Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
En passant - Blog Daniela Passenta En passant - Blog Daniela Passenta En passant - Blog Daniela Passenta

23.01.2019
środa

Logika spod Czapy

23 stycznia 2019, środa,

Słuchajcie! Słuchajcie! Tusk jest Polakiem! Nie wierzycie? Proszę bardzo, wywiad ministra Jacka Czaputowicza dla „Rzeczpospolitej” (21 stycznia). Zanim dojdziecie do tego fragmentu, trzeba przebrnąć przez rozmaite inne nonsensy, ale zapewniam, że warto. Leniwych informuję: strona A9, szpalta 6.

Jędrzej Bielecki („Rzeczpospolita”) pyta: Szef MSZ Finlandii, która 1 lipca przejmie przewodnictwo w Unii, mówi, że w tym nowym rozdaniu Polska mogłaby otrzymać ważne stanowisko w Brukseli. Tylko że Polak był już przez pięć lat przewodniczącym Rady Europejskiej.

Jacek Czaputowicz (polski minister SZ) odpowiada: „To prawda. Donald Tusk jest Polakiem, jednak w drugiej kadencji naszym kandydatem był Jacek Saryusz-Wolski, dlatego nie można drugiej kadencji Tuska zaliczać na konto Polski. Wybór osoby wbrew stanowisku państwa, z którego pochodzi, budził kontrowersje. W konsekwencji Rada Europejska zapowiedziała, że zostaną przyjęte reguły wyboru osób na wysokie stanowiska w UE…”.

Rewelacje „Czapu” są powalające. „To prawda – przyznaje łaskawie polski minister – Donald Tusk jest Polakiem…”, ale nie zawsze Tusk jest Polakiem, gdyż „jednak w drugiej kadencji naszym kandydatem był Jacek Saryusz-Wolski”. Czyli w pierwszej kadencji Tusk był Polakiem, a kim jest teraz, w drugiej kadencji? Nie wiadomo, tego minister nie mówi. Jeżeli Saryusz w drugiej kadencji Tuska jest Polakiem, to kim był Saryusz w pierwszej kadencji? Tego „Czapu” też nie mówi. Ale to jeszcze nie koniec rewelacji polskiego ministra. Kontynuuje on dalej swoje rozważania: „Wybór osoby wbrew stanowisku państwa , z którego pochodzi, budził kontrowersje”. Kontrowersje? Czyje, jakie, kiedy, gdzie? Wynik głosowania (27:1) wskazuje raczej na to, że żadnych kontrowersji nie było, wręcz przeciwnie – panowała jednomyślność, przeciw głosowała tylko Beata Szydło, Polka, i to przez skromność, bo nie wypadało jej głosować na swojego. Niepokojąca jest łatwość, z jaką „Czapu” przyznaje, że to prawda, iż Tusk jest Polakiem. Budzi to głęboki sprzeciw. Jak może być Polakiem ktoś, kogo dziadek był w Wehrmachcie, a on sam był kandydatem Niemiec, reprezentuje punkt widzenia Niemiec i broni interesów Niemiec.

„…dlatego nie można drugiej kadencji Tuska zaliczać na konto Polski” – kontynuuje dalej profesor/minister. Jeżeli faktycznie drugiej kadencji Tuska nie można (kto nie może?) zaliczać na konto Polski, to na czyje konto można ją zaliczyć? Jeżeli nie można drugiej kadencji Tuska zaliczyć na konto Polski, to może dałoby się zaliczyć ją na to samo konto, na które zaliczono pierwszą kadencję, czyli na czyją? Niemiec? Rosji? Ale Rosja nie jest w Unii. Ale skoro Tusk może być Polakiem, to Rosja może być w Unii. Może minister Czaputowicz nam to zdradzi? Na konto jakiego kraju należy zaliczyć drugą, trwającą jeszcze, kadencję Donalda Tuska jako przewodniczącego Rady Europejskiej?

Odpowiedzi, wraz z krótkim uzasadnieniem, prosimy zamieszczać na blogu en passant do końca kadencji.

ZAPROSZENIE
Goście Passenta, radio TOK FM: niedziela, 27 stycznia br, godz. 10.05. Jarosław Gugała (Polsat), dr Anna Materska-Sosnowska (UW) i Piotr Zychowicz (Do Rzeczy). Zapraszam!

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 141

Dodaj komentarz »
  1. Tusk w drugiej kadencji był kandydatem Malty i to na ten kraj ta kadencja musi iść i dlatego Polsce należy sie ważne stanowisko w Unii, ale tym razem prawdziwemu Polakowi , a nie znowu Tuskowi .

  2. Tusk jest Polakiem…, to obraźliwa ocena człowieka, tym bardziej że nie komentuje na blogu EN Passant. Jest jednym spośród zbydlęconego narodu niewolników, genetycznie niezdolnym do tworzenia „dobrego materiału ludzkiego” itd. Z ta oceną zgodziło się prawie całe koleżeństwo blogowe, autorka plugastwa nie odwołała.
    Do kogo Pan pisze Panie Passent?

  3. To ja, Wasz ponury magazynier…

    Panu Redaktorowi karnawał w sercu, żarty sobie robi i podjudza do kontry.
    No więc mi się magazym refleksji otworzył, co je trzymałem w katakumbach.
    Otóż, w odpowiedzi na zapytanie z Erywanie „na konto jakiego kraju…” uprzejmie donoszę, że:
    drugą, trwającą jeszcze, kadencję Donalda Tuska, jako przewodniczącego Rady Europejskiej
    należy zaliczyć na konto kraju Rosja.

    Odpowiedź swą motywuję następująco, zgodnie z raportem znalezionym w Piątek:

    „…W okresie poprzedzającym wzmiankowane wydarzenie nominacji, kraj o którym mowa posiadał już dobrze przygotowane siły polityczne zdolne przejąc władze w Polsce.
    Przeszkodą w tym celu pozostawał jedynie Tusk Donald, stanowiący osobistą, choć niepozbawioną próżności ostoję popularności partii PO. W tym czasie też trwały intensywne rozmowy Władcy kraju beneficjenta z mająca potężne wpływy w UE tzw. Panią Merkel, która zabiegała o różne ustępstwa (z dziedziny a to powstrzymania migracji zielonych ludzików, a to intensyfikacji orurowania morza Bałtyckiego, i inne).
    Biorąc pod uwagę otwierające się możliwości transakcji oraz próżność wzmiankowanego, postrzeganą w Polsze jako przywództwo, zatwierdzono przesunięcie omawianej bariery osobowej do władzy za Odrę, w postaci poparcia rzeczonej Merkel dla eliminacji Tuska poza zasięg wpływu lokalnego, czyli do UE. Co też się stało (wraz z taktycznym zamrożeniem penetracji ludzikami na zachód od Krymu).
    Zgodnie z przewidywaniami, nominowany zadbał o usunięcie ze swej partii jakiejkolwiek konkurencyjnej postaci zdolnej do władzy, desygnując na następcę skrajnie niekompetetną dr Ewę z serialu o gminnych czasach wczesnego komunizmu z ludzką twarzą. Co stworzyło warunki do przejęcia władzy przez wyznaczone jednostki wewnętrzne, reprezentujące interesy zewnętrzne (no, znaczit – nasze)…”

    Na tym raport się kończy i prosze nie zadawać dalszych pytań, na które nie chcemy znać odpowiedzi. brulion jest gruby i ma więcej kartek niż bieżący kalendarz.
    Dobranoc Państwu, mówił Wasz ponury magazynier…*)
    – – –
    *) (C) śp. Maciej Zembaty
    PS Hejterom i miłośnikom nienawiści przypominam, że miało być od czapy, prosze o łagodniejszy wymiar kary.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. @Saldo, wypowiedz się – nie uczyli nas o tym w szkole. Obraz gnębi mnie od wczoraj, nie pozwala zasnąć, tam są oprawcy różnej narodowości i najstraszniejsi ci z kamerą w ręku. Właściwie ten film jest jedynym powodem chwilowej obecności tutaj:
    http://www.archiv-akh.de/video_files_mp4/M1053_WEB.mp4
    Ps. link znalazłam pod artykułem w GW o getcie żydowskim w Warszawie, adres podam osobno żeby przeszło

  6. http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,19462596,hitlerowcy-nakrecili-szokujacy-film-w-warszawskim-getcie.html
    Nie wiem dlaczego akurat teraz ukazał się ten tekst, może w związku z rocznicą wyzwolenia Warszawy jako temat o okupacji.

  7. Są dwie teorie na temat przynależności narodowej Donalda Tuska. Zatem są dwie odpowiedzi na konto którego kraju członka Unii zaliczy się jego kadencje.
    1. Polski w Ruinie,
    2. Wolnego Miasta Gdańsk rządzonego od ponad 20 lat przez kaszubsko-wileńską mniejszość.

  8. „Do kogo Pan pisze Panie Passent?”
    Od czapu, czy do czapy ?
    Nie wiem czy Pan zdaje sobie sprawe ale tu ludzie zamiast leciec Nicholsonem , lataja nad kocimi kuwetami . W tej sytacji moge tylko poleciec jedynym prawdziwym facetem polskiej kinematografii , H. , za to dwa razy
    – Koty sa wredne ..
    – Inteligencja wypie….ć !

