Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
En passant - Blog Daniela Passenta En passant - Blog Daniela Passenta En passant - Blog Daniela Passenta

11.07.2007
środa

Święta krowa

11 lipca 2007, środa,

Ojciec Rydzyk to święta krowa III i IV RP. Rozumiem, że bały się go komuchy, które miały w pamięci tępienie Kościoła przez komunistów, zanim po 1956 roku zaczęli się z Kościołem czubić i lubić. Ale w IV RP nieustraszeni bracia Kaczyńscy – prezydent i premier – oraz sumienie narodu w postaci Episkopatu pozwalają pluć w twarz sobie i wszystkim przyzwoitym ludziom, już nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. Żeby Centrum Wiesenthala w Los Angeles musiało apelować o wyciszenie Tadeusza Rydzyka, toż to wstyd na cały świat, gdyż dotychczas ludzie Szymona Wiesenthala znani byli przede wszystkim z polowania na zbrodniarzy hitlerowskich, a nawet funkcjonariuszy w rodzaju Kurta Waldheima.

Ojciec Rydzyk to łajdak najgorszego gatunku, a cackając się z nim władze polskie, koalicja rządząca, dają najgorszy przykład cynizmu i wyrachowania. Ponieważ Radio Maryja reprezentuje kilka procent wyborców potrzebnych pp. Kaczyńskim żeby rządzić, koalicja odnowy moralnej, wzmożenia moralnego, oczyszczenia i Bóg wie czego jeszcze, pozwala deptać pamięć milionów ofiar Zagłady, a poza tym napluć w twarz prezydentowi i premierowi, tak zazwyczaj wrażliwym na punkcie traktowania swojego majestatu, naszego kraju oraz jego wizerunku w świecie.

Prezydent, który miota się pomiędzy odsłonięciem pomnika Kurasia z bandy „Ognia”, a wmurowaniem kamienia węgielnego pod muzeum historii Żydów, znosi te zniewagi ze zdumiewającym opanowaniem. Z powodu jednego głupiego kartofla prezydent aż się gotował, minister Spraw Zagranicznych występowała z roszczeniami pod adresem władz niemieckich, poseł Gosiewski wspominał o międzynarodowym liście gończym itd. itp. (po Niemcach spłynęło to jak woda po kaczce). Z powodu bredni jednego bezdomnego na dworcu w Warszawie postawili na nogi policję. A teraz mają w zasięgu reki faceta, który naubliżał prezydentowi, jego szanownej małżonce, ośmieszył dwóch i pół wicepremierów (połówkę stanowił Lepper, który jedną nogą był już wykopany na out), wysłuchują oskarżeń o uleganie żydowskiemu lobby, o czynienie Żydom kosztownych podarunków z ziemi w Warszawie (tej ziemi, na której było Getto, w którą wsiąkła krew setek tysięcy Żydów), i jakoś nie gotują się złości, muszą sprawdzić autentyczność, rozważyć w kontekście etc.

Premier, który tak łatwo idzie w górę, który mówi o furiackich atakach, o paranoi, o ZOMO, zachowuje się jak gdyby nic wielkiego się nie stało. W pierwszej chwili PIS-owcy zamilkli jak na komendę, wystawiając tylko p. Szczypińską, a potem, kiedy odzyskali już głos, zaczęli opowiadać banialuki. Złotousty poseł Cymański w TVN 24 bredził, że Rydzyk powinien przeprosić kobietę, nawet jeżeli nie uważa, że postąpił źle. Tylko kretyn może sprowadzać słowa Rydzyka do słów Kurskiego na temat torebki, za które ma sprawę w PiS. Jeżeli o takie nic trafia się przed oblicze rzecznika dyscyplinarnego, i to z inicjatywy prezesa/premiera, to jak ten premier powinien zareagować na słowa Rydzyka. Oni rzeczywiście nie zdają sobie sprawy z hańby, jaką Rydzyk sprowadza na Polskę, na nich samych oraz na nas wszystkich.

Skoro bredzili o wizerunku Polski, o zorganizowanej, inspirowanej z kraju antypolskiej kampanii światowych mediów, to już teraz wiedzą, kto tę kampanię inspiruje – Tadeusz Rydzyk oraz wszyscy, którzy mu pobłażają (podobnie jak nie mogą pogardzić głosami posłów Samoobrony, a usta mają pełne odnowy moralnej). Jakoś nie widać, żeby pod domem rasisty z Torunia pojawili się funkcjonariusze, jakoś nie widać oświadczenia rządu polskiego, jakoś nie słychać w tej sprawie klubów poselskich wybranych głosami m.in. elektoratu radio-maryjnego. A gdzie jest pani Kruk i KRRiTV? Gdzie jest minister edukacji, wicepremier Giertych – wszak paskudne słowa Rydzyka, ujawnione przez „Wprost”, skierowane były do studentów, i to w dodatku Wyższej Szkoły Kultury (!!!) Społecznej i Medialnej.

I potem panowie się dziwią, że Polska ma zagranicą taką reputację, jaka ma. Myślę o moich przyjaciołach z Nowego Jorku, Beli i Bernardzie, którzy wywodzą się z Krosna, ocaleli z Holocaustu, po wojnie trafili do USA i od tamtego czasu omijają Niemcy oraz Polskę szerokim łukiem, nigdy tu nie przyjechali. Staram im się tłumaczyć, że dzisiejsza Polska jest inna, wysyłam im miesięcznik „Midrasz” (ostatnio ukazał się numer w języku angielskim), ale wystarczy, żeby przeczytali najnowsze doniesienia z Polski, żeby pozostali przy swoim.

To, co się dzieje, przynosi Polsce ogromne szkody, to wstyd na cały świat.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 138

Dodaj komentarz »
  1. Braci K nie wiele interesuje co pomysla i napisza o Polsce za granica …
    Najwazniejsze jest to ze z ich pogladami identyfikuje sie 25% polakow w kraju ….

  2. Wstyd? Owszem, ale co tam. Byle w naszym zaścianku panowie bracia mogli pohulać, psubraty z III RP i wcześniejszych za wszawice uchwycić i pławić się w szmerze podziwów usatysfakcjonowanej tłuszczy. Przecież to ich zagroda ta Polska, a szlachcic na zagrodzie równy inszym prezydentom i premierom, no ale w przypadku naszej braci, to nie tylko równy, ale nawet wyższy, a potrzeba wywyższania u nich ogromna.
    A co do naszego najsławniejszego guru, to po prostu miał szczęście, tylko by wspomniał coś o jakichś bulwach i już by frunął z tego kraju.
    A propos, winien jestem przeprosiny „Wprost”-owi za kwestionowanie w jednym z poprzednich postów autentyczności taśm rzeczonych i za pomówienie jakoby w tym przypadku konfabulowali i byli nierzetelni. Zdaje się, że wszystko wskazuje na to, że taśmy są autentyczne czyli, że nie było tu jakiegoś naciągania. Choć i tak mojej opinii o poziomie i wiarygodności tego pisma to nie zmienia.
    No to już po rewolucji i możemy wrócić do naszej codziennej egzystencji. Obym się mylił, ale jeszcze parę latek o tych samych ludziach sobie popiszemy.

    Pozdrawiam wszystkich.

  3. Drogi Gospodarzu:
    wypowiedzial sie Pan bardzo ostro, i w zasadzie sie Panu nie dziwie. Bieda w tym, ze nasze drogie władze za nic maja zwykła uczciwosc i przyzwoitosc. Dla przykładu prosze przeczytac wywiad ze Zbigniewem Girzyńskim, toruńskim posłem PiS. To jest majstersztyk odwracania kota ogonem. Niedlugo sie okaze, ze to Pan jest wrogiem numer jeden z powodu nazwania łajdaka łajdakiem, natomiast sam sprawca zamieszania sie wyłga i bedzie dalej robił swoje. Podaje odnosnik do wypowiedzi Girzyńskiego.
    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,63546,4302119.html

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. Panie Danielu, czy nie uważa Pan, że za wszystkim złem dziejącym się w kraju, stoi niejaki Jan Kobylański?
    Proszę zwrócić uwagę na taki tylko fragment wywiadu dla tv Polonia, z 02.05.2007:
    „USOPAŁ sugerowała swoim członkom i zwracała się do Narodu Polskiego, żeby głosować w ostatnich wyborach na organizacje i osoby, które uważamy za prawdziwych przedstawicieli polskiego społeczeństwa. W ten sposób informowaliśmy
    o Samoobronie pana premiera Andrzeja Leppera, Lidze Polskich Rodzin pana premiera Romana Giertycha, a z kandydatów na prezydenta uważaliśmy, że należy poprzeć pana Lecha Kaczyńskiego,
    Tak samo stale popieraliśmy pana mecenasa Jana Olszewskiego – byłego premiera, od dawna przyjaciela emigracji, pana ministra Antoniego Macierewicza i wielu
    innych wybitnych przedstawicieli prawdziwie polskiej linii.
    (…)
    Naturalnie ja mam założenia demokratyczne. Uważam, że wszystko powinno być według procentowej większości, jak w demokratycznym kraju, powinna być ta sama proporcja. O ile w Polsce jest katolików 90%, a Żydów 2%, to w Ministerstwie
    Spraw Zagranicznych i na wszystkich innych wysokich stanowiskach powinno być tak samo. A tam jest na odwrót: 80% Żydów i Polaków prawie wcale nie ma.
    I mamy nic o tym nie mówić? A kto będzie mówił?”
    /USOPAŁ – Unia Stowarzyszeń i Organizacji Polskich w Ameryce Łacińskiej/.
    Język p. Kobylańskiego jako żywo przypomina język Rydzyka,
    a strona USOPAŁ-u to szambo jadu i nienawiści. Czy tak wygląda nasza Polonia? Dlaczego nic się z tym nie robi tam, za oceanem?

  6. Panie Redaktorze,

    Jest Pan tu najbardziej kompetentny, zeby odpowiedziec na wpisy:
    Dwapika 7-10 23.39
    Telegraphic Observer 7-10 19.52
    Polak Nieprawdziwy 7-10 19.53
    G. Okon 7-10 16.12

    Sa one tez o „swietych krowach”, ale w dziennikarstwie rowniez, nie tylko w Kosciele. Rydzyk nie nabral by takich manier w mediach (bo myslec moze sobie co chce), gdyby nie ogolny styl nieposzanowania innego czlowieka. Wszyscy pytamy: dlaczego ? Pan zreszta pisze to, samo: „moi przyjaciele objezdzaja Polske szerokim lukiem”. Ja tez objezdzam. Gdzie jest geneza tego raka ?

  7. Drogi Panie Danielu,

    Pieknie napisane! To strasznie smutne ze zarowno episkopat jak i prezydent sa tak mali, tak wyprani z honoru, z cywilnej odwagi, z szacunku dla zmarlych, ze strachu przed Bogiem, z poczucia przyzwoitosci, [ta liste mozna jeszcze dlugo ciagnac], ze siedza cicho. Prezydent poproszony przez Gazete o komentarz co do zarzutu o „sprzedanie sie kolom zydowskim” odkreca kota ogonem i obraza sie na… Gazete Wyborcza (jak inaczej?!):
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,4305021.html
    To zalosne ze tylko na tyle stac naszego prezydenta.

    Pozdrawiam bardzo serdecznie!
    -Stas

  8. Rydzyk wystawia rachunki za swoje poparcie. Płacić będziemy jeszcze długi czas. Najbardziej mnie ciekawi, jaka naprawdę jest siła tego elektoratu, bo jakoś nigdzie nic wiarygodnego na ten temat nie czytałem.
    A praktyczny wniosek z tej sytuacji dla dziennikarzy Tageszeitung jest taki, że o żonie polskiego prezydenta można powiedzieć wszystko, bo miłość własna braci nie jest, jak widać, rozciągnięta na ich rodziny. To prawdziwie rycerska postawa.

  9. Piszac Wankowiczem: „To jeszcze nie wieczor”

  10. Zadalem sobie trud wysluchania nagran wypowiedzi szlachetnego ojca odkupiciela podanych w aktualnej internetowej wersji http://www.dziennik.pl. Sa to wypowiedzi swobodne w formie i wypowiadane w relaksujacym otoczeniu. Z dochodzcego w tle plusku wody wnioskuje, ze rozmowy prowadzone byly w basenie, w ktorym najwyrazniej moczyly sie jakies przewrotne panienki. Diablice te nagraly monologi a czasem i wymiane zdan z Wielebnym Rydzykiem w sposob najwyrazniej podstepny. Byc moze nawet posunely sie do prowokacji tematycznej bo od czasu do czasu pada z ich strony jakies pytanie. Wszystko zgodnie ze starym polskim przyslowiem : „Gdzie diabel nie moze tam babe posle”. Natomiast sama tresc wypowiedzi nie budzi merytorycznych zastrzezen. Swietobliwy Rydzyk w prostych, zolnierskich slowach, podaje absolutnie prawdziwa, moim zdaniem, interpretacje stosunkow polsko-zydowskich z uwzglednieniem istniejacych roznc cywilizacyjnych. Te ostatnie naswietlil zreszta niedawno i rowniez trafnie nasz europosel Prof. Giertych w swojej broszurce. Komentarze dotyczace niepotrzebnych dotacji na planowane muzeum etnograficzne sa absolutnie zgodne z moim odczuciem. W Polsce mamy jeszcze pare innych mniejszosci etnicznych, ktore rowniez nie zapisaly sie najlepiej w historii kraju. Dlaczego wyrozniac tylko jedna z nich? A co do obrazy pary prezydenckiej to jest to calkowity nonsens. Slowo „czarownica” jest wypowiedziane przez Wielebnego Rydzyka tonem najwyrazniej pieszczotliwym. Jest jasne, ze nie ma tu zlych intencji. Inna sprawa, ze pasterz ma obowiazek pouczenia zblakanej owieczki i ten element pewnie odegral tez pewna role. Co zas do milosciwie nam panujacego prezydenta to mowa byla o jakis uprzednich ustaleniach, z ktorych sie Szanowny Prezydent nie wywiazal. Nieladnie, ponoc „Slowo szlacheckie nie dym”. No ale sa naturalne okolicznosci lagodzace.

  11. Zrobilo mi sie wrecz nie dobrze, kiedy dowiedzialam sie ze prezydent postanowil nie kontynuowac znajomosci z poslem ktory zadawal niewygodne pytania Minister SZ, natomiast polgebkiem skomentowal obrzydliwe wypowiedzi dyrektora Radia Maryja, ktory wrecz przyznal sie do autorstwa wykladu skierowanego przeciez do mlodziezy.
    Tego rodzaju moralnosc moze tylko przyprawiac o mdlosci.