    Nie wiem jak panstwo , chociaz mialem nosa to jednak od czapu do czapu przelece nad ta kuweta , ( ze niby przypadkiem na wdechu zanurkuje aby nie trwalo to dlugo )

  9. Mad Marx (0:37 – w poprzednim wątku)
    https://passent.blog.polityka.pl/2019/01/21/gilotyna-parysa/#comment-841012

    A ja pozwolę się zgodzić z tezą, że pomiędzy PiS i PO tak naprawdę nie ma aż tak wielkich różnic.
    No to co to za różnice:
    – jedni są za zlikwidowaniem gimnazjów i 6-latków w szkole, drudzy są przeciw;
    – jedni są za zaostrzeniem zakazów aborcji, drudzy są przeciw;
    – jedni są za włączeniem prokuratury do min. sprawiedliwości, drudzy przeciw;
    – jedni są za rozdawaniem pieniędzy 500 zł na dziecko, drudzy byli za budowaniem żłobków i przedszkoli z dofinansowaniem opłat;
    – jedni są rozwojem TOK, drudzy przeciw;
    – jedni byli za skasowaniem kontraktu na caracale, drudzy byli przeciw;
    – jedni są przeciw przestrzeganiem Konstytucji w sprawie TK i SN, drudzy są za;
    – jedni są za upolitycznieniem KRS, drudzy przeciw;
    – jedni są za dominacją węgla w polskim mikście energetycznym, drudzy są przeciw;
    – jedni są za „wstawaniem z kolan”, drudzy nie widzą potrzeby takiej demagogii;
    – jedni są przeciw dobrym relacjom z Niemcami, drudzy są za;
    – jedni stawiają na Trumpa w koncepcji strategii i bezpieczeństwa, drudzy nie podzielają tego entuzjazmu;
    – jedni są za polityką krzywdy narodowej ze strony Ukrainy, drudzy nie są za tym;
    – jedni są za nacjonalizacją przede wszystkim banków, drudzy są przeciw;
    – jedni kombinują jak pomóc UK w brexit, drudzy wcale nie;
    – jedni są za przekopaniem mierzei i budowie CPK, drudzy nie popierają tych pomysłów;
    – jedni są za współpracą z Orbanem i Ligą włoską, drudzy mają odmienną orientację;
    – jedni są za przerobieniem Muzeum II wś. na modłę hurra patriotyczną, drudzy są przeciw;
    – jedni są za rozluźnieniem więzi z Unią i powrotem do formuły EWG, drudzy są za integracją w UE;
    – jedni są za skazaniem Tuska za „zamach smoleński”, drudzy wypinają się na taki plan;
    – jedni byli za Syruszem-Wolskim jako prezedentem RE, drudzy za Tuskiem;
    – jedni są za olaniem polityki imigracyjnej Unii („imigranci roznoszą pasożyty”), drudzy byli za negocjowaniem;
    – jedni są za napędzaniem rozwoju gospodarczego przez konsumpcję, drudzy przez inwestycje;
    – jedni są za przejęciem mediów prywatnych przez państwo i partię, drudzy są zdecydowanie przeciw;
    – jedni są za obniżeniem wieku emerytalnego, drudzy są przeciw;
    – jedni są za zakazem handlu w niedzielę, a drudzy nie;
    – jedni uważają, że Niemcy nas poniżają, a drugim nie przychodzi taka retoryka do głowy;
    – jedni propagują „religię smoleńską” i teorię zamachu, drudzy trzymają się raportu Millera;
    – jedni są za obniżaniem poziomu aktywizacji zawodowej, szczególnie Polek, drudzy są za jego podnoszeniem;
    – jedni są za wywalaniem z wojska doświadczonych dowódców, drugim to się nawet nie śni;
    – jedni są twardo przeciw Owsiakowi, drudzy entuzjastycznie za;
    – jedni są za modelem rządów genseka, tj. prezesa z Nowogrodzkiej bez odpowiedzialności konstytucjnej, drudzy absolutnie nie dopuszczają takiego modelu;
    – jedni są za ściganiem badaczy prawdy o Holokauście, drugim nigdy taki pomysł nie przyszedłby do głowy;
    – jedni szkalują Lecha Wałęsę, drudzy go szanują;
    – jedni podważają historyczny sens Okrągłego Stołu i obchodów 4 czerwca, drudzy wprost przeciwnie;
    – jedni drwią z Konstytucji 1997 roku i chcieliby ją poważnie zmienić, drudzy stoi twardo na jej gruncie i bronią jej;
    – jedni prą do centralizacji władzy, drudzy stawiają na samorządność;
    – jedni są przeciw prawom dla związków partnerskich, drudzy są za;
    – jedni zakazują organizowania Parad Równości, drudzy nie;
    – na jednych proboszczowie i biskupi nakazują głosować wiernym, na drugich zakazują;
    itd.
    z pewnością pominąłem wiele różnic. Ale to są przecież drobiazgi. Fundamentalnej różnicy nie ma, obie opcje polityczną chcą rządzić w Polsce. I to jest podejrzane, wręcz szalone dążenie.

  10. Tusk reprezentuje przecież San Escobar.

  11. @

    Panie Gospodarzu,
    Panie, Panienki, Panowie.

    Dołączam się skromnie, do ogólnego rżenia i kwiczenia, choć tak naprawdę to wołać by, o pomstę do nieba.
    Skoro PiS jest chorą sektą więc, per definition, potwierdzenia tezy rośną na każdym drzewie, a na ziemi „cyrk na kółkach.”
    Agenci obcego wywiadu dbają o o bezpieczeństwo państwa, nieudacznicy o wymiar sprawiedliwości. Co piss-ministerstwo to beczka śmiechu.
    Sprawność oczadzenia wiernych, oddana ku*wizji, KK, służbom specjalnym.
    Bonzowie z przydziałem dworek, i kontami bankowymi w Liechtenstein. Tyle tylko, wiernych jak mówią jest 19% i ubywa. Trend negatywo-uboczny. Straty wizerunkowe do odrobienia w cywilizowanym świecie, przez następne generacje.
    Optymiści mówią: mogło być gorzej.

  12. Bar Norte

    ,,…Dal nam przyklad Trump, jak zwyciezac mamy ….”
    Ambasador Imperium Dobra powinien oglosic ( tak jak w Wenezueli )
    , ze od dzisiaj prezydentem naszej kolonii jest
    Blogoslawiony Schetyna.

  13. Jakbym był młodszy, to bym się zapisał do pisu, Miałbym bank na własność, dwie blondynki jako bodygardy, rąbał drzewa białowieskie, walił konie w Michałowie, zakopywal słupki na różnych mierzejach, używał skomplikowanych słów takich jak ojkofobia czy zakamuflowana opcja, zakładał forty trampa, szukał sztabek złota w sędziowskich ogródkach, nocami flirtował z leśnymi ruchadłami, jeździł karetą z biskupami, kazałbym ruskim zwrócić wrak bezwłocznie…Miałbym klawe życie i wyżywienie klawa jak cysorz
    If I were a pisman, dada rida ri darida da. Unfortunately it’s too late

  14. Teks p.Passenta pokazuje jak nisko upadla Polityka.
    Pan Passent nie przeprowadzi wywiadu z nikim liczacym sie wevwspilczesnej polskiej polityce. Nie przeprowadzi boo zadna z takich osob nie wierzy juz w “Polityke” jako rzetelny sposob komunikacji.

    Nie majac z kim rozmawiac p. Passent zachowuje sie niczym kleyffowy Kaczorowski Jan: dosiada sie do zwolnionego wlasnie stolika i dopija, dojada to co inni zostawili na talerzech.

    I tak p. Passent wylizal talerz po p. Parysie a dzis dopil z kieliszka po dziennikarzu ktory zrobil wywiad z ( polskim) ministrem spraw zagranicznych. Upadek? Bez 2 zdan.

    Wyszly mu takie perelki jak to : “ Rewelacje „Czapu” są powalające. “

    Dla mnie wywiad z RZepy mowi ze Polska prowadzi wlasna polityke zagraniczna. Ze ma wlasne cele i narzedzia do ich realizacji. Co wiecej- ma juz ludzi ktorzy te polityke realizuja.
    Problemy z biurokracja EU? Prosze bardzo- im one wieksze tym blizej RP z USA.

    A pan Czaputowicz? Dotychczas mowil niczym Benia Krzyk: malo, ale smacznie. Jak to dyplomata.
    Dzis duzo wiecej i co wiecej- to ma sens.

    marcin.lazarowicz

  15. Antysyjonizm jest wlasciwie monolityczny jak sam ruch syjonistyczny. Od tysiecy lat debatuja zydzi o swoim miejscu na ziemii i byloby dobrze, gdyby ten temat sami przedyskutowali do konca.

    Traktujac zydow jako czesc swiatowej wspolnoty nie majcej prawa do wlasnego panstwa , odmawiamy tego prawa rowniez Palestynczykom, bo oni tez sa czescia Umma. Marks mowil o emancypacji zydow, ze jest ona emancypacja spoleczenstwa od zydostwa.

    Pozostaje pytanie jak daleko nalezaloby traktowac zydow na Bliskim Wschodzie jako cialo obce. Jak daleko cialem obycym sa Koptowie w Egipcie, Baha’I w Iranie czy Kurdowie w Turcji, Iraku, Iranie oraz Syrii, ktorzy od ukladu w Sèvres czekaja na autonomie.

    Dlaczego nikt o nich nie wspominal w blogosferze, na to niestety brakuje mi odpowiedzi. Odpowiedz moglaby
    “brzemiec”, bo jednego zla nie wytlumaczymy zlem drugich.

    Wracajac do sztucznego tworu jakim jest Izrael, to oprocz Islandii, Japonii, Malediwow, Tuwalu i Tonga nie ma panstwa na swiecie, ktore nie byloby sztucznym tworem.

    Dotyczy to rowniez Polski. Po Kongresie Wiedenskim dzielono ziemie wedlug kryteriowo geograficznych, pomijajc kryteria etnograficzne. Podobnie dzialo sie w Afryce w latach szescdziesiatych. Ciekawi mnie reakcja polskich politykow na powrot Niemcow na Ziemie tzw. Odzyskane. Jesli chodzi o uchodzcow palestynskich, to ich status jest dziedziczony i dlatego tez do Izraela powinni wrocic wszyscy uchodzcy, 4,8 mln.

    Rozumujac w ten sposob Polska mobglaby stac sie potega po repatriacji nacji i potomkow wczesniej ja zamieszkujacych.

    Zydzi powinni odstapic od Syjoinizmu, bo ruch ten generuje antysemityzm. Ponownie wracamy do klasyki antysemityzmu. Nie antysemici sa winni antysemityzmu, lecz sami Zydzi. Zastanawiam, co maja wspolnego Kowalscy na polskiej prowincji z kwestia palestynska. Nic, tak jak nic nie maja wspolnego z kwestia tybetanska, z powstaniem w Syrii. Sadze tez, ze antysyjonistom sami Palestynczycy sa zupelnie obojetni. Funcjonuja jako alibi, aby Izrael “trzymac” na lawie oskarzonych.

    Nie znaczy to, ze nie nalezaloby krytykowac poczynan rzadu izraelskiego, co ma miejsce w samym Izraelu oraz wielu innych krajach i nikt nie lamie tu zadnego tabu. Tak wiec wielostronny konflikt w Palestynie (Hamas, Fatah) postrzegany jest jednostronnie. W ten sposob przyjaciele Palestyny nie raczyli zauwazyc w blogosferze masakry w samej Palestynie (pisalem o tym wczesniej). Rownolegle do antysyjonizmu funkcjonuje antyamerykanizm. Zawiedzeni chetnie krytykuja USA, pomijajac siebie i swoje niepowodzenia. Felietonisci ciesza sie wrecz, ze USA sa bliskie “koncowi”. Ciesza sie tez niektorzy blogujacy. Mysla chyba z ustesknieniem o najblizszych wakacjach na Kubie.