  12. Panie Redaktorze !
    Podzielając w 200 % Pańskie zdanie przypomnieć tylko raczę iz dzisiejsza postawa polskiego „Chomeiniego z Torunia” jest wynikiem grzechu zaniechania. Pierwsza dała temu wyraz Min.Sprawiedliwości H.Suchocka (z nobliwej Unii Wolności) w początku lat 90-tych kiedy odwołała jakiegoś szeregowego prokuratora toruńskiego kiedy ten chciał przesłuchać „guru” nadwiślańskiego moherlandu za popełnione przestępstwo (bodajże czy nie finansowe). We wszystkim z czym mamy w naszym kraju dziś do czynienia mści się transformacyjna krótkowzroczność, polskie zapyzienie, małoduszność i tkwienie w narodowych fobiach, zawiściach czy uwielbienie mitologii.
    Rządzący do kaczo-buraczano-brunatnej koalicji (zarówno lewica jak i prawica) czołobitnie odnosząc się do Kościoła pomylili (i mylą nadal) – świadomie bądź nie, celowo lub przypadkowo, a najczęściej ze zwykłego serwilizmu i głupoty – szacunek do religii (czy wyznań i przekonań pojedyńczego człowieka) z równością instytucji wobec prawa i porządku publicznego. Ponadto reprezentanci sceny politycznej o postsolidarnościowym rodowodzie chcieli „dobrze robiąc” Kościołowi mieć z jednej strony stronnika w realizacji swych politycznych celów, a z drugiej – dawali wyraz admiracji i wdzięczności tej instytucji za wsparcie w okresie walki „z komuną”. O idealizacji interesów Kościoła i jego roli (jako instytucji !) w historii z wyżej wym. względów nikt nie myślał (bo nie potrafił ? bo miał czysto utylitarny interes w takim traktowaniu tych spraw ? etc). O podkreślaniu takim serwilistycznym stosunkiem do Kościoła odrębności wobec rządzących poprzednio „komunistów” wspominał mnie będę (to też był czysty utylitaryzm – wyborczy, skierowany do przeciętnego, wyborcy-katolika). Dkla tych elit każdy kto był kwalifikowany – formalnie lub nie – jako antykomunista (człowiek, środowisko, instytucja) – był postrzegany jako „swój”, stronnik i wart był „wywyższenia”.
    Z kolei lewica uwierzyła totalnie w swą sromotę (a przy okazji z powszechnego w Polsce serwilizmu) i łasząc się do Kościoła – jako instytucji – liczyła na koneksje milczenia lub przynajmniej neutralności (pamiętała rolę tej instytucji i jej znaczenie w okresie PRL, wsparcie opozycji i wpływ na „tłumy” i gawiedź).
    Żeby nie przeciągać – to stąd wzięłą się arogancja większości „politycznych” kapłanów (Rydzyka, Jankowskiego, Frankowskiego itd.). To stąd Episkopat jest traktowany „szczególnie” a nie jako jeden z równoprawnych podmiotów publicznej sceny polskiej. To też stąd publicznie mówi się o sprawach religii i Kosciołą „na kolanach” i uprzedzająco grzecznie. Hierarchowie tacy jak Pieronek czy Życiński są listkami figowymi na endekoidalnym, antysemickim, nacjonalistycznym, triumfalistycznym i ofensywnie misyjnym (na Wschód, wobec prawosławnych schizmatykow – tak, tak trochę wiem nt. temat, zwłaszcza co sie dzieje np. na Białorusi czy w Rosji w tej materii), a przede wszystkim wrogim wobec „Innego”, w Episkopacie jako calości. Po prostu szczerze trzeba powiedzieć o tym, że o.Rydzyk to właśnie kwint esenscja zbitki polsko-nacjonalistycznej z ludowo-populistycznym katolicyzmem, immanentnej masom polskich katolików. Tu mieszczą się; antysemityzm
    bez Żydow (to m.in. ta niechęć do „Innego”), antykomunizm do ludzi utożsamianych z tą ideą, a nie ideologii (ta wbrew pozorom – choć o tym nikt nie mówi – ma wśród tej gawiedzi spore wzięcie a’rebour), płaski nacjonalizm, powierzchowność rozumienia zasad wyznawanej wiary itd.
    Toruński „Chomeini” egzemplifikuje, prezentuje we wzmocnionej formie (bo to się kumuluje w jego osobie) to co najgorsze ale powszechne w polskim katolicyzmie. Do tej pory mówiło sie o tym szeptem, cichaczem, a ci co głosili takie wywrotowe prawdy byli traktowani „z góry” czy po prostu przemilczani – typowo „inteligencko-polska” metoda (przykład z urbanowym NIE jest tu niezwykle charakterystyczny) zakładająca, iż jak o czymś nie będziemy mówić to problemu nie ma. A g….!
    Polski katolicyzm był taki zawsze, w historii tej nowszej i dawnej. Wystarczy przypomnieć jeremiady biskupów i prałatow po wyborze na prezydenta II RP G.Narutowicza (o przykościelnych mediach i endekoidalnych politykach – będących „blisko” hierarchiii – przez grzeczność nie wspomnę). Te hańbiące 5 minut bylo preludium do wielu podobnych do postaw o.Tadeusza zachowań w okresie międzywojennym.
    I nie zamazują tego heroicznośc kard.S.Wyszyńskiego czy pomoc Kosćioła w działalności opozycji demokratycznej. To dwie różne rzecy….
    Podsumowujac – o.Rydzyk jest wykwitem z jednej strony określonego stosunku – irracjonalnego, nie-demokratycznego i nie-nowoczesnego – Polaków rządzących naszym krajem w latach transformacji do zagadnień metafizycznych i państwowo-religijnych, a z drugiej – immanentną cechą polskiego katolicyzmu i polskiego stosunku do wierzeń religijnych w ogóle. To też jeden z wyznacznikow mniemania większości Polakow o tym czym jest nowoczesność, wspólczesność i XXI wieczne pojmowanie świata. Rydzyk to clou, a nie ewenement, a jego obecna postawa to wynik, a nie przypadek.
    Pozdrawiam i przepraszam za zbyt długi wpis.

  13. Panie Danielu -przyjdzie Panu jeszcze długo uświadamiać naród nad Wisłą
    i Odrą . Poza tym ,Ci co Pana czytaja wiedza dobrze jak ida sprawy w Polsce ,Ci zas co powinni o tym wiedzieć albo nie czytaja wcale ,albo czytają i słuchaja właśnie Ojczulka z Torunia i jemu podobnych .Słowu pisanemu bowiem dziś w Polsce trudniej trafić pod strzechy ,a słowo mówione jest zaś mocno limitowane przynjmniej i przede wszystkim dla wykształciuchów . Nie ustawaj Pan jednak ,niewielu takich bowiem nam zostało .
    Pozdrawiam !.

  14. Moim zdaniem dziennikarze, kierując się interesem swojego pracodawcy, nie wywiązują się z obowiązków obywatelskich. Ukrywają informacje i prowadzą tak zwane „śledztwa dziennikarskie”, zamiast niezwłocznie powiadomić organa ścigania. Tak było w przypadku afery Rywina i tak jest w przypadku ostatniej wypowiedzi Ojca Rydzyka.

    Skąd możemy wiedzieć, co jeszcze ukrywają media i w którym momencie wyciągną jakieś kompromitujące materiały stając się graczem na arenie walki politycznej. A powinny być obserwatorem jeno, jak sądzę.

  15. Ja powoli nie ma już siły tego komentować

  16. Panie Gospodarzu! Bardzo Pana przepraszam ale pisze Pan jak ktos bardzo naiwny.
    Przecież to jest gra,to jest polityczna gra.Czy Pan uważa,że Kaczyński przejmuje się,że „jakiś” instytut Zyda Wiesenthala zajmie jakiś głos.Przecież samo się odezwanie jakiagoś „Żyda” daje Kaczyńskiemu kilka tysięcy dodatkowych głosów w wyborach. Czy Pan nie wie,że antysemityzm jest to w tym kraju „prawdziwych Polaków” pewne kilkaset tysięcy głosów w wyborach.
    Pan się dziwi swoim znajomy Beli i Bernardzie.Ja się Panu dziwię,dlaczego Pan ich okłamuje. Co Pan im mówi,ze kilku inteligeników „kocha żydów”. Polska jest inna,ponieważ jakaś mikroskopijna grupka wydaje za „żydowskie” pieniądze jakąć „zydowską” gazetkę.To niech Pan pokaze napisy na murach w Warszawie,Łodzi i większości małych miasteczek.To niech Pan da do przeczytania artylkuły „czołowych” niezaleznych dziennikarzy /np.Pan Michalkiewicz/ to niech Pan sam pójdzie do przykościelnych księgarni – myślę,że resztka włosów Panu stanie dęba.Kogo Pan oszukuje – siebie Pan oszukuje. Czy ksiądz katolicji Tadeusz Rydzyk mówił kiedykolwiek coś innego,wrócę jeszcze do osoby księdza katolickiegi Jankowskiego i jego „szopek” przecież to są przywódcy duchowi Polaków.Nie Episkopat,gdzieś dalego był JPII,któremu co kilka lat robiono fetę i najlepiej niech wraca do siebie.Przecież przywódctwo duchowe od kilku lat pozostaje we władaniu księdza katolickiego tadeusza Rydzyka.
    Jest taka zasada,że jak nauczyciel obejmuje wychowastwo w jakiejś klasie,to musi wyczuć,kto jest rzeczywistym przywódcą klasy,mozna powiedzieć ten co wyprowadza kalsę na wagary ten opanował klasę.Głupi nauczyciel stawia na ucznia mądrego i jest to najczęściej prymus.Mądry nauczyciel stawia na przywódcę i ma sposkó w klasie.tal postąpił Kaczyński.
    Jak żałosne jest stanowislo Pana Prezydenta w tej sprawie.Jak żałosne jest jego wyliczanie ile razy został obrazony.nawet nie została zachowana reguła „do trzech razy sztuka” po takich rzeczach znając sens moich słów,mogę przyjąć,że najwyższy urząd w moim kraju ma statut porównywalny z wycieraczką.

  17. Panie Danielu.
    Pisałam już o tym i jeszcze raz powtórzę – z p.Rydzykiem z powodzeniem poradziłby sobie najmłodszy stażem prokurator rejonowy, gdyby taka wola rządzących była i staranna kontrola skarbowa. Za rydzykową hańbę odpowiada przede wszystkim Episkopat polski i zakon redemptorystów. Episkopat od lat prowadzi działania pozorne w rzeczywistości podzielając w znaczniej mierze poglądy radiomaryjne, a redemptoryści spokojnie odcinają kupony od szemranej działalności p. Dyrektora – założyciela. Gdyby władze kościelne chciały pogonić Rydzyka, zrobiłyby to już dawno, a gdyby władze świeckie uświadomiły Prowincjałowi zakonu, że może w Polsce abraknąć miejsca dla tego zgromadzenia , że możemy w majestacie prawa ażadać likwidacji działalności na terenie Polski, to porządek zostałby zaprowadzony w try miga. Może by trochę protestów było z początku. No i co? Francja de Gaulla mogła, a IV RP nie?

  18. Ciekawe jak się to obróci
    Rydzyk – Torquemada
    Rydzyk – Sawonarola
    a może jest prostsze rozwiązanie?

  19. Nic dodac, nic ując. Działalność jednego z większych w historii Polski hochsztaplerów zbiegła się w czasie ze wzmożoną religijnościa Polaków z racji zaistnienia Jana Pawła. Symbol Maryji ( dla której Jan Paweł żywił specjalna estymę) został wykorzystany do przyciągnięcia tłumu naiwnych wiernych i przykrycia brudnych interesów symbolem nie wzbudzającym w prostaczkach wątpliwosci.
    Cwaniactwo tego faceta przekracza wszelkie pojęcie a dopieszczany przez władze panstwowe KK sam nie wie z z tym g…zrobić.
    Korzyści polityczne aliansu Kaczyńskich z cwanym kombinatorem przynisły im korzyśc w wyborach, ale całkowicie przekreślaja w opinii normalnych, myślacych i przyzwoitych ludzi ich jakże watpliwe morale.

  20. „Święta krowa” jest stworem o milionach głów. Odcięcie jednej z nich niewiele da. Trzeba „pracy organicznej” (słowa A. Kwaśniewskiego) przede wszystkim z młodym elektoratem. Chwała należy się różnym akcjom promowania współczesnej demokracji oraz niepodważalnych praw człowieka. Brakuje tylko akcji Kościoła (Episkopatu), której celem byłoby odzyskanie błądzących owieczek.

    Wszystko to wymaga czasu, nakładów finansowych, entuzjazmu liderów akcji, oraz tolerancji (nic więcej) ze strony obecnych władz.

  21. Szanowny Gospodarzu,
    to wszystko dlatego, że mściwie nam panujący premier jest bardzo podstępowy, a prezydent ustępowy.

    W świetle wczorajszego oświadczenia B14 o wyższości kościoła katolickiego nad innymi chrześcijanami wiadomo już oficjalnie, gdzie jest ten rzeczywisty układ rządzący światem od 2000 lat. Rydzyk jest po prostu agentem Watykanu. JP2 jako jeden z najlepszych przywódców tego państwa załatwił Polsce Glempa, by ułatwić działanie swoim agentom.
    Fenomen polega tu między innymi na tym, że agenci ci nie tylko nie muszą być opłacani ale jeszcze przysparzają swym mocodawcom znacznych dochodów, chociażby pośrednio poprzez zwiększanie liczby wiernych.
    No i to rewelacyjnie szybkie doprowadzenie społeczeństwa do poziomu moherowego.
    Nic dodać, nic podzielić. Ora et labora albo fora ze dwora.

    Rozumiem Pańskich znajomych z NY, bom w nieco podobnej sytuacji.

    Pozdrawiam zza gór i rzek
    Qba

  22. Panie Redaktorze,

    „Sycić nieporozumienie” – napisał prawie 40 lat temu o krajowej sytuacji społecznej i politycznej Pelikan w paryskiej „Kulturze”. Mial na myśli schemat, podsunięty mu przez Jasienicę: „sytuacja, już teraz nie do zniesienia, stałaby się jeszcze bardziej nie do zniesienia, gdyby raptem obie strony (rząd i społeczeństwo) zdołały sie porozumieć co do dzielących je niemożności” (za G. Herlingiem-Grudzińskim).

    Sytuacja kraju dziś jest pod wieloma względami podobna do tej z początku lat 70. Niebezpieczeństwo „porozumienia co do dzielących nas niemożności” i wynikającej z tego rezygnacji społecznej jest znaczne. Może ono znaczyć wielo-, wieloletnie trwanie tego systemu.

    Proponuję Panu odważne acz niepopularne i narażające na obłudne wykorzystanie przez „narodowych hipokrytów” – Pelikanowskie i Giedroyciowskie wezwanie: „sycić nieporozumienie”.

  23. Panie Redaktorze!
    „Daremne żale,próżny trud,bezsilne złorzeczenia…..”
    Mieszkam na „kresach”.Dzisiaj od rana TVP1-brak,TVP2-brak,PRI-trzeszczy,Trójka-trzeszczy!
    Radio Maryja grzmi jak dzwon i głosi chwałę Ojca Redaktora!
    Koalicja się trzyma(przynajmniej do piątku!)
    Możemy nasze „yntelygenckie”fanaberie potłuc o kant……!O czym z rozgoryczeniem niniejszym donoszę!

    a.j

  24. `To, co się dzieje, przynosi Polsce ogromne szkody, to wstyd na cały świat.„FAKT. Wydaje mi się jednak, że święty Andrzej Bobola będzie miał inne zdanie. Być może zabredzi coś o rządcach dusz kierujących maluczkimi…

  25. Rydzyk jest taki jak Kościół (a przynajmniej jego spora część), a Kościół taki, jak jego lud.
    Są miliony ludzi, którzy wierzą w jakąś współczesną wersję protokołów mędrców Syjonu i dlatego Rydzyk ma poparcie, a ponieważ ma poparcie jest cenny dla braci chorych na władzę. Problemem nie jest nawet ukaranie Rydzyka, problemem są te miliony jego zwolenników i to, co mają w głowie. Mamy pierwszy tak demokratyczny rząd, a więc taki, który reprezentuje także polskich antysemitów, ludzi opętanych nienawiścią, sympatyków totalitaryzmu (ci panowie dawniej z SB dziś z Radia Maryja). To także są nasi rodacy. Dawniej rządzący wstydzili się takich zachowań, to była III RP. Teraz już niczego się nie trzeba wstydzić, nawet szmalcownika Kobylańskiego. Opinia o polskim antysemityzmie jest niestety w dużej części prawdziwa, wystarczy pojechać na zjazd rodziny Radia Maryja.

  26. Panie Passencie, prosze sie nie denerwowac, prosze nie brac polityki tak bardzo powaznie. It’s just entertainment.

  27. I jeszcze jedno: Wszyscy z taych afer cos mamy. Politycy maja posady, dziennikarze maja co pisac – a ludzie moga sie oderwac od zycia codziennego. Ja sie naprawde dobrze bawie przy tym.

  28. Tak, ten wstyd trwa za dlugo. A bezposrednim winnym wcale nie jest Rydzyk, wcale nie prezydent i premier jak sugeruje pan panie Danielu. Winnym tego stanu rzeczy jest Episkopat. Nie dlatego, ze jednym ruchem moze wywalic Rydzyka na zbity leb, bo nie moze, ale moze, i to latwo, wywolac taka presje, ze Rydzyk zniknie, i to od razu i definitywnie. Tego moze dokonac tylko Episkopat (via Rzym, oczywiscie). Ale tego nie robi, bo ma swoj interes w utrzymaniu takich Rydzykow. To cyniczna gra. Ale Episkopat z niej nie wyjdzie z twarza. Straci na tym oczywiscie polski Kosciol katolicki i tylko naiwni beda o to oskarzac Rydzyka. Oskarzenia trzeba kierowac do Episkopatu i zakonu redemtorystow. Rydzyk to nic nie znaczacy i naiwny pionek, wyrobnik od czarnej roboty, ktoremu wydaje sie, ze ma wladze dusz. On ma swoich mocodawcow, ktorym wydawalo sie, ze za pomoca Rydzyka beda mogli manipulowac opinia wiernych. Przeliczyli sie, gdyz Rydzyk jest takim samym Nikodemem Dyzma jak Lepper, tyle, ze Nikodemem Dyzma w koloratce (a przy okazji, jak slusznie zaznaczyli panowie z Centrum Wiesenthala Goebblesem w tejze koloratce). Postawili na zlego konia, ktory do tej pory ciagnal ten woz. Tak mysle.

  29. Banda Ognia!!!! To jest język aparatu propagandowego PPR. Czy Pana wiedza w sprawie roli i czynów Józefa Kurasia bierze sie wyłącznie z lektury „Rano przeszedł huragan” Władysława Machejka?
    Panie Redaktorze dla ogromnej większości mieszkańców Podhala żyjących w latach bezpośrednio powojennych to był Król i taki też miał szacunek. Jego działalność miała różne, również tragiczne, skutki. Nie spodziewałem sie jednak po Panu takiego języka, w stylu księdza Rydzyka a rebours, do oceny działań człowieka, który podjął się czynnej walki z obcym dla nas i (jak sie szybko przekonaliśmy) nieludzkim, totalitarnym systemem.
    Tym bardziej się nie spodziewałem, że czytam Pana od pięćdziesięciu lat. Co do (czarnej) roli księdza Rydzyka pełna zgoda.

  30. Wstyd i hańba… I co ja teraz powiem Pańskiemu imiennikowi, pewnemu francuskiemu Żydowi, tak zakochanemu w Polsce, że chciał tu zamieszkać?

  31. Felieton jak zawsze perfekt i w punkt. Jeden szczegół: Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej (sic!) jak sama nazwa wskazuje jest szkołą wyższą. Nie podlega więc pod MEN (a tym samym Giertycha) tylko pod Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wypowiedź potępiająca Romana by się przydała, ale nie możemy jej wymagać od niego jako od Ministra (chociaż już wieloktrotnie ładował się tam gdzie w ogóle nie powinien).

  32. Miałam tylko napisać „Dziękuję za mądry komentarz Panie Redaktorze”, ale się nie da. Obraża mnie Tadeusz Rydzyk, chyba siłą rozpędu nazywany ojcem.
    Zła krew zalewa mnie kiedy czytam wpis dokonany przez „milosnikagor”. Moich Dziadków, którzy wrócili z Francji cieszyć się wolną Polską zamordował bestialsko twój król. Zachowaj umiar bo to boli. Jak Kaczor wprowadzi stan wyjątkowy, bądź mianuje się monarchą też będziesz się cieszył bo zapanuje porządek.

  33. Kecaj pisze: „Winnym tego stanu rzeczy jest Episkopat.” i ma rację… Episkopat nie wyjdzie z tego z twarzą, nawet jeśli sprawa ucichnie. Dlaczego dostojni hierarchowie w większości spokojnie patrzyli jak przeciętny oszust, (nie umiejący nawet wypowiedzieć jednego zdania poprawną polszczyzną) buduje sobie imperium? I to za czyje pieniądze? Otumanionych biednych emerytów i szmalcownika…
    Aha i nie rozumiem jeszcze jednej rzeczy – dlaczego nawet przeciwnicy Rydzyka w większości nazywają go „ojcem Rydzykiem”? Jaki „ojciec”? On jest zaprzeczeniem tego pojęcia.

  34. >Bobola. godz.04:25

    Uwaga!Bobola redivivus!Wrócił i głosi ,że Ojciec Rydzyk to „pieszczoszek”!

    a.j

  35. Ja rozumiem, że zdaniem D. Passenta i środowisk uwiedzinonych kiedyś przez komunizm, reezentowanych obecnie przez grupę związaną z Gazetą Wyborczą, o Żydach można mówić wyłącznie dobrze lub wcale.
    Każda krytyczna wypowiedź o Żydach i państwie Izrael utożsamiana jest z antysemityzmem.
    To znaczy Żydzi rozsiani po całym świecie, szczególnie w USA czy Australii mogą pluć na Polskę, oskarżać podobnie jak GW, że powstańcy warszawscy masowo mordowali Żydów, pisać antypolskie ksiązki, komiksy, produkować filmy antypolskie, przypisywać nam zbrodnie holocaustu, generalnie rozsiewać nienawiść do wszystkiego co polskie.
    I wtedy jest ok. wtedy Pan D. Passent milczy, wtedy „talmudyczna” w/g Rydzyka GW nie podnosi larum.
    Gdy potajemnie nagrano, a później opublikowano wypowiedzi Rydzyka w których przekonuje on, że śledztwo w sprawie mordu w Jedwabnym wskazujące na udział w tej zbrodni Polaków, jest korzystne dla lobby Żydowskiego domagającego się ogromnego odszkodowania od Polski (jeżeli jest to kłamstwo to niech ktoś je zdementuje), to jak na zawołanie odezwali się dyżurni ujawniacze antysemityzmu.
    Żydzi z centrum Wiesenthala z Nowego Yorku nazwali Rydzyka „Gebbelsem w koloratce”, propagandzistą nazistów, hitlerowców.
    I nic cisza, D. Passent ten tekst pominął, nie oburza się tak jak kiedyś za nazwanie Urbana „Gebbelsem stanu wojennego”.
    Czyli w tą stronę każda krytyka, każdy, nawet najbardziej obraźliwy tekst jest dozwolony,a nawet uzasadniony, klasyczna podwójna moralność.

    Wyobraźmy sobie, jaka byłaby reakcja, gdyby np. Giertych powiedział, że rabini żydowscy popierając przetrzymywanie i torturowanie w obozach koncetracyjnych w Izraelu palestyńczyków, zachowują się jak spadkobiercy Dr Mengele i potomkowie katów z SS. No kto zgadnie?
    A swoją drogą zawsze zastanawiało mnie, czytając historię Żydów, dlaczego, gdziekolwiek się osiedlili po opuszczeniu Izraela, zawsze stawali się przyczyną konfliktów, pogromów, nienawiści.

    Tutaj lekka dygresja nie na temat – dla Gazety Wyborczej Szymon Wiesenthal i jego komando przez lata tropiące, skrycie mordujące, porywające członków aparatu SS czy Gestapo nazywane jest ofiarami poszukującymi sprawiedliwości, natomiast polskie ofiary domagające się chociażby możliwości opublikowania danych o UB-ekach czy SB-ekach nazywane są chorymi z nienawiści oszołomami. Taki delikatny rozdźwięk.

  36. Jakiś procent Polaków jest ksenofobami. Nie lubią Żydów, murzynów, Azjatów, liberałów, rudych itp. Jakiś procent Polaków jest słabo wykształcona, nie rozumie świata, boi się nowinek. Myślę, że ani to mniejszy, ani większy procent niż w innych krajach. Takie skłonności, uprzedzenia są traktowane przez ich nosicieli jako wstydliwe i raczej sie nimi nie chwalą. Wszędzie tylko nie u nas. Tutaj dwóch panów postanowiło dorwać się do władzy bazując na głosach najciemniejszej, najbardziej ksenofobicznej grupie Polaków. Na podobnej grupie Niemców zabazował kiedyś pewien pan z wąsikiem. I ci ludzie, podobnie jak kiedyś Niemcy, podnieśli głowy, zaczęli uzewnętrzniać swoje fobie. A bracia z tych fobii uczynili politykę państwową. Przynajmniej próbują. I zaczynaja budować autostrady. Cholera, za dużo tych analogii.

  37. Szanowny Gospodarzu,

    Nie dziwie sie Panskim przyjaciolom, ze omijaja nasz kraj jak najszerszym lukiem. Podobnie czyni moja kolezanka ze szkolnych lat, ktora wraz z rodzicami zmuszona zostala do wyjazdu w 1968 roku. Tu byla jej szkola, jej przyjaciele, kolezanki i koledzy. Z malo zrozumianych dla niej wtedy powodow musiala wszystko zostawic i tulac sie przez kilka lat po kilku europejskich krajach, by w koncu osiasc na stale w U.S.A. Rany sie zagoily, ale uraz pozostal.

    Minelo od tego czasu sporo lat, a ja nadal uwazam, ze nastroje antysemickie w Kraju nad Wisla maja sie dobrze. Bardzo sie ciesze, ze w Warszawie powstaje wreszcie Muzeum Historii Zydow, ale ze swieca szukac w tysiacach malych polskich miasteczek chocby tablic upamietniajacych deportacje i smierc zydowskich wspolmieszkancow. Smiem twierdzic, ze Zydzi byli i sa nadal traktowani jako obywatele drugiej kategorii, moze nie przez wszystkich , ale na pewno przez Rydzyka i tych, ktorzy patrza na to wszystko obojetnie.

  38. Obywatele,
    Częstochowski zjazd Radia Maryja widziany z lotu ptaka pokazywał tłum ludzi, który obliczono na 150 tysięcy. Elektorat słuchający o. Rydzyka liczy o wiele więcej, jest zorganizowany i karny. O. Rydzyk jest ważną, wpływową, liczącą się na scenie politycznej postacią.
    Śp. Kazimierz Górski mawiał „gra się tak jak przeciwnik pozwala” i o. Rydzyk gra tak, bo my mu na to pozwalamy. Nasz słomiany zapał, deklaracje wygłaszane w czterech ścianach, licha demonstacyjki (byłem, 200 osób), marna frekwencja wyborcza…
    Mój kolega twierdzi, że przy 20% bezrobociu sprawy potoczyły by się inaczej, ostrzej, ale niestety ludzie, którzy mogliby coś zmienić wyemigrowali… Słuchaj jak cię błaga LiD…

  39. Pytamy jednego ze strategów PiS: – Będziecie udawali, że deszcz pada? – Będziemy bagatelizowali sprawę, aż wszyscy o tym zapomną. -Na Pawła Zalewskiego premier napadł za nieporównanie łagodniejsze słowa o polityce zagranicznej. A teraz taka pobłażliwość? – Paweł Zalewski nie daje nam kilkuset tysięcy głosów. Sojusz z radiem jest dla nas strategiczny, niezależnie od takich wypowiedzi.

    to cytat z artykułu: http://www.gazetawyborcza.pl/1,75478,4302529.html

    Ci ludzie robią z siebie, i niestety przy okazji z nas, bo reprezentują nas na zewnątrz, debili. Czymże sobie zasłużyliśmy, żeby traktować nas jak jak szmaty do podłogi??????

  40. Zgadzam się z wieloma wpisami, że takie a nie inne zachowania Rydzyka są efektem postaw, ktore od lat popierał tak episkopat jak i uwielbiany polski papież. Wszelkie próby „wyciszania” były jedynie grą pozorów, bo tak wypadało, ale „wyciszaczom” zupełnie nie zależało na wyciszeniu wielebnego kapłana i doskonale o tym wiedziały obie zainteresowane strony. Administracja kościoła katolickiego przez ostatnie dwa millenia wypracowała skuteczne sposoby odbierania głosu tym, którym ten głos rzeczywiście chcieli odbierać.