    Wlasciwie mozna zauwazyc, ze prawie kazdy antysyjonista jest jednoczesnie antyamerykanista. Izrael jest bowiem przyczolkiem USA na Bliskim Wschodzie, gdy w USA polityke dyktuja Syjonisci. Maly i wielki Brat wspolpracuja celem przejecia wladzy na swiecie. Jesli Palestynczycy dziela dzisiaj los wczrajszych Zydow, to islamofobia jest erzacem na antysemityzm. Gdy Irak atakowal rakietami Tel Aviv, to oczywiscie winny byl Izrael, ktory owa katastrofe poprzez swoja antypalestynska polityke jakoby wygenerowal. Wysilki antysyjonistow prowadza ich protagonistow swiadomie czy nieswiadomie do tego, ze biora pod uwage cene zniszczenia Izraela jako panstwa.

  16. Sciaga dla….

    Wracajac do polityki izraelskiej, to obwinianie Zydow europejskich za te polityke jest niewatpliwie przejawem antysemityzmu. Nalezy przy tym pamietac, ze antysemityzm skompromitowal dopiero Hilter. Przed nim bycie antysemita bylo niejako powszechnie tolerowane. Nie pomine tu oczywiscie patrona najwiekszego ronda w stolicy oraz jego polityki, Dmowskiego.

    Antysemityzm w Europie i USA przed wojna nie byl niczym nagannym w percepcji spolecznej. Obecny w dzisiejszej Polsce antysemityzm jest ciekawym zjawiskiem, bo istniejacym niezaleznie od obecnosci Zydow, czy tez aktualnej polityki Izraela wobec Palestynczykow.

    Solidarnosc z Palestynczykami nie jest jednak obecna w debacie spolecznej. Smutny jest fakt, ze pokrzykujacych politykow z prawej strony nie interesuje naprawde, oprocz natezenia ich wlasnego glosu, los wykrzykiwanych ofiar. Traktuja je li tylko przedmiotowo. Podobnie jest z krytycznymi glosami przodownikow blogosfery.

    Moim zdaniem niezbedne jest odklamanie historii naszego kraju, zaklamanej przez 50 lat “realnego socjalizmu”, a dzisiaj przez “möchte gern” historykow, uslugodawcow prawicowej polityki. George Orwell twierdzil, ze antysemityzm nie zostanie wyrugowany z indeksu chorob, bez wyleczenia choroby jaka jest nacjonalizm. Anytsemityzm nie moglby istniec bez nacjonalizmu.

    Tak bylo we Francji przy aferze Dreyfusa, w Polsce get lawkowych i polowania na studentow zydowskich czy podczas nazistowskiego Holokaustu.. Marks mylnie sadzil, ze wyzwolone narody pozbeda sie nacjonalizmu. Nacjonalizm oraz antysemityzm potrzebuja realnego lub wirtualnego wroga: Trudno pogodzic sie, ze przyczyna antysemityzmu bylo zabicie boga Europy i swiata. Jezusa Chrystusa.

    Zydzi jednak w kosciele katolickim funcjonuja po dzien dzisiejszy jako “bogobojcy”. Podobnie bylo w kosciele ewangelickim. Chrzescijanstwo powstalo jako sekta odrzucona przez Zydow.

    Stereotypy antysemickie tworzyly sie juz w sredniowiecznej Europie. To zaowocowalo przesladowaniem Zydow, az do rozwiazania ostatecznego po konferencji w Wansee.

  17. Tym razem dla ciagle spiskujacych i poszukujacych spisku jako remedium na wszystko oraz oczywiscie ukrytych i jawnych antysemitow…..
    Przykladem naszej antysemickiej mowy, ciagle wspolczesnej sa nastepujace cytaty; To se Zydki swieto zrobily – reakcja na uroczystosci w Jedwabnem. (Swiadectwem bezmowy byla natomiast nieobecnosc hierarchow koscielnych podczas uroczystowsci w Jedwabnem.

    Milym zaskoczeniem byla mowa Kwasniewskiego; po dzien dzisiejszy warta uwagi i przez wielu powazana). Wracajac do dzisiejszego jezyka, to podane nizej przyklady sa wymowne. Nie zydz pan! Dawaj wiecej- slowa do sprzedawcy. Odpowiedz sprzedawcy..- Zyd to smiec! Uslyszane przeze mnie w pociagu do Krakowa; polski konduktor w niemieckim wagonie probowal naprawic uszkodzona klimatyzacje po zydowsku, jak sam sie wyrazil. Noga potraktowal szafe z bezpiecznikami. Smutne sa to reakcje w kraju, w ktorym dokonala sie najwieksza zbrodnia nowozytnej Europy.

    W kraju, w ktorym podczac wojny bycie Zydem oznaczalo smierc. Po jej zakonczeniu bycie Zydem oznaczalo natomiast szykany i represje zakonczone dopiero w roku 1968.

    Przy czym zakonczenie jest tu li tylko eufemizmem. Antysemici majacy dyzurnych zydow lub wysiadajacy na przystanku na zadanie zakrywaja sie czesto eufemizmem I zdaniami podowjnie zlozonymi.

    Zadaje sobie pytanie, skad u naszych rodakow bierze sie nienawisc lub awersja do Zydow, nie do konkretnych Zydow, lecz do wszystkiego co zydowskie. Skad ta zgoda w negatywnym postrzeganiu Zydow wsrod ludzi o roznym wyksztalceniu, wieku, zawodach etc.. “Naznaczenie” Zydow nie bylo wymyslem Niemcow. Mag dobrze o tym wie.

    Czwarty sobor lateranski w 1215 roku nakazal Zydom noszenie specjalnych oznak wstydu, aby z daleka moznabyloby ich rozpoznac. Na synodzie w Budzie w 1279, w ktorym uczestniczyli takze polscy duchowni postanowiono, aby Zydzi obojga plci nosili okragly kawalek czerwonego materialu przyszyty do ubrania na lewej piersi. Jednoczesnie wydano zarzadzenie papieskie nakazujace osiedlanie sie Zydow w gettach. W tym kontekscie ciekawa jest lektura Jamesa A. Haught “Swiety koszmar. Ilustrowana historia mordow i okrucienstw religijnych”.

  18. Najwiecej Zydow wypedzono z Europy Zachodniej miedzy XIV a XVII wiekiem. Osiedlanie sie Zydow w tolerancyjnej wtedy Polsce prowadzilo jednak do wielu konfliktow i napiec spolecznych. Byly one natury ekonomicznej i kulturowej. Pawdopodobnie mogly rowniez prowadzic do wspolczesnego antysemityzmu.

    Kryzys ekonomiczny pod koniec XIX w. powodowal wzrost tych nastrojow. Zydzi, postrzegani jako wlasciciele wielkiego kapitalu stawali sie latwym celem nie tylko krytyki. Postulowano wobec nich ograniczenie praw obywatelskich, wyborczych, awansu zawodowego. Ciekawie pisza o tym Max Horkheimer i Theodor W. Adorno.

    W Polsce uwazano Zydow poniekad jako zagrozenie spoleczne, zarowno na wsi jak i w miastach. Celowali w tym idelolodzy ruchow narodowych (Jan Ludwik Poplawski i Feliks Koneczny).

    Dmowski obwinial Zydow o spowodowanie zapoznienia cywilizacyjnaego Polski. Dmowski byl autorem terminu „zydomasonerii“. Dziwie sie, ze obecni politycy nurtu narodowego tak rzadko i malo czytaja Dmowskiego. Owczesni i obecni politycy tego nurtu sa natomiast ciagle przekonani o spisku Zydow celem oslabienia Polski i przejecia przez nich wladzy.

    Negacja Zydow byla i czesto jest tozsama z negacja komunizmu. Wielu z nas upatruje w Zydach tych, ktorzy za kulisami kieruja wszelkimi wrogimi organizacjami, ideologiami, polityka, ba calymi narodami Tego rodzaju „zazydzenie“ imputuje oczywiscie „odzydzenie“, chociaz dziwie sie obecnym politykom narodowym, kogo przed kim chca i usiluja ratowac. Aktualne sa mysli o. M. Kolbe artykulowane przed rokiem przez redaktora naczelnego Glosu Narodu, dziennika wydawanego przez kurie krakowska; ks. Jana Piwowarczyka; oto jak pisze pozniejszy redaktor naczelny Tygodnika Powszechnego;

    … widzimy jasno, ze hitleryzm mial i ma powody do zdecydowanego wystapienia przeciwko zydom. Nie pochwalajac jego barbarzynskich metod, uznajemy cel jego walki za sluszny…( ).

    Prymas polski August Hlond pisal w1936 roku, ze problem zydowski istnieje i bedzie istniec, dopoki zydzi beda zydami. W czasie okupacji Stronnictwo Narodowe nie zmienilo stosunku do Zydow. W czasie likwidacji warszawskiego getta Zofia Kossak-Szczucka pisala w swojej odezwie ; uczucia nasze wzgledem Zydow nie ulegly zmianie. Nie przestajemy ich uwazac za polityczych, gospodarczych i ideowych wrogow Polski..

    Prasa ONR-owska pisala o Zydach w gettach; dzis Zydzi sa slabi i bez wplywow, ale w wolnej Polsce zechca od razu zwalic mury getta, odebrac swoje fabryki, sklepy i domy… Nie mozemy do tego dopuscic. Pogromy nie skonczyly sie z chwila wejscia Niemcow do Polski (Wielkanoc 1940 w Warszawie), lipiec w Jedwabnem (polecam tu lekture T. Szaroty, “U progu Zaglady“. Niechlubnie zaznaczyli swoja dzialanosc funkcjonariusze polskiego panstwa podziemnego zatrudnieni na pocztach, ktorzy nie ostrzegali Zydow-Polakow przed donosami sasiadow etc.. Szmalcownikami zaczeto sie interesowac dopiero wiosna 1943 roku.

    Zydzi pozostawali dla przywodcow Podziemnego Panstwa Polskiego elementem obcym. Prowadzilo to do tego, ze ukrywajacy sie Zydzi po „aryjskiej“ stronie bardziej obawiali sie Polakow niz Niemcow.