    Ostatni wybryk Rydzyka, miał tylko pokazać studentom jaki ich nauczyciel jest wszechwładny (po pewnym okresie bezkarności zainteresowany prawie zawsze wpada w samouwielbienie), zaś poplecznikom wskazać ich miejsce w szeregu oraz to, kto jedynie uprawniony jest do wydawania sądów o „prawdzie”.

    Główną zasługą tego co mamy, jest stosunkowo duży odsetek naszych obywateli, którym się to strasznie podoba, że ktoś upublicznia ich poglądy, przeto głosiciela „prawdy” umacnia w poczuciu bezkarności, a rządzących zmusza do liczenia wyborców. To, że są to poglądy z czasów średniowiecza, to zupełnie nie ma żadnego znaczenia dla sprawy.

    Pozostaję z pozdrowieniami dla wszystkich

  41. No to mamy Kartofla w szambie pod opieką czarownicy.
    Na domiar dobrego Kartofel to oszust, jak rzecze toruński Rasputin.

    Duplikatowi Kartofla stanął kością w gardle szaszłyk z buraka.
    Oj, chyba Steinman podzieli los Berii.

  42. Tak sobie tu lamentujemy, ale co myśli lud? Wczoraj na ryneczku w Częstochowie słyszałem jak pewien młody straganiarz mówił, że teraz tylko ojciec Rydzyk może naszą Polskę zbawić. Tak myśli niestety wielu i widać po braku reakcji na wyskoki redemptorysty, że „góra” to akceptuje. Bracia dla utrzymania władzy i dokończenia „odnowy moralnej Narodu” przełkną każde upokorzenie.

  43. barni70, masz całkowitą rację.

    Podwójna moralność p. Passenta rozczarowała mnie kompletnie, zawsze go ceniłem, ale po tym pełnym jadu i nienawiści, zupełnie pozbawionym obiektywizmu, niemal sekciarskim felietonie, daruję sobie jego rubrykę. Shalom.

    Ciekawe co by powiedział, jakby nazwać rabina Marvina Hiera zakłamanym Hitlerem w mycce?

  44. Panie Danielu!

    Zdyscyplinować Rydzyka Kaczyńscy nie odważą się. Gdyby był członkiem PiS-u, to może by mu udzielili nagany partyjnej, ale nie jest.

    Uważam, że powinien zająć się nim prokurator z paragrafu obraza głowy państwa, ale się nie zajmie, bo się boi. Bo w Polsce postawienie zarzutów duchownemu katolickiemu, to od razu „atak na kościół”. Zresztą w Toruniu już jeden prokurator próbował kiedyś przesłuchać Rydzyka i dobrze się to dla niego (prokuratora) nie skończyło.

    Jednak Rydzyk nie pozostanie bezkarny. Bracia Kaczyńscy mają długą pamięć i są mściwi. Poczekają, aż B16 zareaguje na protest Wiesenthala i wtedy się przyłączą. Bo wtedy będą mogli bezkarnie mu dokopać.

    Pozdrawiam, T.

  45. Panie Danielu,
    czytam Pana od lat. Również od lat choć z kilkunastoletnią przerwą mieszkam w tym „tragikomicznym ” kraju. Przeraża to co czyni nie tylko Rydzyk, czy episkopat ale także tzw. politycy. Załamuję wręcz przyzwolenie na to byśmy na własne życzenie byli pośmiewiskiem Europy. Poraża opinia „Boboli” i ewentualnie podobnych; zapewne posiadających bliskie zwiazki z klerem.
    Pozdrawiam.

  46. Uważam za zdecydowane nadużycie nazywanie „ojcem” psychopaty, chama i aroganta. przecież ten człowiek nawet nie może byc uznany za chrzescijanina, nie przestrzega bowiem przykazań ( miłuj bliźniego , nie mów fałszywego świadectwa itd )

  47. Koniec ONYCH bliski…, potem już może być tylko lepiej. Po czym poznaję, że to koniec? Okropnie cuchnie, fetor nie do wytrzymiania.
    Pozdrawiam

  48. Miłośniku gór 9.34
    Dziękuję ci za niezwykle cenną informację, że skazany na karę śmierci przez AK, szef bezpieczeństwa w Nowym Targu, znienawidzony nawet w rodzinnej wiosce – Waksmundzie, morderca i bandyta Józef Kuraś – Ogień ( fakty potwierdzone przez IPN) był królem Podhala. Fajny kraj te Podhale.

  49. Rydzyk jest niczym innym jak tylko wytworem naszych marzeń o sukcesie i prestiżu społecznym 🙂 on ma je oba 🙂 i to jest na prawdę straszne, bo to tak na prawdę jest człowiek mentalności alfonsa, który tylko patrzy kogo może najbardziej wydoić 🙂 A że starsi ludie doskonale realizują sie w roli powtórzonego macierzyństa, więc ojciec rektor papa Dance łoi ich bez ogródek… to przykre, ale prawdziwe.

  50. Do Barni70: można podejść do całej sprawy brutalnie- ci „skrycie mordowani” członkowie SS, Gestapo czy NSDAP nie mogli być postawieni przed jakimkolwiek sądem ponieważ ludzie o określonej prowieniencji, niestety kojarzącej się z tobą panie Barni, pomogli im uciec.
    Można jeszcze ostrzej- ci biedni ścigani odpowiadali za wymordowanie kilku milionów ludzi, ludzie aparatu koministycznego których MOŻNA postawić przed sądem mają na sumieniu kilkadziesiąt tysięcy ( a większość ma kwestie łamania praw obywatelskich, tortury). To po prostu kwestia skali, należy tych ludzi osądzić, ale nie należy zapominać że ich odpowiednicy służą w tej chwili na całym świecie w każdym wywiadzie i kontrwywiadzie świata.

    Co do postaw antypolskich w społecznościach żydowskich na zachodzie i w USA – prawda- ale ja jako Polak panie Barni, nie mający niczyjej krwi na rękach, którego żaden członek rodziny nie należał do „organów”, rozumiem ich. Bo trzeba pamiętac panie Barni, a nie wygodnie przemilczać że Żydów powracających z zagłady czekały w Polsce same problemy- nie sądzę zby pana mógł kiedykolwiek wczuć się w sytuację w której po utracie wszystkich członków rodziny wraca pan do swego domu by odkryć że mieszka w nim pański sąsiad, względnie pańscy sąsiedzi jedzą z pańskiej zastawy stołowej na pańskim stole i dziwią się „po co wrócił”. Albo 30 lat poźniej dowiaduje się pan że całe pańskie życie i praca było złe, bo jest pan takiej a nie innej narodowości i powinien pan wyjechać.
    Takie historie przywozili wyjeżdżający z Polski- pan sądzi że Żydzi na zachodzie mają powód do kochania Polski ? A co do ekstremistów to istnieją po obu stronach i każda publikacja L. Bubla (czy wypowiedź p. Rydzyka) budzi na pewno szczera radość w jego żydowskim odpowiedniku na zachodzie bo potwierdza to sens jego istnienia.
    Tylko niestety coś co uchodzi za mainstream polskiej polityki zbliżyło się do postawy p. Bubla czyli w żadnym razie nie „wyśrodkowanej”.

    Co do polityki Izraela to ma pan naprawdę braki, ONZ potępia Izrael od lat, UE finansuje Autonomię, prasa pełna artykułów wspierających lub krytykujących politykę Izraela- a pan z „moralnością talmudyczną”? Jeszcze jedno, w obozach koncentracyjnych Niemcy po dokonaniu selekcji mordowali niezdatnych do pracy – rozumiem panie Barni że w oparach absurdu w których pan się unosi w Izraelskich obozach dzieje się to samo – stad superinteligentne porównanie – pogratulować.

    Co do odszkodowania to nie posiadam innej wiedzy niż ta że indywidualne osoby domagają się polskich paszportów i odszkodowania, w USA siedzi też wniosek o odszkodowanie (przynajmniej od 15 lat), jeżeli chcemy uniknąć płacenia panie Barni to ostatnią rzeczą jakiej nam trzeba to rzecznik w osobie pana Rydzyka, chyba że pana taktyka negocjacyjna polega na obrażaniu wszystkich dookoła połączone z wmawianiem że mamy czyste ręce (a nie mamy) – w takim przypadku kiedyś na pewno zapłacimy – biadając jak antysemita Nowaczyński gdy dowiedział się o losie Żydów których całe życie zwalaczał – ale ja nie chciałem, ale ja nie wiedziałem.

    Ale na szczęście zawsze będzie można zwalić to na „moralność talmudyczną” wykształciuchów.

  51. Wysluchalam konferencji prasowej Premiera.
    Uderzajace, ze nie padlo pytanie: Czy zakonczyl Pan przyzjazn ze slynnym antysemita z Torunia, ktory hanbi Polske w swiecie, zas Pana Premiera uwaza za oszusta?
    Zdumiewajace, ze na spotkania z premierem redakcje wysylaja dziennikarska gowniarzerie, ktora ma attention span na 20 minut.

  52. GDYBYM BYŁ PREZYDENTEM POLSKI I ZOSTAŁ BYM NAZWANY PRZEZ TAKIEGO HAMA KŁAMCĄ A MOJĄ ŻONĘA CZAROWNICĄ TO NIE PATRZĄC NA TO,ŻE POLSKA TO KRAJ DEMOKRATYCZNY KAZAŁ BYM PRZYWLEC TEGO SUKINSYNA DO MNIE NA DYWANIK UBRAĆ W STRÓJ GALOWY W KTÓRYM WYSTĘPUJE NA SWOICH UROCZYETOŚCIACH, KAZAŁ BYM MU WYSTĄPIĆ NA CZWORAKACH, KRZYKNĄŁ BYM „NA KOLANA PSIE” PO STAROPOLSKU I POWIEDZIAŁ BYM — ODSZCZEKAJ TO CO ŻEŚ NAGADAŁ — A NASTĘPNIE NAPLUŁ BYM MU W GĘBĘ I KAZAŁ WYPROWADZIĆ PRZED PAŁAC PREZYDENCKI PRZEZ NAJNIŻSZEGO RANGĄ PRACOWNIKA PAŁACU I TAM NA WYCIERACZCE ZOSTAWIŁ.
    NIE BAŁ BYM SIĘ, ŻĘ STRACĘ MOCHEROWY ELEKTORAT, DUŻA CZĘŚĆ TEGO ELEKTORATU BIŁA BY BRAWO PREZYDENTOWI BO ZACHOWAŁ BY SIĘ JAK PRAWDZIWY MĘŻCZYZNA I HONOROWY POLAK.
    A I EPISKOPATOWI POLSKIEMU ( CZĘŚCI ) SPADŁ BY KAMIEŃ Z SERCA.
    GWARANYUJĘ.

  53. Sławek 10:47 napisał:

    „Jakiś procent Polaków jest ksenofobami. Nie lubią Żydów, murzynów, Azjatów, liberałów, rudych itp. Jakiś procent Polaków jest słabo wykształcona, nie rozumie świata, boi się nowinek. Myślę, że ani to mniejszy, ani większy procent niż w innych krajach. Takie skłonności, uprzedzenia są traktowane przez ich nosicieli jako wstydliwe i raczej sie nimi nie chwalą. Wszędzie tylko nie u nas.”

    Sławku, o tym, ze „procent Polaków słabo wykształconych, nierozumiejących świata, bojących się nowinek” jest dużo WIĘKSZY niż w innych krajach dowodzi właśnie trafnie przez Ciebie zauważony fakt, że „u nas takie skłonności i uprzedzenia” nie są – w odróżnieniu do innych krajów – „traktowane jako wstydliwe” i że się nimi chwalimy. To jest właśnie dowód na ogrom zaniedbań edukacyjnych i światopoglądowych w Polsce.

  54. Dobrze wiedziec, ze jest ktos (p. Passent miedzy innymi), kto tak mysli i jeszcze ostatnie resztki Rozumu ocalaly w tym kraju.

    Paranoja goni paranoje. Obluda goni oblude. Dlaczego tylko ja, zwykly obywatel, nie moge nic z tym zrobic?

    A na Rydzyka jak sposobu nie bylo tak nie ma. Dlaczego wszyscy malostkowi politycy sie go boja? Czy Polska naprawde juz dawno przestala byc normalnym krajem? Czy jeszcze za malo osob wyjechalo, zeby niektorzy zdali sobie z tego sprawe? Najwidoczniej tak. Potrzeba drugich 2 milionow, ktore na znak protestu spakuje swoje walizki i na odejscie pokaze co mysli o calej tak zwanej ELICIE.

  55. Heleno (o 13:41),

    a nie sądzisz, że celowo wysyłają niedoświadczonych reporterów, aby uniknąć spięć o dużych i niebezpiecznych reperkusjach (dla danego medium)? Wbrew pozorom – jak mi się wydaje – „cała para” mediów w Polsce (także tych „niezależnych”) idzie w gwizdek, czyli w atak na „przystawki” i Rydzyka, ale nie w „koła”, czyli w atak na PiS, a szczególnie nie w Kaczyńskich. Boją się Heleno, boją się, bo są zależni od koncesji (KRRiT), od różnych „zaszłości”, o ktorych wiedzą służby, od populistycznej gawiedzi, stojacej murem na KK (przecież publice „na poziomie” nie umyka nic tylko dlatego, że jakiś dziennikarz nie zadal pytania; swoje wiemy, wnioski wyciągamy). Dlatego traktują PiS w „rękawiczkach” (może nawet białych), a używają sobie na Giertychu, Lepperze, Rydzyku, Orzechowskim i in. Bo to niczym nie grozi, może nawet wspomagać niekiedy zamysły KK.

  56. A oto pozytywny aspekt istnienia radia maryja : mam ja na swoim jachcie odbiornik radiowy. Mam bo mieć muszę, by odbierać komunikaty meteorologiczne. Służy też on również do gry następującej: włącza się radio maryja, nie głośno, nie cicho, tak w sam raz. Kto pierwszy spróbuje ściszyć albo zmienić falę, ten w porcie całej załodze stawia piwo 🙂

  57. Napiszę krótko: rzygać mi się chce.

    Powtórzę słowa J. Urbana z wywiadu dla pardon.pl „życzę tej koalicji raka i aids”.

    Wywiad do obejrzenia tutaj:
    http://www.pardon.pl/artykul/1890/urban_koalicji_zycze_raka_i_aids

  58. DP pisze:

    Żeby Centrum Wiesenthala w Los Angeles musiało apelować o wyciszenie Tadeusza Rydzyka, toż to wstyd na cały świat, gdyż dotychczas ludzie Szymona Wiesenthala znani byli przede wszystkim z polowania na zbrodniarzy hitlerowskich, a nawet funkcjonariuszy w rodzaju Kurta Waldheima.

    To, ze Rydzyk ma wolny bilet medialny wydany prze symbiotycznych blizniakow i ich szantazuje mozliwosca odebrania im poparcia wsrod moherowej spolecznosci wiadmo od momentu podpisania pakt stabilizacyjnego w obecności tylko TV Trwam i Radia Maryja. To ze Rydzyk jest oszolomem, demagogem , rasista i faszysta tez wszyscy wiedza, to, ze obraza bezkarnie najwazniejsza glowe panstwa tez nie jest nowoscia, ale ….

    … co ma Centrum Wisenthala do meldowania w sprawch polskich ? … radzil bym entuzjastom z C.W. w L.A. zlapac za wlasny nos i zajac sie sprawami permanetnego lamania praw czlowieka jak i wyniszczaniem nie-zydowskich spolecznosci na terenach okupowanych przez Izrael.

    Rydzyk jest taka sama maczuga, ktora macha konserwa katolicka i kler w kierunku INNYCH, jaka jest anty-semityzm i holokaust dla wszelakich organizacji zydowskich.

    Dlatego Gospodarzu: man soll die Kirche im Dorf lassen.

  59. Jest jeszcze jedno. Nasze dzielne służby, które potrafiły dobrać się do lekarza, który 6 lat temu wziął podobno łapówkę o wartości 20 zł, od lat nie mogą dobrać się do finansów Rydzyka, nie musi on dostarczać sprawozdań finansowych, nie wiadomo gdzie podziały się pieniądze zebrane na wsparcie stoczni itd.

  60. pardon.pl
    Ojciec Rydzyk potwierdza autentyczność taśm „Wprost”

    http://www.pardon.pl/artykul/2064/ojciec_rydzyk_potwierdza_autentycznosc_tasm_wprost

  61. @Lehoo
    Dobry kurs obrałeś. Tak trzymaj.
    A-hoj załogo!!!

  62. Lehoo to pragmatyczny sadysta

  63. milosnikgor, Zamknij sie! Gon sie do Rydzyka, i na drzewo!

  64. Diaspora jest czujna! (Albo – nie)

    Nie czyn blizniemu swemu, co tobie nie mile.

    Tak brzmi jedno z podstawy nauk min. Kosciola Katolickiego,
    odejscie od genezo- podstawy jest wypaczeniem, mogacym
    prowadzic do schizmy.

    F.S. von/od Diasporski

    Ps.
    Zydowski wedrowiec iday droga do celu, wszedl do kosciola
    stojacego przy drodze aby sie polodlic.

    Ksiadz widzac modlacego sie Zyda przed oltarzem, podszedl
    do niego i zwrocil mu uwage: Zydzie, ty nie mozesz sie tutaj
    modlic, tu jest Kosciol chrzescijanski……

    Zyd zdziwiony spojrzel na ksiedze, podszedl do oltarza gdzie
    na krzyzu byla figura Jezusa…

    – Mojsze, slyszales!, ksiadz powiedzial, ze my w tym kosciele
    nie maja nic do szukania -.

  65. Widziałam premiera na jasnej górze. Szarpnęła nim chyba perspektywa, ze tyle osób może nim być uwiedziona [za sprawą Rydzyka , który na mianaco ojcica nie zasługuje w żadnym calu, najwyżej na pan-a a i to tylko ze względu na płeć heheheh].Ad rem zatem : Premiera i Prezydenta „nosi” potencjalna wizja i nic poza tym.
    Ukłony

  66. „Ojciec Rydzyk to łajdak najgorszego gatunku, a cackając się z nim władze polskie, koalicja rządząca, dają najgorszy przykład cynizmu i wyrachowania”.
    Pan to istotnie napisał, panie redaktorze, czy anonimowy haker? Niesłusznie chyba miałem lepsze wyobrażenie o pańskich obyczajach polemicznych.

  67. Dzis Pan Pisze pod naglowkiem „Swieta krowa”. Kiedys, przy okazji zawieruchy z Wielgusem, Panska koleznaka, red. Paradowska posluzyla sie tytulem „Ryk hierarchow”, czy cos w tym stylu.

    Terminologia staje sie coraz bardziej scisla. O ile ryk mozna odniesc do wielu gatunkow zwierzat (np. lew, a nie tylko krowa), o tyle Panski tytul wnosi bardzo potrzebne uscislenie. Nie ma watpliwosci: ryk, o ktorym pisala Pani Paradowska pochodzi od krowy.

    Ta krowa to nie tylko ojciec Reaktor i jego maryjny koncern medialny, ale znakomita wiekszosc polskiego kosciola katolickiego. Krowa karmiona zbyt dlugo zbyt obfita mieszanka, serwowana w zlotych korytach oferowanych przez klientele polityczna najprzerozniejszej masci i koloru. Bo krowa byla i jest potrzebna wszystkim. Bez krowy nasz przysiolek nie wyzyje. Krowa – zywicielka (czytaj: piaty, a dzis byc moze pierwszy filar wladzy).

    I to jest najbardziej chore w kraju, o ktorym pisze Pan (i G. Okon), ze jest on omijany szerokim lukiem. Nie sadze, zeby akurat z tego powodu, bo przeciez i w Stanach dzialaja zupelnie legalnie organizacje rasistowskie i anty-semickie typu KKK czy White Power. Tylko, ze zadna z tych organizacji nie cieszy sie poparciem wladz czy znaczacych wyznan, i maja one zasluzony miejsce na najdalszym marginesie spoleczenstwa, nie sa wszechobecne i wszedobylskie az do zniesmaczenia.

    To nasza polska swieta krowa, czyli KK (ciagle tylko dwa „K”, ale jak tak dalej pojdzie z Radyjem, to trzeba bedzie dostawic trzecie), a wiec nasza polska swieta krowa jest chora z przejedzenia, ledwo dyszy (choc wciaz duzo ryczy) , ma wzdecie i kolke, puszcza bezkarnie bąki w postaci Rydzyka, i daje podle mleko, ktorym zatruwa wszystkich je konsumujacych. Skoro to nieszczesne czarno-biale stworzenie ma byc nadal filarem spoleczenstwa, to ozdrowienie (czytaj: otrzezwienie) byc moze trzeba zaczac od krowy (po naszemu: od glowy).

    Czy krowa moze wyzdrowiec sama z siebie ? Nie wiem, nie jestem weterynarzem. Byc moze trzeba zaczac od podawania skromniejszej mieszanki, przeprowadzic zabieg odtruwania (czytaj: zerwania z niezdrowym nalogiem wladzy), a wtedy znikna zasmradzajace atmosfere pierdziawki w postaci Radyja.

    Pozdrawiam,

    Jacobsky

  68. Panie Redaktorze, chyba nie ma Pan zludzeń, że prezydent i premier dbają o wizerunek Polski a to,że o.Rydzyk im ubliża, to furda, panie dzieju. Wazne jest rządzić!!!! A episkopatowi p.Rydzyk jest wygodny i jest jego glosem, inaczej dawno by go wykończyli. Tej sytuacji samiśmy sobie są winni- dlaczego frekwencja na wyborach byla tak niska?

  69. Panie Redaktorze, chyba nie ma Pan zludzeń, że prezydent i premier dbają o wizerunek Polski a to,że o.Rydzyk im ubliża, to furda, panie dzieju. Wazne jest rządzić!!!! A episkopatowi p.Rydzyk jest wygodny i jest jego glosem, inaczej dawno by go wykończyli. Tej sytuacji samiśmy sobie są winni- dlaczego frekwencja na wyborach byla tak niska?

  70. Drogi panie Danielu i reszta Polek i Polakow,

    czy nie przesadzacie troche z ta opinia Polski w swiecie ? Polska to dla innych Europejczykow (ze wschodu jak i zachodu) jeden z krajow europejskich i nic wiecej !!! Zyje od 26 laty na zachodzie i ciagle zadaje sobie pytanie, co moga Polacy Europie zaoferowac ? Nic konkretnego.

    Pozdrawiam Slazaczka

  71. Drogi panie Danielu i reszta Polek i Polakow,

    czy nie przesadzacie troche z ta opinia Polski w swiecie ? Polska to dla innych Europejczykow (ze wschodu jak i zachodu) jeden z krajow europejskich i nic wiecej !!! Zyje od 26 laty na zachodzie i ciagle zadaje sobie pytanie, co moga Polacy Europie zaoferowac ? Nic konkretnego.

    Pozdrawiam Slazaczka

  72. Im więcej Rydzyka, tym mniej kościoła. Można mieć nadzieję, że działalność tego sprytnego klechy doprowadzi do rozwalenia tej ponurej struktury, która zniewala i pasożytuje na tym ciemnym i biednym narodzie od wieków. Czy na dłuższą metę nie warto popierać tego sojusznika, w myśl zasady im gorzej tym lepiej? W tej chwili Rydzyk i jego ponura instytucja jest w myśl naiwnej strategii kościoła integralną jego częścią skierowaną na najciemniejsze warstwy społeczeństwa / w tym wielu profesorów/. Inne sektory walki kościoła to różnie Lichenie, Łagiewniki,Znaki, Więżi,Tischnery, Życińscy, Opus Dei, Akcja Katolicka i całam machina odpustowo pielgrzymkowa. Popierajmy więc Rydzyka

  73. Brutalną prawdą jest to, iż obecnie rządzących wybrali wyborcy, a zdecydowały głosy ludzi z podstawowym wykształceniem, delikatnie mówiąc ubogich intelektualnie, duchowo skrępowanych przez Rydzyka (ogólnie ciemnej masy) a jest to ciągle znaczna część naszego społeczeństwa, która niestety znowu może stać się decydującym głosem w następnych wyborach…

  74. Tym, których interesują sprawy gazu, Rosji i bezpieczeństwa energetycznego – gorąco polecam najnowszy numer Raport WTO (Wojsko Technika Obronność), tzn nr 07/2007. Duuży artykuł Tomasza Szulca na ten temat.

  75. Z szacunkiem dla Hindusów, ale w Polsce nie ma miejsca dla „ Świętych Krów” jakim jest człowiek zionący największą nienawiścią wobec ludzi. o.o. Rydzyk i umiejętni gracze liczący na władztwo w IV RP, czyli stop !!! nienawiści i itd. .. .
    PS. Dzięki za felieton oraz dążmy do zgody i racjonalnej współpracy, ponieważ jest jeszcze przed nami długa wyboista droga. Chciałbym być tak energetyczny jak DP i wielu blogowiczów.

  76. Nie tylko święta krowa ale i czarna owca.
    Ten wierszyk znalazłam w sieci ponad rok temu – nie stracił aktualności:

    „Tadeusz Rydzyk w Toruniu mieszka
    czarną sukienkę ma ten koleżka.
    Uczy, tłumaczy w Radiu Maryja
    kto godny chwały, a kto wręcz kija.
    Leje na serce miód swoim gościom
    do adwersarzy zionie miłością.
    Żyda, Masona czuje z daleka
    wszystko w nim widzi oprócz człowieka.
    Glemp traci nerwy: „Rydzyk, łobuzie!”
    Tadzio z uśmiechem nadyma buzię.
    Pieronek błaga: „Daj na wstrzymanie”,
    a on rozkręca nową kampanię.
    Życiński prosi: „Weź, odpuść sobie”,
    a Rydzyk: „Spadaj, co zechcę – zrobię”.
    Rząd go popiera, prezydent chwali
    Lepper z Giertychem pokłony wali.
    Czuje się bosko jak w siódmym niebie
    do Sejmu wchodzi tak jak do siebie.
    A gdy podskoczyć ktoś mu próbuje
    armię BERETÓW mobilizuje.
    Ich nie obchodzi, co sądzi prasa
    – że dla Rydzyka bogiem jest KASA.
    Mohery wielbią swego pasterza
    dla nich ważniejszy jest od PAPIEŻA!”
    😉

  77. Gdyby on Mnie spotkał to uważał by ,że jestem szatanem!!!

  78. Mojsze? Zydowski wedrowiec zwraca sie do Jezusa per Mojsze? Pomylily Ci sie biblie.

  79. Autor pisze: „Ojciec Rydzyk to łajdak najgorszego gatunku”

    Spokojnie, tata Rydzyk to tata Rydzyk, dla jednych anioł, dla innych łajdak, a dla wszystkich pozostałych ciekawe zjawisko. Gdyby Polska nie była taka mała, gdyby to nie było te marne 0,3 melona kilometrów kwadratowych i z ledwością 40 melonów ludzi, tylko powiedzmy 9 melonów kilometrów kwadratowych i 300 melonów ludzi, coś a la USA, to Rydzyk byłby tym, czym w rzeczywistości jest – interesującą aberacją.

    Takich jak on sporo jest na świecie, mają grube miliony, mają własne stacje telewizyjne i miliony wyznawców, ale wszystko to neutralizuje się w znakomicie zbuforowanym bulionie demokracji. Niedawno zmarł w USA słynny ewangelista Jerry Falwell, który kilka lat temu zapowiedział, że w ciągu najbliższej dekady zjawi się na ziemi Antychryst i “oczywiście, będzie to Żyd”. Żeby było śmieszniej Jerry Falwell zdecydowanie i we wszystkim popierał Izrael, zyskując sobie miano Chrześcijańskiego Syjonisty. Znaczy się bufor demokratyczny robi również swoje w pojedynczych sercach, nie tylko w społecznych masach.

    Nasza maleńka, monokulturowa Polska też jest zbuforowana, ale jeszcze za cienko, w każdym razie nie na tyle, żeby wybielić, czy choć trochę rozjaśnić czarne serce Rydzyka. Trzeba robić wszystko, żeby demokratyczny bufor zgęstniał nieco. Autor dobrze czyni, że przykłada do tego rękę, ale opóźnia własne dzieło nazywając Rydzyka łajdakiem.

  80. Tylko drobiazg, a właściwie dwa — „Wyższa Szkoła” jak sama nazwa wskazuje podlega nie pod Ministerstwo Edukacji Narodowej, a pod Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Giertych może mieć więc uszy i oczy zamknięte.

    A uwaga druga: sięgnąłem po Feynmana — czyta się znakomicie!!!