    Bylo to spowodowane tym, ze Polacy znacznie lepiej „rozpoznawali“ Zyda i czesto oraz chetnie z tej umiejetnosci korzystali. Polecam lekture wspomnianej wyzej Barbary Engelkind, „Zaglada i pamiec“ Obraz polskiego szmalcownika ginie lub nie pojawia sie u polskich swiadkow zaglady, czesto jest natomiast obecny we wspomnieniach zydowskich. Ciekawe jest spostrzezenie H. Grynberga;

    … w Polsce nie ten jest Polakiem, kto sie uwaza za Polaka, tylko ten kogo uwaza sie za Polaka. Tak samo jak Zydem jest nie ten, kto sie uwaza za Zyda, lecz ten, kogo uwaza sie za Zyda.

    Bycie jednym i drugim jest wykluczone. Bycie Polakiem i katolikiem natomiast powszechne? Obecni kontynuatorzy mysli narodowej nie maja nic nowego do powiedzenia.

    Dlatego wazne sa wpisy i ich tenor w blogosferze. Obecni tu patrioci bezwiednie lub celowo prowokuja i wywoluja ducha czasow, wydawaloby sie zaprzeszlych (Mag; MR; Zetus, Wiesiek). Warto zauwazyc, ze obecna struktura narodowosciowa Polski powinna zaprzeczac tezom stawianym przez antysemitow.

    Klisze antysemickie w rodzaju „Judeopolonii“ czy „zazydzenia“ oraz Polski ciagle sa obecne w obiegu spoleczno-politycznym. Do tego dochodzi rzekomy antypolonizm. Zydowstwo, masoneria i lewicowcy sa naszymi upiorami i wrogami. Poszukiwanie i widzenie wroga pomaga rzekomo w samoidentyfikacji. Spotykamy sie z tym zjawiskiem czesto w blogosferze.

  19. Myslenie duktem Dmowskiego i Piaseckiego jest ciagle aktualne. Ociera sie to o psychopatologie naszego zycia codziennego.Wedlug sondazy Demoskopu z 1994 ca 40% odpowiadajacych deklaruje postawy antysemickie, wyraza niechec do Zydow i strach przed Zydami.

    W naszej nieswiadomosci istnieje ciagle obraz Zyda-wroga. Tejkowski (dzisiaj na szczescie troche zapomniany) pisze w tym samym roku; Zydzi i Niemcy sa zawsze przeciw Polsce oraz Slowianszczyznie., niezaleznie od tego czy walcza ze soba czy sa w sojuszu.. Warto zastanowic sie nad partia Narodowe Odrodzenie Polski oraz publicystami Szczerbca, ktorzy ciagle lekaja sie Judeopolonii. Pisza, ze Polska opanowana jest przez wplywy semickie. Podobnie pisal Jeznach ze Stronnictwa Narodowego na poczatku lat dzewiedziesiatych.

    Przy “awanturze” o klasztor siostr Karmelitanek na terenie bylego obozu w Oswiecimiu prymas Polski kard. Glemp powiedzial na Jasnej Gorze … m.i. obok Zyda-karczmarza, ktory rozpijal chlopow, obok Zydow-szerzycieli komunizmu, byli posrod Izraelitow ludzie, ktorzy dali Polsce i talent i zycie… Sa to najbardziej rozpowszechnione stereotypy antysemickie, ktorch slady widzimy w prasie i literaturze juz w XIX wieku.

    Obecnie przekonanie, ze Zydzi wykoncypowali komunizm, a pozniej stanowili trzon najbardziej represyjnych organizacji politycznych jak NKWD i UB wykracza poza zasiegi srodowisk antysemickich i jest czescia naszej pamieci narodowej. Glemp mowil dalej; …wasza (Zydow) potega sa srodki spolecznego przekazu, bedace w wielu krajach do waszej dyspozycji. Glemp sprowadzal przy tym widza i czytelnika do roli bezmyslnego konsumenta, obrazajac przy tym nie tylko Zydow, lecz cale europejskie nacje. Podobne “myslenie” pojawia sie czesto w blogosferze niezaleznie od tego czy mowimy o Zydach. Kod ONI funkcjonuje bez zaklocen. Glemp nawolywal do odrozniania Oswiecimia, gdzie gineli Polacy i inne narody od Brzezinki, gdzie gineli przewaznie Zydzi.

    Glemp mowil rowniez, ze gdyby nie bylo antypolonizmu, to nie byloby antysemityzmu.
    Podobnie bije z nagich twarzy … … . Wtoruja przodownicy blogosfery.

  20. Dlaczego wpadamy w euforie po kazdym humanistycznym wystapieniu ktoregos z eklezjastow, gdy spelnia on jedynie swoj obowiazek wobec wiernych.
    Jednoczesnie pragniemy sekularnego panstwa, ktorego nie zdudujemy podpierajac sie duchownymi i kosciolem progresywnym, lecz etyka, Encyklopedystami.

  21. Jurant ze Spychacza był Polskim Patryjorom a krzyżaki to byli Miemce nasłany przyz Merkiel żyby murdować Marud Polski a Tusk jest Miemiec z Wyrmachtu co murduje Pana Pryzęta Kaczyjsku i muwi mowe ninawiści na Marud Polski co Pan Prezys Kaczyjsku mu Niepudległość Polske mu wywalczył jak Jurant i Maćku i Zyszku co Miemca zabjuł a Danusia mu bjałe piluchy zarzuciła na głowy żyby mu głowy ni ubcieli. Jak si ni znaci to po cu piszyci te kumętarzy.
    Pan Marłu Rosik dobrzy piszy bu jest Pulakiem i walczył u Polskie Wolnom i słuchajci Jegu i Pan Nełuspazmym Lazurewycz tyż chocia mieszka w Austryji dzie kałgury skakają po pustyni i wiencej nic robium tylku dzieci w torbi czymają. Pan Lewar tyż dobrzy gada i Pan Lyder 4 i Pan Kłentyn Te i Ja tyż ali to za mału Poljaków na tym bloku żyby walczyć z kumunistamy. Musi Nas być wiencej dlategu nich każdyj z Was co ma kuljegi Patrjoty Polski powi im żyby przyszli na tyn blok i tyż pisały i wtedy My zwycienżymy! Ali musi być Nas dużu.

    A Pan Mynister Magistyr Zagramanicznyj Pan Czaputkiewicz tyż dobrzy muwi a ży puwiedział ży Tuks jest Poljakiem to dlategu ży jest kurturalny bu dyplumanta musi być taki bu taki jest jenzyk ali swoje myśli. A Kaszuby tak muwiom ży tylku Miemce ich rozumią.

    I trza myślić lugiczni jak ni byłu śladów na ciałach co byli eksmuchowany ży zagranicum je badali to jest dowód ży Ruskie majum take bombe co śladów ni zustawia ali to trza pumyślić lugiczni tak jak Pan Marłu Rosik i Ja.
    Nich Żyji Wielga Polska i Marud Polskij!

  22. Czy katolicy to jeszcze Polacy czy już Watykańczycy. Bo jako tubylcy modlą się o pomyślność papieża i jego dworu a nie świeckiego prezydenta. Nazywanym pieszczotliwie Adrianem. Tak sobie myślę,że tylko Słowianie jako tubylcy są z polskim akcentem bo nie uznają narzuconych przez krzyżaków papieży. I swoich Bogów mają. Nie określam ich bo zburzą jak pomniki żołnierzy Armii Czerwonej za wyzwolenie z łap katolickiego wehrmachtu. I czerwoną czapę.

  23. jakub01
    24 stycznia o godz. 7:49
    Dzięki za Chyłe i Cysorza.

  24. ..sa jeszcze media tz; normalne bo schamienie medialne doszlo do granicy w ktorej noz staje sie rozwiazywaniem broblemu !!

  25. Jesteśmy na etapie sortowania.
    Ludzie o bliżej nieokreślonych kompetencjach, autorytecie, wyrokują o przynależnosci do grupy, ich wartości, przydatności poglądów, stopniowi „POLSKOSCI”.
    Autorytarnie, według sobie tylko znanych kryteriów.
    Kto się w nich nie mieści, będzie sekowany.

    Jedynie słuszna wizja Polski, sojuszy, współpracy zagranicznej, priorytetów, ma zdominować nasze stosunki z innymi krajami?
    Dla celów wewnetrznej walki politycznej, poswięcamy relacje z zagranicznymi partnerami?
    Drogo będzie nas to kosztować…

  26. @MietykPisieluk_Poljak.Katolik!
    Chyba Kłętyn i Mario Rosiak byndom się Ciebie, Mietku , wstydzić, bo Ty tak po ludowemu, a oune to takie wytforne pany. Jak ichni cysorz co to ojkofonuje i jesce skomplifikowaniej godo. W tym pisie to same wykstalcone ludzie jak tyn Caputowic , Pięta czy Suski no i tyn co to ma ksywą gębę, no tyn Ksywousty.

  27. @

    Afera KNF. Chrzanowski wskazuje na Glapińskiego. To prezes NBP inicjował spotkanie z bankierem Leszkiem Czarneckim?

    http://wyborcza.pl/7,75398,24392773,afera-knf-chrzanowski-wskazuje-na-glapinskiego-to-prezes-nbp.html#S.DT-K.C-P.1-B.1-L.1.foto

    Ośmiornica PiS

    komentarze:
    kokesz3624.01.2019, 06:13
    I co na to pan glapa teraz powie? Zarzekał się że nie zna Czarneckiego a pan chrzanowski to naj patriota i człowiek o najwyższych standartach. A tu takie byty, oba lewe. Proszę o relacje w tvpis. Może natchniona cholecka przekaże niusa jak to pisowkie złodziejaszki wykorzystują wysokie państwowe stanowiska do nabicia kasy. Coś może w stylu jak o Panu Adamowiczu. Taka nagoneczka. Mają w końcu wprawę te miernoty.

    majak24.01.2019, 06:26
    Chrzanowski jest oczywistym slupem,o ktorego zwolnienie zadbal rzeczywisty boss.Na wolnosci,po skutecznej perswazji,wycofa swoje niewygodne zeznania ze sledztwa.
    Modelowy przyklad mafijnej osmiornicy.

  28. Na tle pani Fotygi obaj jej nastepcy sa bardziej hmmm
    barwni, Pani Fotyga przynajmniej milczala a ja mowila to bardzo gramatyczna angielszczyzna.

    PS. Szanowni dysutanci, co wy ta o Zydach ni piec ni w dziewiec. Dr Freud czy podswiadomosc?

  29. @

    Cyrk na kolkach
    tym razem
    Logika spod Glapy:

    „Dwie dworeczki, przepióreczki
    przechodzone,
    przelatane,
    w banku gniazdko se uwiły
    Glapie w głowie przewróciły.”

    A nad wszystkim czuwa:
    Ein Führer

  30. Komment, ca va?

    Beznadzieja sprzedaje się od czapy na drzwiach bazyliki, jak ciepłe gilotyny w bułce paryskiej.

    Jakiś Kisieluk mnie wzdrygnął, bo znowu jade pekaesem z Łomży drogą na Ostrołękę, a przecież to było tydzień, czyli pięćdziesiąt i sto lat temu.

    PiSieluk czy POwieluk – wszystko po jednych piniondzach one. Ciepła woda czy mocz ciepły nie robią w Kuwejcie różnicy, bo wszędzie, ludzie, jest tak samo – kradnom i się nierówno bogacom, i po co te paszporty w szufladzie komu, no po co.

    Tylko ksiądz ojciec jeden, ale nie ten, prawdę powiedział wam wszystkim po równo: przestańcie.
    Gdzie wy tak lecicie, konie mowom nienawiści z obu lewego i prawego okładacie boku, aż z furmanki tace spadają brzęcząc jak jaka orkiestra skrzypiciela na dachu: gdybym był bogaty…
    Tu trza między oczy i po krześcijańsku: przestańcie dzieci, wszystkieście moje, bo wszystkie do mnie wrócicie w godzinie ostatniej…

    Jesus, jaki to kraj sie tak reprezentuje?
    Lepiej nie wiedzieć, ale żyć trzeba.

  31. @

    Logika spod Glinki
    Cyrk na kółkach

    Piotr Gliński przerwał rozmowę z Robertem Mazurkiem i wyszedł ze studia RMF FM
    http://wyborcza.pl/7,75398,24393178,piotr-glinski-przerwal-rozmowe-z-robertem-mazurkiem-i-wyszedl.html

    Ośmiornica PiS

  32. „Jak przekonuje TVN24, Stefan W. miał nazwać województwo pomorskie „siedliskiem Platformy” i w dodatku, co szokujące, „ma antdemokratczne poglądy”.

    Stacja TVN jest urocza i przewidywalna, odtąd każdy mord na Podlasiu, gdzie miejscowi głosują raczej na PiS, z góry zaliczamy na konto PO i jej programu wyborczego. Na wszelki wpadek należy wszystkich członków PO już dziś zgłosić do Interpolu, aby niezwlocznie rozopacząć puszukwiwanie sprawców.

    PS. Der Onet donosi, że hitem w więzienach jest serial M jak Miłość, który nadaje TVP, znany siewca nienawiści. A co oglądał zabójca P. Adamowicza? Der Onet pisze, że TVN oraz Polsat i twardo stoi na tym gruncie. Czekam na polemikę zaprzyjaźnionych mediów.

  33. @Lewy
    Do glowy by Ci nie przyszło, jak działa moderacja, gdybyś przeczytal moje próby wysłania do Ciebie komentarza, w którym dołączam swoją bekę na temat bycia pisowcem.

  34. @Lewy
    No i popacz, „przeszła” moja skarga, nie wiedzieć czemu.

  35. @Lewy
    Nie przechodzi karoca i biskup.
    Why?

  36. Saldo Mortale

    „Glemp mowil dalej ….”.

    Nie „Glemp” tylko kardynał Glemp, albo Prymas Glemp, albo ksiądz Prymas Glemp. To kwestia kultury, i to nie wysokiej, a zwykłej. Jak mówię rabin Schuldrich, bo tak po prostu wypada, choćby z szacunku dla tradycji.

  37. Nie przechodzi zazdraszczam i przejażdżka

  38. adam100
    24 stycznia o godz. 9:58

    Nasze słupy są twarzą dobrej zmiany – po każdej stronie obelisku inna twarz, a wszystkie pomnikowo bliźniacze.

    A Tusk też miał bliźniaka w wehrwolfie o kryptonimie merkel. A tu trzeba, prosze państwa mieć program (PROGRAM!), a nie walczyć na bliźniaki.
    Wszystkie totemy są symetryczne w oczach wyznawców zakutej pały.

  39. Katolik zamordował ministranta Jankowskiego. Tak sobie myślę,że to jakieś zboczenie religijne. Strach być ministrantem w Gdańsku pod bokiem Głodzia.

  40. mag
    24 stycznia o godz. 10:27
    Nie przechodzi karoca i biskup.
    Why?

    Ucho igielne.
    Ucho igielne, mag.
    😉

  41. Jeszcze raz wrzucam linka. O tym jak szkalujący pislandię donosiciele donieśli Francuzom w moim Lyonie na ojczyznę Kopernika.
    https://www.facebook.com/wyborcza/videos/10153572407253557/UzpfSTEwMDAwNzc3MDA2NTE2NDoyMzA0NDM5NzEzMTU4MzQy/

  42. adam100
    24 stycznia o godz. 10:19

    Gliński łączy kulturę wysoką i niską erudycją: wie że jak przerwa to w domyśle Tetmajer.
    Edukacja, głupcze 😉

  43. M.Rossi
    Glemp to Glemp i nie ma to nic wspólego z kulturą,jak mu się nie doda prymasa czy ekselencji, tak jak Krycha to Krycha i można sobie darować, że to jakaś profesorka. A ty Maurycy, to jaki masz tytuł, jakś eminencja czy cóś tam ? ujawnij się a może będę cię traktował z kulturą ?

  44. @mag
    Trudno powiedzieć, dlaczego Ci kar*ca nie przechodzi. Przecież kar*ca to nic wulgarnego. Chociaż kto wie ? W takich kar*cach różne rzeczy się działy. Dlatego wygwiazdkowałem z kar*cy litere „o”, żeby zmylić cenzora który sobie ten wytworny p*wóz z czymś kojarzy. Ten cenzor to straszny świntuch.

  45. Gekko
    24 stycznia o godz. 10:35
    Edukacja, głupcze

    Najwyraźniej eskalujesz.

    To już nie cyrk
    a bur*el na kółkach.
    Z bucem w pocie czoła,
    jak Chyła śpiewał,
    oj w pocie czoła,
    które chylę otwarcie.

  46. Saldo mortale
    24 stycznia o godz. 7:49

    „Jednoczesnie wydano zarzadzenie papieskie nakazujace osiedlanie sie Zydow w gettach”.

    Norman Davis („Europa”) napisał, że pierwsze getto powstało na leżącej obok Wenecji wsypie Ghetto Nuova i była to dobrowolną inicjatywą miejscowej gminy żydowskiej. Żydzi woleli żyć w ścisłej integracji, poza tym uważali, że to również bezpieczniej, zwłaszcza nocą (karabinierów jeszcze nie było). Kolejne getto powstało kilkadziesiąt lat później w Rzymie, miejsce wyznaczył papież. Mniejszości etniczne o silnej tożsamości mają tendencję do osiedlania się obok siebie, stąd i dziś mamy dzielnice chińskie, arabskie, portorykańskie, polskie, a także żydowskie np. w Nowym Jorku.

    „Swiadectwem bezmowy byla natomiast nieobecnosc hierarchow koscielnych podczas uroczystowsci w Jedwabnem”.

    Pamiętasz, czy ktoś ich zaprosił?

  47. neospasmin
    24 stycznia o godz. 7:37

    Świetne podsumowanie beznadziejnej formy pisarskiej pana red. Passenta.

  48. Lewy
    24 stycznia o godz. 10:39

    „Glemp to Glemp i nie ma to nic wspólego z kulturą,jak mu się nie doda prymasa czy ekselencji, tak jak Krycha to Krycha i można sobie darować, że to jakaś profesorka”.

    Ludyzm, sowietyzm.
    Na przyszłosć nie udawaj nigdy Europejczyka, bo to będzie na raty.

  49. @Lewy,

    Ni bendum si stydzić bu my ludzi pisowe szanujemy si nawzajim i Pan Marło Rosik szanuji Prostygu Poljaka Któryj Kocha Polskie i Pan Kłętyn tyż i Pan Lazurewycz tyż. Pan Lech Kaczyjsku był Profesur a putrafił pu naszemu prostu pu chłopsku puwiedzieć du kumunista: Spiepszaj dziadu. Bu tak du kumunistów trza inaczy ni zruzumiom! My Marud Polski to i Prosefury i Magistry i prosty ludzi ali swuj rozum majum. Pan Marło Rosik na tyn przykład myśli tak samu jak Ja a Ja tak jak Pan Marło Rosik. A Pan Prezys dobrzy muwi, ży mordy radziecki bu spułpracujum z Putynem i murdują Marud Polski na każdym kroku.
    Na Premusa Polski ni można muwić Glemb tylku Premus Polski Kardyłan Glemb a ni rabin bu rabina mają rzydy a my ni rzydy my Poljaki.

  50. @M.Rossi
    Maurycy, proszę nie dogryzaj mi ludyzmem a już tym ,że udawanie Europejczyka bedzie na raty, załamało mnie kompletnie.
    Raty, taty, szmaty, baty – Co miałeś na mysli z tymi ratami, bo nie wiem czy się obrazić czy nie.

  51. A Pan Ksiundz Kardyłan Glymb miał brata i jaki si ni powi ży Kardyłan Premus Polskij to ludzi bendum myslały ży to jegu brat a ni Un.

  52. Grabież 250 mld zł za PO-PSL. Sprawca katolicy. Tak sugeruje GUS według religii suwerena. Tak sobie myślę,że skradzione znajdzie CBA w parafiach.