  81. Do Buttercup.

    Po pierwsze kojarząc mnie z osobami, które pomogały uciekac hitlerowcom po wojnie, przypominasz mi Pan gościa któremu wszystko kojarzy się z „dupą”. Dlaczego?- bo tak.
    Pisze Pan że hitlerowcy ścigani i mordowani przez Żydów po wojnie, mieli na sumieniu miliony ofiar i dlatego tropiący ich żydzi mogą byc uznawani za ofiary poszukujące sprawiedliwości a kaci z UB mają na sumieniu najwyżej kilka tysięcy i dlatego ofiary domagające się opublikowania ich danych mogą byc nazywane chorymi z nienawiści oszołomami – co tłumaczy Pan potrzebą zachowania skali. No przyznam, że większej bzdury dawno nie czytałem.

    Dalej wyjaśnia Pan antypolskośc Żydów z USA czy Australii tym, że po powrocie z holocaustu byli nadal prześladowani, czy że w 68 roku częśc musiała wyjechac z Polski i przez to mają złę wspomnienia z Polski.
    Ok. tylko dlaczego od lat, ze środowisk żydowskich nie słychac żadnych antyniemieckich wypowiedzi , a głównie antypolskie? Czyżby Niemcy wyrządzili mniej krzywd Żydom niż Polacy? Czyżby wśród „sprawiedliwych wśród narodów świata więcej było Niemców niż Polaków? Czyżby holocaust Żydom zgotowali Poalcy?. Nie, po prostu Niemcy zapłacili Żydom ogromne odszkodowania i tym skutecznie zamknęli ich usta. Niestety taka jest brutalna prawda.

    Widzę również, że ma Pan kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem bądź z logiką ponieważ gdy ja piszę :

    „Wyobraźmy sobie, jaka byłaby reakcja, gdyby np. Giertych powiedział, że rabini żydowscy popierając przetrzymywanie i torturowanie w obozach koncetracyjnych w Izraelu palestyńczyków, zachowują się jak spadkobiercy Dr Mengele i potomkowie katów z SS. No kto zgadnie?” –

    jako komentarz do wypowiedzi, w której rabin z centrum Wiesenthala nazwał Rydzyka „Gebbelsem”, to Pan twierdzi, że ONZ i UE krytykują Izrael, a ja przebywając w oparach absurdu porównuję niemieckie obozy koncentracyjne z izraelskimi.
    No ręce opadają. Ja o niebie ……

    Rzeczywiście ma Pan małą wiedzę o zbiorowych i indywidualnych żądaniach grup żydowskich – mam nadzieję że tylko na ten temat.

  82. Jakieś dwa miesiące temu Rydzyk był na występach gościnnych w Toronto.
    http://www.gazetagazeta.com/artman/publish/article_17712.shtml
    Gdyby nie to, że dowiedziałem się o całej sprawie po fakcie, napisałbym do ambasady Kanady w Warszawie i zapytał dlaczego dostał wizę. Wiz odmawia się z zasady ludziom którzy mają na swoim koncie podżeganie do nienawiści albo popełnili czyny, za które w Kanadzie byliby karani. Rydzyk pasuje do obu kategorii a mimo to wizę dostał. Podejrzewam, że polskim urzędnikom w ambasadzie Kanady, którzy zwykle zajmują się wydawaniem wiz, nie przyszło do głowy, żeby Rydzykowi odmówić. A szkoda. Mam nadzieję, że teraz stanie się na tyle ‚sławny’, że stanie się personą non grata w Kanadzie i innych krajach, w których dokonuje zbiórek pieniężnych na swoją szczekaczkę.

  83. Wszystko co Pan napisał jest bardzo dobre. Ale uważam że tytułowanie go ;ojciec rydzyk; to przesada. Żaden dziennikarz nie powinien go tak tytułować on na to nie zasługuje. Pozdrawiam serdecznie.

  84. Feliks,

    Ja znam zakonczenie tego tak:
    … Rabi spojrzal na ukrzyzowanego i powiedzial: Joshua choc, oni tu nas nie chca!

  85. Przemyślałam jeszcze raz sprawę nagłośnionej przez „Wprost” wypowiedzi Rydzyka, i wychodzi mi, w świetle braku reakcji panów Kaczyńskich, że może on mówi prawdę na temat prezydenta. No bo
    jeśli to on, redemptorysta z Torunia jest suzerenem,
    jeśli to z jego nadania jeden z panów braci został prezydantem, a drugi premierem RP,
    jeśli w zamian za te nadania zobowiązali się w ramach powinności lennych do określonych wcześniej świadczeń na rzecz seniora,
    a teraz się nie wywiązują z obietnic, to cóż, użyte określenie, choć mocne, może być uprawnione.

    Pozdrawiam, T.

  86. >milosnikgor godz. 09:34

    Znałem osobiście dwóch braci,górali ze sławnej rodziny w Zakopanem.Jako młodzi chłopcy,w czasie okupacji,walczyli w AK potem dostali się do „oddziału”Ognia.W 1946r. zostali aresztowani,siedzieli w Rawiczu i Wronkach z wyrokami śmierci.W 1956r.zostali wypuszczeni(nie umniewinnieni!).Wtedy ich poznałem.O „ogniowej”przeszłości nie chcieli z poczatku mówić.Po pewnym czasie zaczęli opowiadać;nazywali ten okres zwykłym bandytyzmem!
    Miłośniku!Nie opowiadaj o Królu Ogniu!

    a.j

  87. Szanowny Panie Redaktorze, przed wprawieniem się w owe drgawki szlachetnego oburzenia, którymi tak zachwyca się tutejszy jasnogrodzki fan club Szanownego Redaktora dobrze byłoby połączyć następujące fakty:

    1. Gazeta Polska, pismo jak najbardziej „reżimowe” i prokacze, wystosowała na swych łamach list otwarty do Papieża o powściągnięcie działalności Rydzyka, oskarżając go o złamanie kanonów kościelnych:
    http://www.gazetapolska.pl/?module=messages&message_id=204
    ( na stronie www ponawiany codziennie, pierwszy raz zamieszczony ca tydzień temu)

    2. Obecnie zapowiada ciąg artykułów mających odsłonić nadużycia Ojca Rydzyka:

    http://wiadomosci.onet.pl/1569035,11,item.html

    3. PiS w stylu użytym przy sprawie Łyżwińskiego zawiesza nad Ojcem Dyrektorem miecz Damoklesa:

    http://wiadomosci.onet.pl/1568896,11,item.html

    Chyba to dla Szanownego Redaktora oczywiste, że prokuratura MOŻE DOJŚĆ do wniosku, że znieważył – a MOŻE I NIE DOJŚĆ 🙂 I że będzie to stosowne do politycznych dyspozycji, jakie odbierze od swego zwierzchnika…?

    4. Centrum Wiesenthala swój apel do Papieża oparło na taśmach Wprost:

    http://wiadomosci.onet.pl/1569424,11,item.html:

    „Apel centrum Wiesenthala odwołuje się do bulwersujących wypowiedzi ojca Tadeusza Rydzyka na temat prezydenta Lecha Kaczyńskiego, jego żony i Jedwabnego. Według najnowszego wydania tygodnika „Wprost” zakonnik powiedział m.in., że „sprawa Jedwabnego służyła tylko temu, by środowiska żydowskie mogły wyłudzić od Polski 65 mld dolarów”.”

    [Tu pozwolę sobie przestrzec Szanownego Redaktora przed pochopnym oskarżaniem Prezydenta Kaczyńskiego, bo może się Szanowny Pan narazić swoim „Amerykańskim Przyjaciołom” :-):

    „Rabin Marvin Hier ocenił, że oskarżenia przeciwko prezydentowi Kaczyńskiemu to przekroczenie wszelkich granic.”]

    5. Wprost uchodzi za pismo prezentujące aktualnie opcję dość prorządową.
    Taśmami dysponuje od dawna, tyle że „sprawdzało ich wiarygodność”.
    Czy zbyt śmiałą hipotezą jest, że czekało na odpowiednią chwilę z publikacją?
    Czy trudno jest pamiętać, że wyświadczało już PiSowi przysługi publikując taśmy Gudzowatego?


    Czy połączenie powyższego zestawu wymaga wielkich zdolności detektywistycznych dla postawienia tezy, że to sterowana przez Kaczyńskich akcja mająca na celu narażenie Rydzyka na gniew Watykanu?

    Czy Szanowny Redaktor nie pamięta, że to dzięki osobistej interwencji Premiera Papież usunął abpa Wielgusa z warszawskiego stolca? Mimo oporu Episkopatu, nuncjatury i Rydzyka?

    Czy Szanowny Redaktor ma świadomość, że Episkopat w znacznej swej części wspiera Ojca Rydzyka i jego dzieło umacniania sojuszu Ołtarza z Tronem, w nadzie że przemieni się w dyktat Ołtarza nad Tronem, więc trudno liczyć na interwencję Episkopatu w jego sprawie?

    Co więcej: Czy Szanowny Redaktor ma świadomość, że taka interwencja mogłaby nic nie dać, gdyż Rydzyk nie podlega Episkopatowi, lecz – poprzez swego prowincjała – bezpośrednio Papieżowi?

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,4305507.html

    Idźmy dalej. Czy wielkiej trzeba przenikliwości analitycznej, by zrozumieć, że głównym pomysłem politycznym Jarosława Kaczyńskiego jest stworzenie z PiSu megapartii dominującej na prawej stronie sceny politycznej drogą wchłonięcia „przystawek”, a także włączenia w grono swego elektoratu wiernych moherowych falang Ojca Dyrektora, uprzednio raczej kontestujących system polityczny lub głosujących na polityczny plankton prawicowy?

    Czy wielkiej trzeba przenikliwości, aby dostrzec i to, że importując owe przystawki ma zamiar pozbyć się jednocześnie ich nader ambarasujących, a nazbyt ambitnych i przysparzających kłopotów (by nie rzec wstydu)przywódców? Przy czym z Lepperem próbuje obecnie drugi raz, po taśmach Beger. I że dokładnie takie same zamiary żywi wobec pysznego klechy?

    Czy wielkiej trzeba przenikliwości, aby pojąć, że w koncepcji silnej, niepodzielnej władzy państwowej, którą wyznaje Kaczyński, na dyktat Ołtarza nad Tronem miejsca docelowo nie ma? Że sojusz z Ojcem Rydzykiem to tylko doraźna taktyka dla zyskanie poparcia pewnego dość do tej pory zapoznanego segmentu elektoratu?

    Czy rozumie już Pan teraz, że gra idzie o to by drogą wywołania reakcji Watykanu zneutralizować polityczną pozycję Ojca Rydzyka, zachowując jednocześnie poparcie jego imperium?
    Że w ten sposób Kaczyński zadziera również z przeważającą większością hierarchów, popierających Rydzyka i jego polityczne ambicje? Czyli naraża się korporacyjnej jedności kleru?

    I że dlatego właśnie „Prezydent, … znosi te zniewagi ze zdumiewającym opanowaniem.”…?

  88. –> haha

    „… Takich jak on sporo jest na świecie, mają grube miliony, mają własne stacje telewizyjne i miliony wyznawców, ale wszystko to neutralizuje się w znakomicie zbuforowanym bulionie demokracji. ”

    Podoba mi się ta Twoja refleksja bo jest bardzo trzeźwa, w przeciwieństwie do nader orwellowskiego tonu Szanownego Gospodarza :-)!

  89. Coz u licha moze nas obchodzic co o nas pomysi (Wielki ) Zachod czy Wschod! Pora by Polacy pozbyli sie kompleksu nizszosci. Rozumiem, ze Wielki Rydzyk odkrywa prostaczkom barwna podszewke roznych zdarzen, i ze sa osoby, ktore wolalyby utrzymac pewne fakty w cieniu. Czy jest to jednak powod aby uzywac wobec osoby duchownej, zasluzonej dla rozwoju polskiego kosciola, nomenklatury zoologiczno-skatologicznej? I to od kogo pochodza owa slowa krytyki! Niech Szanowny Redaktor usunie najpierw belke z wlasnego oka nim zacznie szukac trocin w przenikliwym oku Wielebnego Rydzyka (Mat.7:5). A Jacobsky , z jego jakze niestosownymi porownaniami powinien raczej martwic sie pierdnieciami zdechlego dinozaura jego ukochanej teorii ewolucji niz porykiwaniem Chrzescijanskiego Lwa jakim jest Swietobliwy Rydzyk . Dosyc pomiatania Naszym Swietym Kosciolem Katolickim, ta ostoja polskosci i prawdziwej wiary.

  90. Brak reakcji Braci, szczególnie Jarosława, na wyskoki Rydzyka może też świadczyć że podziela on jego poglądy. Obym się mylił.

  91. Brawo, Panie Danielu!
    Czy naprawde nikt nie dostrzega, że panujący są osobnikami psychicznymi? Nie znają prawa, nie potrafia się wstydzić, gadając z głowy – bredzą, pozorują pobożność i przedpotopowy patriotyzm, są cyniczni, pozbawieni słuchu społecznego zdradzają bolszewickie ciągoty. To wciąż niedorozwiniete dzieciaki, którzy nie zaznali miłości, nie wiedzą co to szczęście. a bojąc sie marzeń wpisują się w pokręconą polską rasę niziną (kto ich do cholery wybrał?).

  92. –> Cassandra pisze:

    2007-07-11 o godz. 15:45
    „…
    Ten wierszyk znalazłam w sieci ponad rok temu – nie stracił aktualności: …”

    Ojcu Rydzykowi poświęcałem kiedyś całe mnóstwo wierszyków i kilka modlitw; jedna z nich brzmiała mniej więcej tak:

    Ojcze Ty Nasz, Dyrektorze,
    coś w Radyju jak w Niebiesiech!
    Tobie chwały świecą zorze,
    Tobie lud nasz dank swój niesie,

    Żeś jest Polski wiernym synem –
    niech się święci Imię Twoje,
    boś namaszczon przez Maryję
    by do władzy dojść przebojem

    i ohydy klik komuszych,
    jako i masonów spiski –
    wyrwać z narodowej duszy,
    którą podłe michnikisty

    jadem swym od dekad wielu
    trują na Szatana żołdzie,
    zgubę naszą mając w celu,
    rzężąc żądzą krwi i morderstw

    na Ojczyźnie, Matce naszej,
    którą dręczą męką srogą,
    w antypolskiej wielbiąc prasie
    zdradę okrągłostołową,

    by omamion popadł Polak
    w kir niewoli już na wieki,
    co unijna ją potwora
    ze stron bliskich i dalekich

    rada zyskom i wyzyskom
    w swej perfidii knuje skrycie;

    Ave nam, redemptorysto –
    Tyś jest Prawy Nasz Zbawiciel!