  53. @MietykPisieluk_Poljak.Katolik
    Wzracam Ci, Mietek uwagę, że nie mówi sie kardyłan, tylko karłydan i Glemb ma na kuńcu „p” a nie „b”. A to ci powiedam, żeby cię Maurycy nie sksycał, ześ ełropejcyk na raty, bo pseca on wykstałcony nie na raty.
    I jesce jedno; w prymusie ruskie gotujoo herbate, wiec nie nazywaj kardyłana prymusem

  54. @teo
    Mówienie o „symetryzmie” to czysty populizm lansowany przez zwolenników PIS.
    Do listy różnic, jaką sporządziłeś, miedzy PIS a obecną opozycja, bo chodzi nie tylko o PO, dołączyłabym także to, o czym mowa w załączonym linku. Krótko mówiąc nieformalne przyzwolenie pIS na działalność prawicowej ekstremy
    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/tak-prokuratura-wyciszala-mowe-nienawisci-analiza/jrk4ljf

  55. Już wkrótce narody Europy Środkowej odzyskają wolność – pisał wiosną 1987 roku Jan Paweł II do Ronalda Reagana. Dwa lata później słowo stało się ciałem (uwaga red.: i kilka milionów Polaków zostało trwale uwolnionych od miejsc pracy, naród polski uwolniono od wielu przedsiębiorstw i innych składników majątku narodowego (patrz też „Jak zniszczono polski przemysł, pozbawiono Polaków pracy i wygnano ich z Polski”), a wkrótce, przy wsparciu Jana Pawła II – od konieczności posiadania suwerenności [mowa o akcesji do Unii Europejskiej]; dzięki zainicjowanym „przemianom gospodarczym” wiele milionów polskich rodzin uwolniono od trudów związanych z posiadaniem i wychowywaniem dzieci – prorokowane przez Karola Wojtyłę „odzyskanie wolności” okazało się nad wyraz wielowymiarowe).
    https://ptto.wordpress.com/2014/03/23/sekrety-watykanu-jak-papiez-polak-jan-pawel-ii-zaprzagl-polskich-ksiezy-do-wspolpracy-z-cia-przeciw-prl/
    ======

    Cóż…..
    Szacunek dla Glempa i innych sprzedawczyków?

  56. mag
    24 stycznia o godz. 11:10

    Trochę na serio…

    Tak przy okazji, to kłamliwy fałsz symetryzmu polega głównie na tym, że dotychczasowe (wszystkie) władze Polski po 89 (z wyjątkiem PiS) PRZESTRZEGAŁY KONSTYTUCYJNEJ PRAWORZĄDNOŚCI.
    Różnica z władzą piss polega na tym, że ta wszelkimi siłami NISZCZY ŁAD KONSTYTUCYJNY Rzeczypospolitej.
    To sa róznice jakościowe, zasadnicze i wykluczające paralele i porównania uogólniające en bloc.

    Natomiast, bez wątpienia, w warstwie legislacyjnej i etycznej oraz standardów rządzenia, wszystkie rządy RP z PO na czele, działały tylez nieudolnie, co oportunistycznie, kontestując i podmywając fundamenty praworządności i demoralizując kultur i praktykę rządzenia u ustroju demokratycznego.

    Jeśli więc mowa o symetrii PO/PiS to nie, ale niestety związek przyczynowo-skutkowy (rządy zwłaszcza PO utorowały zamach stanu PiS) to już tak.
    To nie jest prawda łatwa do przyswojenia a obecnie już bez znaczenia.

    Obecnie, warunkiem koniecznym powrotu do praworządnego państwa jest odsunięcie PiS od władzy, a to może sprawić jedynie koalicja wszystkich zainteresowanych z PO.

    Kto tego nie rozumie lub celowo zakłamuje, de facto realizuje cele PiS.

    Taka gmina.

  57. Czaputowicz to eksperyment – mówił ważny poseł JK . Eksperyment zdaniem moim polega też na tym , że pozycja Polski jest taka na jaką zasługuje , a ambicje ministra Czaputowicza wyrastają ponad polskie równiny — wyżyny Stanowisk w UE -nie osiągalne .Następne rozdanie za dwie kadencje , warto o tym pamiętać i… mieć w tamtym czasie Euro w polskich portfelach .

  58. Jak się słucha pissowskich PROFESORÓW, człowiek zaczyna mieć wątpliwości co do stanu swojego umysłu, bo przecież bycie profesorem świadczy o ponadprzeciętnym umyśle. A przynajmniej powinno świadczyć – stąd wątpliwości co do stanu swojej łepetyny.
    A tu wychodzi jednak na to, że poziom takiego pissprofesora, równa się umysłowości wiejskiego głupka, o czym wielokrotnie można było się przekonać słuchając tych „mędrców”.
    Co ten wuc robi z ludźmi, powinno być dokładnie zbadane przez specjalistów – byle nie pissowskich.

  59. Gostek rosi o Wenecji mylac Lido i Tadzia od smierci lub od Manna w Wenecji z Gettem skopiowanym w Wikipedii. Mauro, jest glabem kapuscianym lub kalafiorowym, nawet nie przyznajac sie do zjadania tychze. Mauro uwielbiany przez blogowa filisterke mag wpadl w euforie styczniowa. Do wiosny niedaleko, bedzie wiec wkrotce rosic.

  60. Umysłowość ciasna, ale własna
    – tak odbieram wynurzenia PiSowskich profesorów, a nawet szeregowego fanatyka tej formacji umysłowej z antypodów.

  61. Mauro Rossi
    24 stycznia o godz. 10:47
    Z polskiej dzielnicy, gdy Polska byla dzielnicowa, bredzi o dzielnicyportorykanskiej i arabskiej w NYC. MR probuje antysemityzmu z recyklingu. Gdy bylem studentem, najgorszym przeklenstwem, obraza bylo powiedzenie; Ty synu z magazynu, wiec powtarzam:

    Ty synu z magazynu! MR.

  62. blackley
    24 stycznia o godz. 11:15
    GW czytam czasem w fb. Nie mylic z Wybocza, rowniez czytam w fb. Spojrze pozniej.

  63. Saldo mortale
    24 stycznia o godz. 12:43

    blackley

    MR rowniez podobnie rosi, a Mag sie nim rozkoszuje.

  64. blackley
    24 stycznia o godz. 11:39
    Lewy; a ty po której stronie jest ?.

    Spoko, jest po tej stronie co trzeba.
    Swą wiedzą, na pewno uściśli pomiary meteorologiczne, o skali bucoforda. Chęci i talent są, niech tylko zawieje 7 (sztormowy ) bucoford, to poserfujemy. Welcome, and „join the party.”

  65. Zachęcony entuzjastyczną reakcją Mauro na wpis Pan Neospasmina, która to reakcja była dla mnie również rekomendacją, przestudiowałem i to- za przeproszeniem -dogłębnie ów komentarz, i doszedłem do wniosku, że Mauro musiał mieć na myśli jakiś zupełnie inny post Pana Neospasmina, jako że ten rekomendowany w niczym nie odbiega od wcześniejszych, a śmiem twierdzić nawet, że i od przyszłych niczym się różnił nie będzie.

    Pan Neospasmin, który na blogu próbuje odgrywać rolę chłodnego, obiektywnego, zdroworozsądkowego komentatora po raz któryś przejechał się po Gospodarzu, za to, że ten nie przeprowadza wywiadów z liczącymi się politykami. Pan Neospasmin ma prawdopodobnie problem z rozróżnianiem gatunków dziennikarstwa, dla niego felieton, depesza, reportaż, wywiad, to „ganz egal”, czyli -tłumacząc na polski -„jeden ce ha**”. To, co Gospodarz zamieszcza na blogu, Panie Neospasmin, to felietony, a felieton, to: „(fr. feuilleton – zeszycik, odcinek powieści) – specyficzny rodzaj publicystyki, krótki utwór dziennikarski (prasowy, radiowy, telewizyjny) utrzymany w osobistym tonie, lekki w formie, wyrażający – często skrajnie złośliwie – osobisty punkt widzenia autora.” Czyli nie wywiad. A felieton ma swoje prawa.

    Chyba że, Szanowny Pan miał na myśli audycje red. Passenta w TOK FM – jeśli tak, to trzeba było sprecyzować, bo od braku precyzji do niechlujstwa niedaleko. Rzeczywiście liczących się polityków w audycjach red. Passenta, jak na lekarstwo, ale z drugiej strony: których to polityków -Sz. Pan uważa za liczących się? Poza tym program, w ktorym bierze udział kilku rozmówców to też nie wywiad.

    Kiedyś, tu na blogu, była opublikowana lista gości i wynikało z niej, że gościli na niej, jeśli nie politycy pisowscy, to znaczący publicyści pisowscy, lub z pisem sympatyzujący albo z prawicą. Do ostatniej audycji red. Passent zaprosił np. kontrowersyjnego, prawicowego historyka – Piotra Zychowicza, szefa działu historycznego „Do Rzeczy”.

    Neospasmin pouczający wszystkich w kwestii dobrych manier, wytyka Gospodarzowi, iż wyjada on resztki z czyjegoś talerza i dopija pozostałości z nieswojego kieliszka. To tak, jakby, do kogoś, kto klnie zwrócić się słowami: „Przestań kląć ty ch***, bo to jest k**** niekulturalne.”

  66. Pomijam swiadomie pisemo “Prosto z mostu” , Piaseckego. Nie wspominam o Switoniu. Przypominam jednak kazanie ks. Jankowskiego z 1995 roku, ktory w obecnosci prezydenta mowil, ze symbol Gwiazdy Dawida jest wpisany w symbole swastyki i sierpa i mlota. Przypomniala mi sie tu szopka Jankowskiego.

    Polscy antysenici dowodza (nie Polki i Polacy), ze Zydzi traktowani sa duzo lepiej , niz na to zasluguja. Kolejno dwaj premierzy byli Zydami, szef URM i minister spraw zagranicznych , minister spraw wewnetrzynch, finansow, przeksztalcen wlasnosciowych, marszalek sejmu, kierownictwo UD, przew. Sejmowej komisji spraw zagranicznych, 20% poslow i senatorow, setki sedziow oraz prokuratorow, wyzszych urzednikow panstwowych.

    Twierdzenie, ze Zydom w Polsce jest (bylo) dobrze, ma posmak, mam nadzieje, ze li tylko posmak antysemicki,, tenor jednak bliski powyzszych wypowiedzi. Wyraznie pisze o tym St. Witkowski w “ Zydzi przestancie klamac”. Pisze on rowniez, ze izolacja Zydow na terytorium Polski byla ich wina. Pamietam dobrze identyczny wpis niejakiej Magrud, od ktorego zaczal sie trwajacy spor. Magrud sie wyciszyla, lecz wielu w blogosferze sadzi nadal, czesto bezwiednie, jednak nie bezwolnie, ze antysemityzm jest konieczna postawa obronna Polakow. Celuja w tym przodownicy blogosfery (zabka, 404 , zetus, wiesiek i reszta ferajny).