  93. Ja nie wybieralem tego prezydenta i nie identyfikuje sie z nim ani on ze mna.Z ciekawosci uslyszalbym jedynie jego wersje „jak konczy prawdziwy mezczyzna”.

  94. Diaspora jest czujna! (Albo – nie)

    Helena / Dante

    Napewno macie racje, az tak dokladnie tego nie zapamietalem
    – Sorry! – mam cicha nadzieje, ze „Swietej Wojny” z tego nie
    bedzie – co?

    Mnie najbardziej rozbawiaja podobne paradoksalne zbitki,
    rodzace sie wokol, daleki jestem od dochodzenia do „koszernie
    krystalicznej” prawdy.

    Zatrzeciewienie mogace wystapic w tych czy w podobnych kwe-
    stiach na swiecie z wielka przyjemnoscia pozostawiam tzw. umo-
    wnie „fachowcom”.

    Wiem, ze „fachowcy” krystaliczna prawde znaja w przeciwnym
    wypadku nie byliby „fachowcami” – prawda?

    F.S. von/od Diasporski

  95. Barni i jemu podobni! Jest wam wygodnie brac swoje wyobrazenia za rzeczywistosc. Ci co „bronia” Zydow to Zydzi, GW – sami Zydzi, to oczywiste skoro takie zajmuja stanowisko w waszym wyobrazeniu prozydowskie a wiec antypolskie, ci, ktorzy wiedza (co zostalo udowodnione), ze to niestety Polacy podpalili Zydow w Jedwabnem, tez oczywiscie Zydzi dzialajacy na szkode opinii o Polsce.
    Bardzo proste i wygodne rozumowanie. Nie ma jednak nic wspolnego z prawda. Mowie to ja stuprocentowa Polka czytajaca GW i majaca bardzo wielu przyjaciol i znajomych stuprocentowych Polakow majacych podobne do moich poglady.

  96. Ani to mój ulubiony prezydent ani to mój ulubiony premier, choć do pierwszej damy mam wiele sympatii.
    Ale jakoś nie zbyt komfortowo się z tym wszystkim czuje.
    Nie potrzebuje do istnienia wielkich autorytetów, lecz miło wiedzieć, że świat jest w miarę logiczny i wszystko, co ważne ma swoje miejsce.
    A tu pielęgniarki zajmują się wytwarzaniem hałasu,lekarze sprawdzają działanie głodówki.
    Politycy wypatrują szatana a kapłani zajmują się szambem.

  97. Na tym popularnym blogu wyrażam swoją radość i wdzięczność wobec redakcji POLITYKI z powodu „nabycia” nowego, świetnego felietonisty, jakim bez wątpienia jest Stanisław Tym. Dwa ostre pióra to sukcesów fura!

  98. Przyczynkowo – w związku z niektórymi postami:

    nie wiem czy ujawnienie prawdy o Jedwabnem jest korzystne dla Żydów.
    Wiem, że jest to straszliwa zbrodnia, popełniona przez moich rodaków, której się wstydzę.
    Tak jak okupacyjnego szmalcownictwa, mordowania Żydów przez bohatera Podhala, pogromu w Krakowie i o wiele bardziej znanego pogromu w Kielcach.

  99. No i prosze: przedstawiciele Ludzi Pozbawionych Rozumu wzywaja w liscie ELKaczynskiego do przeproszenia Rydzyka.

    „Dzięki poparciu milionów słuchaczy Radia Maryja został Pan Prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej. Podobnie dzięki głosom wyborców, należących do Rodziny Radia Maryja, partia nosząca dumną nazwę „Prawo i Sprawiedliwość” uzyskała zwycięski wynik wyborczy – zaczynają swój list europosłowie.”

    Fajnie. W koncu gramy w otwarte karty.

  100. Nie mam już żadnych wątpliwości, znalazlam się nie z własnej woli w szpitalu wariatów.
    Czy ktoś wie jak wyjść z niego?
    Chłodny ,racjonalny cyniczny? umysł J.Urbana, goszczącego na łamach „Przeglądu”
    stawia diagnozę i propozycje wyjścia z tej sytuacji. Szkoda tylko, że leczenie obliczone jest na wiele lat , na dodatek metodami bardzo niekonwencjonalnymi.
    Kiedy jestem w takim nastroju, ogarnia mnie potrzeba jakiegoś konkretnego działania.
    Przypadkowo znalazłam się na stronie internetowej apostazja.pl, gdzie ludzie powodowani różnymi odruchami ( np. „utarcia nosa”) znajdują wskazówki dotyczące wypisania się z Kościoła katolickiego, okazuje się bowiem, że każdy ochrzczony praktykujący lub nie, figuruje w aktach kościelnych jako katolik ,czyli należy do 90% wierzącego społeczeństwa. Potraktuję tę czynnośc jak obowiązek głosowania.

  101. „Tutaj lekka dygresja nie na temat – dla Gazety Wyborczej Szymon Wiesenthal i jego komando przez lata tropiące, skrycie mordujące, porywające członków aparatu SS czy Gestapo nazywane jest ofiarami poszukującymi sprawiedliwości, natomiast polskie ofiary domagające się chociażby możliwości opublikowania danych o UB-ekach czy SB-ekach nazywane są chorymi z nienawiści oszołomami. Taki delikatny rozdźwięk.”

    Nazywanie „chorymi z nienawiści” ludzi chcących przynajmniej opublikowania listy katów jest co najmniej nie chrześcijańskie i przyznam się, że nie spotkałem się z czymś takim dotychczas w III RP. Ale jeśli chodzi o ZChN to kiedyś rzeczywiście była taka parafraza nazwy tej partii, krzywdząca oczywiście tę partię. Nie pamiętam jednak by się domagali opublikowania listy UB-eków czy SB-eków. Te listy są znane, nie tylko historykom z IPN. Ale PiS obecnie uczynił z tego oręż w walce ze swoimi krytykami. A to z Trybunału Konstytucyjnego, a to z innych opozycyjnych partii. Opierają się jednak na archiwach sporządzonych właśnie przez katów i sporządzają własne listy agentów, do których dziwnym trafem trafiają ich oponenci.

    Poza tym Żydzi wyznają zasadę ze Starego Testamentu oko za oko, ząb za ząb, więc ich działalność w ściganiu zbrodniarzy hitlerowskich znajduje u mnie pełne zrozumienie. Chrześcijanie, jeśli ktoś ich uderzył w policzek, powinni nadstawić drugi policzek zgodnie z Nowym Testamentem. W sumie nauczał tego Żyd Jezus, od którego zaczęło się chrześcijaństwo. Mało kto jednak wyznaje tę zasadę, skłaniając się ku tej pierwszej zasadzie.

  102. Jest u Was Tym?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od ktorego numeru? Lece kupowac!!!!!!!!!!!
    Jeszczem sie nie podzwignela z zaloby odkad przestal pisac w PlusieMinusie.
    TYm! Tym! Tym! Niech zyje Tym!!!!!!!!! Alleluja i do przodu!

  103. WODNIKU53,

    Zbyles mnie, mistrzu, modlitwa Kazmierza, zeby sie zostali tylko same swoje, a reszcie -na pohybel. Nie len sie, pomysl. Przeciez te blogi to magiel. Jedna pani drugiej pani…I Ty sam, i szanowny Pan Daniel, i wielu polskich zurnalistow. Kiedy zadalem sie z tym blogiem, od reki napisalem krotka ocene Polski i narodu. Na suchej galezi mnie chcieli powiesic. Degenerat, nieuk, kretyn – to najlagodniesze epitety. Wdalem sie na rok w czytanie, wszystkiego co dostepne, i po roku znowu mam te sama ocene. Jaki bezsens ! Uzywasz swej wiedzy i sprawnosci goniac za para spodni jakiegos chlystka, p. Passent wjechal juz na tereny przedtem nie tykane, a nie piszecie o zjawisku, dlaczego i jaka droga realizuje sie ta polemika o nieprzytomnych przez (?) nieprzytomnych (masz infekcje). I to nie w jakims podrzednym pismidle, ale w Polityce, szanowanej od lat. Bardzo cenna bylaby analiza w wykonaniu D.P., ale namow Go do do tego… Przeciez to niemozliwe, zeby taki duzy narod i tak swietnie (biorac po jednym) wyksztalcony skazywac na dno i potepienie. Tylko prosze, nie wpuszczaj mnie w „nasza mentalnosc”, „nadwislanska mentalnosc”, „tak juz jest”, „z tym sie urodzili”, „mamy to zaprogramowane genetycznie” i inne, bo wtedy wlazisz w rasizm czystej wody. Musi byc NIE rasistowskie wytlumaczenie. I czy jest szansa na poprawe ? Czy autokratyczny nacjonalizm w wykonaniu Putina ? A moze rzeczywiscie i panstwo i racja stanu znikna pod cudzym rzadem ? Moze Polska nie moze istniec rzadzac sie sama ? Narazie macie dobrze, o czym pisze to dziecinne igraszki, ale przyjdzie kryzys gospodarczy i wtedy zaczna sie schody. I dotknie to kazdego z Was. Na to czekacie ?

  104. „Niech Szanowny Redaktor usunie najpierw belke z wlasnego oka nim zacznie szukac trocin w przenikliwym oku Wielebnego Rydzyka (Mat.7:5). ”

    Do licha, w wersji, jaka ja czytalem owszem, jest o belce w oku, ale nie ma nic o Rydzyku, a juz tym bardziej o „wielebnym”, i o trocinach. I prawde mowaic nie sadze, zeby nie tylko Mateusz, ale nawet sam Chrystus przewidzial rydzykowisko.

    A moze to Rydzyk jest wypchany trocinami ?

  105. Chyba dyżurny „barni70” wrócił z urlopu. DAwno go tu nie bylo – a może była delegacja na inny blog ?

  106. Nie jest mądrze nazywać Wielebnego Ojca Tadeusza Rydzyka świętą krową. Po pierwsze – obraża to hinduistów. a Rydzyka …czort go wie… Po drugie – krowa jest samicą, a Rydzyk… czort go wie… Po trzecie – krowa daje mleko i…nawóz – jest więc jednostką społecznie użyteczną, a Rydzyk…czort go wie… Po czwarte – krowa jest przewidywalna, a Rydzyk…czort go wie… Po piąte – czy ktoś pamięta, żeby krowa kiedykolwiek znalazła się w eksponowanym klasztorze [chyba że pod postacią mięsa], a Rydzyk…
    P.S. No i do krowy nie mówi się – Proszę Ojca… To jest ta zasadnicza róznica!

  107. Prezydent nic nie robi, bo przeciez nie pierwszy raz obrazono jego zone. Co innego gdyby zniewaga dosiegnela brata. A tak, jak ktos chce sobie pouzywac to juz wie do kogo kierowac slowa.
    Wedlug mnie, pomijajac juz to czy mi sie rzad podoba czy nie, to ani prezydent, ani premier nie maja po prostu jaj. Tak bardzo chca wladzy ze zrobia wszystko i wszystko straca zeby tylko ja utrzymac. Jak dla mnie sa nikim.

  108. Przypomniec nalezy jeszcze slowa pani Olejniczak : mozna przepraszac za zniewage, ale przepraszac za antysemityzm?

  109. Olejnik 😉

    Wiem ze nie wypada pisac 3 wypowiedzi pod naraz, wiec prosilbym wlasciciela blogu/administratora o polaczenie 2 pierwszych z uwzglednieniem poprawki. Przepraszam za klopoty.

  110. Dzisiaj dowiaduję się, że w tej sprawie żadna prokuratóra nie podjęła dochodzenia. O ile mi wiadomo to znieważenie prezydenta podpada pod wszczęcie postępowania z urzędu, (patrz Hubert bezdomny). Kaczyńscy myślą, że gdy plują to każdy uważa iż to deszcz pada. Chyba za idiotów nas mają. Niech ta nierówna walka ze wstydem skończy się jak najszybciej.
    pozdrawiam marekk

  111. Barni70 – dzięki za Twój tekst.

  112. Witam.
    Jeśli nasz szanowny Gospodarza zapomniał, albo nie uważał za stosowne napisać, o KURTYNCE to ja to zrobię.
    O. Tadeusz Rydzyk JEST!!! Tak mocny, tak potrzebny WŁADZY, że ta gotowa jest odciąć sobie stopę, aby tylko zatrzymać przychylność Torunia!! Zastanawiam się czy to Kaczyński wspólnie z „zainteresowanym” Lepperem [czy sam?] podjął decyzję o PRZYKRYCIU „wodoodporną”, (medio…) KURTYNKĄ, „kolejnych słów” Tadeusza Rydzyka.

    Wiadomo, na czym żeruje RM i jego dyrektor, powinno być też jasne, że Kaczyńskiemu, LPR itd. nie zależy na „kliku procentach”! Oni już wiedzą!

    DZIĘKI RYDZYKOWI MOŻNA RZADZIĆ POLSKĄ!!
    Dziękujemy?!

  113. Buttercup pisze: 2007-07-11 o godz. 13:38

    Co do polityki Izraela to ma pan naprawdę braki, ONZ potępia Izrael od lat, UE finansuje Autonomię, prasa pełna artykułów wspierających lub krytykujących politykę Izraela ….

    To chyba jakies nieporozumjenie ?

    1)
    Wszystkie proby potepienia w UNO Izraela za np. wspoludzial w masakrze uchodzcow palestynskich w obozach Sabra i Schatila, mordowanie i torturowanie ludnosci palestynskiej, okupownie West Bank i Jordanland, zabojstwo w Lillehammer, niedawny rozboj w Libanie, bombardowanie ludnosci cywilnej i zamordowanie UN zonierzy … byly za kazdym razem przez veto usa blokowane.

    2)
    To co zostalo wybudowyne przy pomocy finansowej EU zostalo rozwalone przez granty i bomby z gwiazda davida. Celowo byly atakowane i niszczone posterunki policji i urzedy autonomi. Celem Izraela nie byly sily radykalne np. Hamas tylko grupy umiarkowane i gotowe do kompromisu
    aby radykalizujac spoleczenstwo i tym samym legitymowac okupacje z jej konsekwecje.

    W wyniku takich bzdor, jakie Pan pisze, wlasnie Rydzyk ma tylu fanow.