    Ujawnianie Zydow jest niejako naszym obowiazkiem,. Nawolywal do tego w 1990 roku Walesa, ks. Jankowski, o. Rydzyk (o anonimowych milcze). W naszej (dzisiejszej) mowie obecny jest zwrot, przyznal sie, ze jest Zydem, homoseksualista etc.. Kiedys wyczytalem w Nesweeku, osoby starsze przyznaja sie do uprawiania seksu. Motto nawolywan brzmialo czesto; nie mozna dwom panom sluzyc. Iscie europejskie postrzeganie swiata

    Przy dyskusjach o przyszlym prezydencie/kandydacie ksenofobiczne oraz antysemickie wpisy swiadcza o pomnazaniu sie czystach etnicznie jak Mag ludzi. W 1994 roku pisze profesor PAN, senator W.W. Bojarski w ksiazce „Wiecej Polski“ – niepokojace jest natomiast, ze nie ujawnila sie oficjalnie w polityce bardzo ruchliwa grupa kosmoplityczna oraz grupa mniejszosci pochodzenia zydowskiego i jej interesy.

    O broszurach i zeszycikach z kioskow Ruch-u nie wspominam. Wspomne jednak wydawce L. Bubel. Polecam gazete Bubla “Tajemnice swiata”. Przypominajac Bubla przypominam sobie moje pseudodyskusje ze (zde)zorientowanymi doskonale w problematyce merdcow syjonu oraz zalozenia panstwa Izrael

    Coz, kazdy stara sie jak moze i czyta, co moze. O Ratajczaku, wykladowcy z Opola, ktory cala elite Trzeciej Rzeszy idendyfikowal z Zydami, nie warto wspominac. Cezura w potrzegniu antysemityzmu byla opisana wyzej dyskusja o Jedwabnem, szczegolnie ciekawa jest publikacja Chodkiewicza, ktory jako historyk nie powoluje sie wogole na relacjie swiadkow.

    Jednoglosnie natomiast potepia z innymi ksiazke Grossa. Przy okazji owej dyskusji powrocono do “Malowanego Ptaka” Kosinskego. Celowal w tym ks. Prof. Chrostowski. Probowal on nasladujac antysemicki styl tlumaczyc opisywane przez Kosinskiego nastroje wsrod Polakow, kolaboracja z NKWD, milczeniem bogatych Zydow wobec Holokaustu, Zydow bedacymi w przeszlosci komunistycznymi aparatczykami etc.. (notabene-nie bylo ich wiecej niz wynikaloby z przekroju „demoskopicznego“).

  67. @mag, masz słuszną

    – jedni przyzwalają nieformalnie, ale w pełni na demonstracje nazistowskich kiboli, a drudzy nie przyzwalali;

    To dotyczy jak najbardziej PO, która rządziła kiedyś, w całej rozciągłości. Czy symetryzm polega na stawianiu znaku równości między PiS i obecną rozczłonkowną opozycją?

    Z wielu analogii, ktore mi się nasuwają, obecna sytuacja przypomina mi PiS z dwoma sojuszniczymi stronnictwami, czyli ZP w roli PZPR w sojuszu z SLD i SD powtarzające jak młynki buddyjskich mnichów – „partia z narodem, naród z partią”. Sytuacja gospodarcza jest inna, PiS jeszcze nie doprowadził gospodarki do ruiny. Zaś politycznie opozycja jest dziś rozdrobniona i nie ma zjednoczonego frontu antyPiSowskiego. Nie ma komitetów wyborczych przy Lechu Wałęsie.

  68. jobrave
    24 stycznia o godz. 12:50
    Ten nieszczesnik nie wie czym jest felieton, on zna tylko fiszki. Jego przyjaciel podobnie.

  69. josif2
    24 stycznia o godz. 10:05
    Ty rowniez w goracej Australii, trzy po trzy….???

  70. Gekko
    24 stycznia o godz. 11:25
    mag
    24 stycznia o godz. 11:10
    Trochę na serio…
    Obecnie, warunkiem koniecznym powrotu do praworządnego państwa jest odsunięcie PiS od władzy, a to może sprawić jedynie koalicja wszystkich zainteresowanych z PO.

    Nic dodać nic ując.

    PiS-land, PiS-land, über alles.

    Kto tego nie rozumie lub celowo zakłamuje, de facto realizuje cele PiS.

  71. blackley
    24 stycznia o godz. 11:26

    https://www.bbc.com/news/business-46978961?fbclid=IwAR0b2ZlW65XOY-Bo8leZJJ5q94em9G4PUNAauSF8Pj21UhQS2uUMpjt0t0g

    Wracać tylko do czego ? wyjechać jest łatwiej niż wrócić.
    _______________________________________________
    Tak powiedział, ale to było miesiąc temu, zdziwiłem się więc bardzo, bo dziś rano tę informację zapodano w BBC, a później usłyszałem ją ITV.
    Bardzo wątpię, żeby ktoś z tutejszej Polonii posłuchał tego apelu -nawet znani mi zatwardziali pisowcy nie zamierzają wracać, lecz urządzają się tutaj na stałe, czyli pisowska Polska też im cuchnie 😀

  72. Saldo mortale
    24 stycznia o godz. 12:52
    🙂

  73. Symetrysci to w większości byli tacy , co to dali się kupić za 500+ , a potem zrobiło im się głupio i zwalają winę na innych, że niby obojętnie co wybierają , bo w Polsce istnieje tylko jeden POPiS .
    To niech sie teraz delektują swoim 500+ i rzekomym brakiem wyboru, no i oczywiście PiSem .
    A większość wypowiedzi polityków PiSu brzmi tak głupio nie dlatego , że ci politycy są aż tacy głupi , ale dlatego , że są spowodowane strachem i kierowane są do „kaczora” , a nie społeczeństwa i to „kaczorowi” chcą się przypodobać .

  74. Lewy,
    Fajnie że wróciłeś, bo bałem się, że coś Cię zmogło.

  75. @

    Ujawniono notatkę z więzienia. Wiedzieli, że Stefan W. nienawidzi PO i chce „dyktatury Kaczyńskiego”

    https://natemat.pl/261851,mord-adamowicza-tvn-ujawnia-notatke-z-wiezienia-stefan-w-chcial-dyktatury-kaczynskiego

  76. @

    Alarm bombowy w biurach PO w całej Polsce. „Płońcie ogniem piekielnym”
    https://www.wp.pl/?s=wiadomosci.wp.pl%2Fsgwpsgfirst-6341938459531393a

  77. @

    Ergo Sum
    ‏ @makescork

    „To prezes NBP miał zainicjować spotkanie szefa KNF z właścicielem Getin Noble Banku Leszkiem Czarneckim – wynikać ma z zeznań Marka Chrzanowskiego w prokuraturze.” Kiedy pobudka o 6 rano panie Glapiński? Dziewczyny proszę z sobą zabrać.

  78. A propos zjednoczenia opozycji:
    „Zamiast toczyć bezproduktywne spory o neoliberalizm, który istnieje tylko w książkach, lewica i liberałowie powinni wspólnie usiąść do stołu i zacząć pracować nad skutecznymi i sprawiedliwymi reformami usług publicznych.”

    To jest fragment znakomitego artykułu Błażej Lenkowicza, który dwa blogi temu rekomendował @teo. Naprawdę wart przeczytania, ponieważ m.in. rozprawia się z mitami, stawia świetne diagnozy i równie znakomite recepty dotyczące przyszłości Polski po pisowskiej katastrofie. Gorąco polecam.
    http://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,24376516,lenkowski-jestem-liberalem-wierze-w-wolnosc-ale-male-slabe.html

  79. Zrozumiałe i proste.Jak się jest eksperymentem ,to w każdej chwili może się stać extrementem..A fotel mięciutki ,samolot czeka i hajda po świecie.KTOBY TAK NIE CHCIAŁ?Chytrość każe ,aby się przypodobać i płynąć dalej w rynsztoku.OT I CAŁA TAJEMNICA.P o prostu żal ,zdawałoby się przyzwoitego tzw polityka.Bo ostatnio nie ma polityków ,tylko tablety i kolesie zdający egzamin z lojalności.

  80. Jak czyta się wypowiedzi pisprofesorów powołanych w skład pisrządu (może właściwie: pisnierządu), to łza kręci się w oku na wspomnienie „klasy” docentów marcowych. I jak tu kochać IV RP a nie kochać PRL?

  81. slima11
    24 stycznia o godz. 13:50

    Lojalność wobec kogo/ czego?
    Kraju, Kaczyńskiego, koryta?
    Nieźle wykształcony minister, doświadczony teoretycznie, wybrał jednoznacznie.
    W kilku innych krajach, ministrowie nie zgadzający się ze szkodliwą polityką, podają się do dymisji.
    Do tego standardu mamy bardzo daleko.

  82. @

    Prezes NBP Adam Glapiński znalazł się w samym centrum kręgu podejrzeń afery korupcyjnej KNF. I sam sprawia, że podejrzeń przybywa.
    Z powodu znajomości z Chrzanowskim, a także znajomości Chrzanowskiego z Kowalczykiem, Glapiński znalazł się w samym centrum kręgu podejrzeń afery korupcyjnej KNF. I sam sprawia, że podejrzeń przybywa. Bo wyszło na jaw, że dwie najbliższe współpracownice (Glapiński zabiera je i na spotkania służbowe, i partyjne, np. na Nowogrodzką) zarabiają krocie.
    http://wyborcza.pl/7,159535,24395169,prezes-glapinski-w-kregu-podejrzen.html#S.DT-K.C-P.1-B.1-L.2.foto

    komentarze:
    krynolinka24.01.2019, 13:12
    Wiarygodność i cnotliwość pana prezesa Glapińskiego i jego najbliższego dworu przeszła już do historii.
    Wydając świadectwo moralności panu Chrzanowskiemu, wydał je też sobie.
    I nie trzyma się ono żadnych standardów. Ewidentna korupcja.

    bra-tanki24.01.2019, 13:03
    Glapiński nie znalazł się teraz w kręgu podejrzeń.
    On się tam zakorzenił.
    Będzie coraz ciekawiej, bo…
    Winter is coming , czyli jesień średniowiecza dla was i wasza mać.
    Szczerbatego za coś tam,coś tam…

  83. Łu nas na wioscy szyski ludzi gadajom kardyłan a jak piszy si Glemb to i tak słychać py na końcu tak jak chlep na ten tyn przykład a zawszy tak jest ży słychać py jak jest by i powinnu być by żyby było słychać py. I ja piszy Glemb a Ty słyszysz Glemp. A du Kardyłana my si już przyzwyczajili i już take tradyncje mamy polske a biskup nasz muwił na Dożynkach ja mszy miał ży trandycje trza pielęgniarkować żyby naszy putomki tyż jom znały, żyby Polska ni zginyła.