    I jeszcze jedno, wie Pan jaka jest kara za oglupianie ?
    Otoz, predzej czy pozniej dowiaduje sie owa osoba, ze jest glupsza o tych, ktorych chciala oglupic.

  114. Zdziwiła mnie tak wielka nagonka na biznesmena w koloratce Rydzyka. Widac taka moda na warszawskich salonach, że cudzymi rękami chcą się pozbyc tego wrzodu na d. Proszę sobie poczytac prawdziwie antysemickie teksty, któryc pełno we Francji, Niemczech czy Stanach, a cwany redemptorysta wyda się małą płotką ze swoimi tekstami. Centrum Wisenthala dostaje widac polityczne zlecenie od kogoś w kraju aby tak katastroficznie się wypowiadac jakby rzeczywiście coś nowego powiedział. A Pan Passent też jakiś w gorącej wodzie kąpany i czyni zarzuty Kaczyńskim, że opluci nie reagują. Od dzieciństwa widac mieli inną taktykę. Nie siłą tylko przebiegłością się wygrywa. Iscie talmudyczna taktyka… Oni na pewno Rydzykowi tego nie zapomną i w odpowiednim czasie jak onegdaj „wiesenthalowcy” uderzą.

  115. „Rydzyk to łajdak najgorszego gatunku” – wreszcie układna „Polityka” zaczyna nazywać łajdaków po imieniu. W tym kraju w tej chwili przewala się walec ciągnięty przez łajdaków, z etykietką IVRP, i nie sposób zatrzymać tego walca stosując formy towarzyskie.
    Ktoś tam wspomniał, że na świecie jest Rydzyków dużo, a nasz jest widoczny, bo Polska jest mała. Błędna to teza – nasz Rydzyk jest tylko ucieleśnieniem tysięcy rydzyków, od prezydenta i premiera poczynając. A Polska jest rzeczywiście za mała – dla nich wszystkich.

  116. napisze rzecz okropna..jaki narod taka wladza….jacy wierni tacy ksieza.daj boze od lat mieszkam z dala od tego …bylego mojego kraju.

  117. Lex,
    jakby tego wszystkiego było mało, teraz wstydzimy się Rydzyka, Giertychów i całej generacji zionącej nienawiścią do wszystkiego, co inne.

  118. Szanowny Gospodarzu!
    Jak zwykle super. Tak trzymać !! Tylko do miłośnikagór, nie rób z drania bohatera. Jeszcze żyją ci, którym zabrał bliskich, jeszcze żyją zgwałcone kobiety. Nie rób mi tego. Dlaczego pomnik ma w Zakopanem nie w Nowym Targu? Dlaczego Słowacy wystąpili do IPN o zbadanie jego zbrodni? Nie rań człowieku pamięci ofiar. Nie o Polskę on walczył , nie z komuną. Pomylił jak wielu, bardzo wielu Górali, góralskom ślebode z anarchią! Może Krzeptowskiemu też trza pomnik stawiać?

  119. Stychowski 18.29
    Czy ty nigdy nie czytasz swoich tekstów przed wysłaniem ich na ten blog ?
    Przecież to krystaliczny bełkot !
    I w dodatku z każdym miesiącem jest coraz gorzej.
    Lecz się na łupież, bo na głowę już za późno

  120. 200 lat temu Napoleon Bonaparte przegonił zakonników Redemptorystów z granic Księstwa Warszawskiego.
    I choć nie mogę nigdzie dowiedzieć się – za co, to zastanawiam sie, czy nie należałoby tego manewru powtórzyć?!

  121. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że to co się dzieje w naszym kraju przynosi wstyd.
    A na miejscu pani prezydentowej zastanowiłabym się poważnie, czy nie wypisać się z rodziny, gdzie szwagier JK publicznie oznajmia, że nie wie ona, co mówi i daje sobie robić „szambo” z mózgu (spotkanie 8 marca), a mężulo nie staje w obronie, gdy jakiś facet, choćby i duchowny, nazywa ją czarownicą i proponuje eutanazję.

  122. to, co wyprawia ajatolah Rydzyk w Polsce..jest nie do pomyslenia w NORMALNYM demokratycznym panstwie..sapienti sat! panie Prezydencie, panie Premierze et consortes…adiutanci Ojca Dyrektora.

  123. Zgadzam sie z Pana komentarzem w 100%. Cieszę się, że ktoś w tym smutnym kraju miał odwagę powiedzieć, co należy o tych typkach myśleć.

  124. Szanowny Panie Redaktorze!
    Kolejny wspaniały tekst, za który dziękuję.
    To, co się obecnie dzieje w Polsce, to rzeczywiście „doskonała lekcja” dla najmłodszego pokolenia Polaków , o którego moralność i postawę tak bardzo się troszczył pan premier ( prezydent) po ukazaniu się w „Newsweeku” artykułu „Prawie jak Putin”.

    Ludzie, którym slowo „patriotyzm” nie schodzi z ust, przynoszą hańbę Polsce, nie mówiąc już o tym, co nam serwują i próbują zgotować tutaj.

    Jeśli rzeczywiście, jak twierdzą, mają dobre intencje, niech ustąpią dla dobra Polski, i rozpoczną psychiatryczną terapię. A kiedy już ozdrowieją, może uda im się za kilka lat coś pożytecznego zrobić dla kraju, by się nie musieli wstydzić przed dorastającą wnuczką tego, czego będzie się uczyła na lekcjach historii o rządach dziadka i stryjecznego dziadka.

    Serdecznie pozdrawiam

  125. Szanowny Panie Danielu Passent,

    twierdzi Pan, iz: „Ojciec Rydzyk to swieta krowa III i IV RP.” Niestety, w obszernym felietonie nie potrafil Pan przytoczyc ani jednego merytorycznego argumentu, ktory choc czesciowo uzasadnialby te opinie. Rowniez Panskie przekonanie, ze: „Ojciec Rydzyk to łajdak najgorszego gatunku” jest goloslowne. I jako takie zapewne nie znajdzie latwo myslacych zwolennikow. Ale… czy nie o takich Pan zabiega?

    Pzdr:
    Euromir

    PS
    Czesto zastanawiam sie nad Panskim moralnym prawem, aby odgrywac dzis w demokratycznej Polsce role sedziego. Czy, aby nie odebral Pan sobie tego przywileju bedac przez 40 lat wplywowym funkcjonariuszem aparatu propagandy totalitarnego panstwa? I czy fakt bankructwa systemu, ktoremu Pan sluzyl niweluje dzis Panska zan wspolodpowiedzialnosc?

  126. Wstyd mi za tego Rydzyka, wstyd mi za Kaczynskich, generalnie wstyd mi za ten kraj, coraz bardziej niestety.Antysemityzm polskiego kosciola jest dla mnie porazajacy, jak dlugo to wszystko bedzie akceptowane i dozwolone. W kraju gdzie wymordowano miliony zydow takich slow sie nie uzywa. Cisza, wieczny odpoczynek i kadisz. Pozdrawiam.

  127. Drogi Bobola,

    krzywisz sie na swieta krowe ? Dobra, moze byc dinozaur. Tak samo pasuje do bardzo wielu aspektow KK, szczegolnie w polskim wydaniu.

    Do uslug,

    Jacobsky

  128. Święte słowa Panie Danielu, święte słowa!

  129. Euromirze, aby przekonać się o łajdactwie Rydzyka, wejdź na stronę tygodnika Wprost i posłuchaj co Rydzyk mówi o paru osobach. Możesz też włączyć Radio M. i posłuchać, co nadają.
    Nie odgrzewaj kotleta „prawo moralne Passenta”. Zastanów się raczej nad prawem moralnym Rydzyka – będzie z tego większy pożytek.

  130. Barni70

    Tym razem krótko bo się śpieszę. Pisząc że słyszy pan tylko antypolonizmy z ust Żydów, pokazuje pan że sprawa znana jest panu tylko z prasy, coż różńica pomiędzy „byłem i słyszałem ” a „przeczytałem gdzieś gdzieś w gazecie” jest uderzająca. Może jeszcze nie ma elementów anty-ukraińskich- proponuję wyprawę do NY lub Chicago.

    Co do obozów.. – skąd panu przyszło to porównanie do głowy ? Może jeszcze raz przeczyta pan swój orginalny post ?

    Porównanie pana do ‚pomocników” narzuca się po pańskim zdaniu „A swoją drogą zawsze zastanawiało mnie, czytając historię Żydów, dlaczego, gdziekolwiek się osiedlili po opuszczeniu Izraela, zawsze stawali się przyczyną konfliktów, pogromów, nienawiści.”
    Intelektualisto – myśl dalej – albo wypowiedz niedopowiedzianą myśl.

    Może podzieli się pan swoją wiedzą na temat pozwów- wystarczy link.

  131. Szanowy Panie Redaktorze,
    czytam (wszystkie) Pana felietony odkąd nauczyłem się czytać Politykę (1972).
    Podziwiam Pana, że zdecydował się Pan zmienić formę z felietonu na PRAWDĘ.
    Wbrew wyznawcom Boga Ojca Rydzyka jestem pewny, że to nie Rydzyk jest Bogiem. Dlatego mogę napisć: Bogu dzięki, że jest w Polsce KTOŚ zdolny napisć prawdę.
    Serdecznie pozdrawiam.

  132. Czytając niektóre wpisy jest mi smutno.
    Przecież przy takim podejściu niektórych blogowiczów, widać że Rydzyk będzie miał wpływ na NAS jeszcze przez ponad 20 lat .

    Przepraszam za język, ale będzie krótko.

    Spójrzmy na fakty.
    Pomińmy ETYKĘ.

    Rydzyk jest w porzo.
    Ma sukcesy i realny wpływ na władzę.
    Każdą kolejną władzę w Polsce i poza nią (Watykan z przyległościami).
    Stworzył IMPERIUM w zasadzie z niczego.
    Wykorzystał czas, miejsce i sytuację.
    Jest bardzo skuteczny.
    Stawia sobie cele (albo są one wynikiem jego przelotnego kaprysu) i je REALIZUJE.
    Bardzo proszczona definicja inteligencji, to podobno zdolność adaptacji do warunków otoczenia, w którym żyje człowiek.
    Wniosek: RYDZYK JEST INTELIGENTNY.
    W porównaniu z nim to RACZEJ my wszyscy jesteśmy durniami, skoro pozwoliliśmy i nadal pozwalamy na jego SUKCESY i EKSCESY.
    Oczywiście te rozważania mają WYŁĄCZNIE sens z pominięcięm zasad jakiejkolwiek etyki.
    O etyce chrześcijańskiej nie wspomnę.

  133. Olo,
    Swiete slowa, swiete slowa! Jak to dobrze, ze jestem daleko…

  134. Nie dziwi mnie czołobitność PiS-u przed panem Rydzykiem. To on wyniósł ich na ołtarz władzy, więc ujdzie mu zapewne na sucho nawet nazwanie pani prezydentowej czarownicą (zdecydowanie nie jest czarownicą, ale pan Rydzyk chciałby ją zapewne spalić na stosie tak jak palono kobiety podejrzewane o czary w czasach Świętej Inkwizycji), a pana prezydenta żydofilem. Tutaj nie do końca jestem pewien, czy pan prezydent Kaczyński jest żydofilem, bo nie słyszałem z jego ust takiej deklaracji. Żydofilem jest za to pan prezydent Wałęsa, który twierdzi, że kocha Żydów i cześć mu za odwagę w czasach, kiedy modnie jest być antysemitą i takich wypowiedzi publicznie się nie uświadczy, zwłaszcza u polskich polityków.

  135. Właśnie premier oświadczył, że „sprawa krytycznych wypowiedzi o. Rydzyka wobec prezydenta i jego żony została wyolbrzymiona przez media”.
    Cóż, nie po raz pierwszy PiS udaje, że deszcz pada.
    Nie wiem tylko, co tu można było jeszcze wyolbrzymić…

  136. To nie zakon Redemptorystów tylko Repremendystów!
    Ojciec Muchomor powinien wiedzieć, że i w Indiach Szalone Święte Krowy podlegają ubojowi sanitarnemu, co praktykowane w życiu politycznym nie ma nic wspólnego z eutanazją (na szczęście) ale z publicznym wybawieniem od złego…
    Czego sobie i wam życzę na resztę wakacji.

  137. Euromir,
    wyręczę Gospodarza.
    1.Dyrektor Rydzyk nigdy nie ujawnił, skąd wziął pieniądze na uruchomienie Radia Maryja
    2.Nie podał co się stało z bonami reprywatyzacyjnymi, które zebrał od słuchaczy na ratowanie Stoczni Gdańskiej
    3. Może wiesz na jakiej zasadzie i w jaki sposób uzyskał dostęp do nadajników w Rosji
    4.Współpracownikowi dyr. Rydzyka kradną w hotelu (tak twierdził) 300tys. US$, które wywoził za granicę jakoby na zakup sprzętu.
    5.Dyr. Rydzyk nie ujawnia rocznych rozliczeń, które zobowiązany jest robić, bo wymagają tego przepisy dot. spółek. Zapytaj się pierwszego lepszego prezesa spółki, jak sie to kończy, oczywiście w przypadku normalnej spółki.

    Czy już Ci wystarczy czy jeszcze jakieś potrzebujesz, że jednak mamy do czynienie ze „świętą krową”.

    I co ty na to?

  138. Przypomnijmy także P. Zalewskiego, który przesadził zadając pytania… Widać bardzo wyraźnie, że ulubioną lekturą braci K była „Moralność pani Dulskiej”… Jeszcze nikt chyba nie zaszkodził Polsce tak bardzo, jak ten „najlepszy rząd po 1989 roku”…

  139. Miło tak sobie poczytac wieczorkiem madrych Lechitów Słowiańskich. Tylko co z tego ze poczytamy siebie na wzajem?
    Nas Polaków, gubi mentalność ..tak było od zarania dziejów i tak już pozostanie….z narurą nie ma walki.
    A propos Rydzyka…dziwne i niezrozumiałe dla maluczkich takie poczynania, ale widocznie komus bardzo na rekę takie działania. W Czechach miejsce Kościoła jest w Kościele, a nie poza nim. W Polsce kościelnej tylko Polska nie ma miejsca, bo wszystko jest Kościołem. Kto dopuścił do tego?
    Kraszewski obnażał celnie nasze narodowe boleści, ale teraz najpłodniejszy pisarz zarobiłby się na śmierć. Utyskiwanie nad małym człowieczkiem nie ma sensu……ktos i tu musi sie wysilic na gruba kreche. Odciać Rydzyka od rydzykowizny i wysłać go na banicje, najlepiej do Watykanu.

css.php