  84. SŁOWIANIN STANISŁAW
    24 stycznia o godz. 10:32
    ,, Katolik zamordował ministranta Jankowskiego. Tak sobie myślę,że to jakieś zboczenie religijne. Strach być ministrantem w Gdańsku pod bokiem Głodzia.”

    Kaka musi przeprosic za zabicie czlonka przez czlonka.

  85. @jobrave
    Dzieki !

  86. I bardzo dobrze. To jedyna dobra rzecz, jaką dotychczas zrobiło PiS. Takie zachowania należy surowo karać, bez względu na to, do kogo one dotyczą, czy pisowca, czy antypisowca, czyli karać należy zarówno tych, którzy np. chwalą Cybę, jak i Stefana W.
    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24392838,61-latka-z-zabrze-pochwalila-atak-na-pawla-adamowicza-nie.html#a=167&c=154&s=BoxNewsLink
    Nb. na Facebooku oraz na prawicowych portalach, począwszy od katolickiej Frondy, roi się od takich pochwał i życzeń.

  87. @Adam100
    Glapiński ma dobrą ochronę. Podobnie kiedys taką miał pułkownik Kadaffi. Były to wyćwiczone w sztuce walki hurysy (podobno były to blond Bułgarki), które nie tylko otaczały opieką pułkownika, ale sprawiały mu przyjemność. Czyli miał dwa w jednym.
    Glapiński też ma dwa w jednym. A to że dużo płaci ? Mój Boże takie usługi dwa w jednym to nie są tanie. Skunks nie daje tyle zarabiać swoim chłopakom, np. Gowinowi(skarżył się, że ledwie dobija do pierwszego), ale Skunks tę drugą usługe wykonuje samodzielnie, ( swiadkiem kot).
    Mam nadzieję, że profesor (sic to dla Maurycego Rosiaka, co by mi nie zarzucał braku kulturalności) Glapiński nie skończy jak Kadaffi, którego dziarscy Arabowie zarąbali na śmieć, dosłownie na śmierć, że się tak wyrażę.

  88. adam100
    24 stycznia o godz. 13:04

    Podaj czapę, podaj czapę…

    Ha Ha!
    Można dodać, nawet – zapodać; można powiedzieć, że to dodanie było nieuchronne, by nikt nie miał wątpliwości jak bardzo w niczyim imieniu mówi adorowany przez lud w imię kościoła o. Wiśniewski.
    A o to znamienny dodatek:

    …Abp Gądecki o zabójstwie prezydenta Adamowicza: To nie ostatnia taka śmierć … pójdziemy taką samą drogą jak Włochy, gdzie śmierć prezydentów miast i prokuratorów jest czymś normalnym. Dałby Pan Bóg, żeby to się nigdy nie powtórzyło, ale niestety historia ludzka pokazuje coś przeciwnego … Taka jest skłonność człowieka, że dopatruje się błędów u kogoś, ale swoich nie widzi … gdy [Adamowicz] odstąpił od PO stał się celem ataku niewybrednej gazety …”. [GW]

    Logika spod czapy, to wywołujący wilka z lasu opis naszego losu, którego pasterze wiodą nas wszystkich do czapy, czyli ich zadniem – normalności.

  89. @MietykPisieluk_Poljak.Katolik!
    Mietek, a możeby my zaczeli co czytać, jakieś ksiozki przeciez masz. Ja mam parę, to se popatsze. Bo pon Maurycy Rossiak(tseba dwa ss zeby było kulturlnie) takim ogładzonym. Hej, gdyby un pedzioł kto un, może tyż profesur jak Krycha , wies ta, co to śledzie jadła na posiedzeniu naszygo kłouchanego parliamentu. Popatsz jakie une mundre , przeca to nie szewc albo kłowal ino wykształcuny kłatolik. Ja sie bede ucyć i ucyć jak nas pon prezydent, co to się wciąs ucy i ucy i jesce bede na nartach jeżdzić jak pon prezydent. Ty jesce zobacys.

  90. Przychodzi Morawiecki do lekarza z kaczką na głowie.
    Co panu jest ? – pyta lekarz.
    Coś mi się przykleiło do pióra – odpowiada kaczka.

  91. @ Gekko, Lewy

    W czape, W czape,

    Führer, ma problem.
    Pewnie główkuje, jak by tu jakiegoś oprycha napościć na Patriotę i Towarzysza broni. Później, można by z pompą i honorami.
    Feldmarszałek Erwin Rommel ? trucizna !
    Trocki – zamachowiec
    Od czego są służby ? Te, to chyba minister agent zostawił do dyspozycji? Czy też rozwalił ?

  92. Teo 1.43
    Ten katalog za i przeciw powinni wypełniać obowiązkowo kandydaci na posłów oraz wyżsi urzędnicy państwowi.
    Co prawda od obecnych też bym chciał się dowiedzieć co im po głowie chodzi, ale ich dni posłowania łatwo policzyć, a zatem byłaby to musztarda po obiedzie
    Ukłony

  93. wiesiek59

    Nowojorskie koniki zmieniaja wladze w Bloku Poludniowoamerykanskim, wybrana w tak samo demokratycznym procesie, co u jankesow.
    Przypomina sie Czechoslowacja w 1968, bo blokada to wypowiedzenie wojny.
    http://wyborcza.pl/7,75399,24395432,juan-guaido-przypadkowy-przywodca.html

  94. kooperatywaMondragon

    Jak rozumiem Wenezuela ma od wczoraj dwóch prezydentów. Jeden pochodzi ze sfałszowanych wyborów a drugi się sam mianował na tę posadę. Jednego wspiera WW Putin, drugiego Donald Trump. Od wczoraj obaj zastygli na z góry upatrzonych pozycjach – jak mawiają na wojnie.

    Kluczowe dla rozwiązania tej sprawy może być to kogo wesprze czyli uzna tow Xi. No i oczywiscie minister Czaputowicz.

    Unia ma do tej ciekawej sytuacji zdrowe, zechowawcze podejście. Nasza Federica wybrnęła z kłopotu którego z prezydentów Republiki Boliwariańskiej uznać pisząc, że powinny to rozstrzygnąć jak najszybsze wybory.
    Nic dodać nic ująć.

  95. gospodarz:
    gratuluję odzyskania głosu w eterze; muszę przyznac, ze niczym szeryfowa bierze pan kolejny zakręt historii z brawurą;

  96. scenariusz extremalny:
    po polexicie kraj staje sie bangladeszem europy ( kara smierci za ateizm), a siedem ostatnich polskich ateistek ucieka do iranu i otrzymuje azyl;

  97. niemcy; szeryfowa odkrywa swoje korzenie (ja , ich komme aus dem osten), co jednakze w obliczu tegorocznych wyborow krajowych (odbeda sie na terenie bylego nrd) wcale nie dziwi;
    kto wie, czy po brexicie, nie zacznie grzebac jeszcze glebiej;

  98. kooperatywaMondragon
    24 stycznia o godz. 17:11

    Dwie kwestie.

    1-nikomu nie wolno odchodzić od $ w rozliczeniach za ropę.
    2-nikomu nie wolno likwidować Ambasady, bo to utrudnia organizację zamachu stanu.

    Jest jeszcze kwestia przejmowania złóż ropy.
    Trzeba je sprywatyzować, dając ułamek wartości wydobycia jako opłatę dla kraju.
    W tym kierunku pójdzie Brazylia i Wenezuela- po krótkiej wojnie domowej, z „interwencją humanitarną” sasiadów wspieranych przez doradców.
    Scenariusz wielokrotnie przerabiany w tym regionie.

  99. jobrave 24 stycznia godz. 12.50:
    Dziękuję za dobre słowo nt audycji Goście Passenta.
    Rzeczywiście, w moim programie liczących się polityków „jak na lekarstwo”, ale to jest moja świadoma decyzja. Liczący się politycy są na wielu antenach od świtu do nocy, wicepremier Gliński zdążył się obrazić i wyjść z radia już ok. ósmej rano. Najważniejszych polityków rozpoznaję już po głosie. Ja wolę gościć w studio ludzi, którzy oceniają politykę, a nie ją uprawiają. W ub. tygodniu byli to PP. profesorowie Krystyna Skarżyńska, Marcin Zaremba i Marek Grela – żadnych polityków. W najbliższa niedzielę podobnie, będziemy rozmawiali o polityce, ale bez jej aktorów, głosami mniej znanymi, ale wartymi posłuchania.
    Pozdrawiam!

  100. danielpassent
    24 stycznia o godz. 17:46

    Panie Redaktorze.
    Zastanawiam się, czy jest uprawnione nazywanie politykami tych, którzy są jedynie przekaźnikami wypracowanego przez szefów partii „przekazu dnia”.
    Czy oni cokolwiek mogą sami?
    Uprawianie polityki polega chyba na czymś innym?

  101. wiesiek59

    „(politycy) są jedynie przekaźnikami wypracowanego przez szefów partii „przekazu dnia”.

    Tzw „przekazy dnia” są opracowywane pod przewidywane pytania. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie by dziennikarze zadawali nieprzewidywane pytania. W tym przypadku „przekazy dnia” o kant dooopy można potłuc co dowiodła dzisiejsza rejterada wicepremiera Glińskiego ze studia radiowego.

  102. Wyliczenia przedstawione w raporcie PIE wskazują, że od momentu “dużego” rozszerzenia Unii Europejskiej (tj. od 2005 roku) państwa “starej” Wspólnoty przyznają sobie około dziewięciokrotnie więcej pomocy publicznej (średnio 65 mld euro rocznie) aniżeli kraje “nowej” Unii (7 mld euro). Szczegółowa analiza danych o kwotach pomocy podlegającej zwrotowi jako nielegalna wskazuje, że Komisja Europejska kwestionuje pomoc przyznaną przez państwa “starej” UE proporcjonalnie o wiele rzadziej niż w przypadku krajów “nowej” Unii. Szczególnie uprzywilejowane w tej kwestii są Niemcy i Francja.
    https://wolnemedia.net/kraje-starej-ue-przyznaja-sobie-9-razy-wiecej-pomocy-publicznej-niz-kraje-nowej-ue/
    ============

    Równość, niejeden ma przejaw….

  103. Bar Norte
    24 stycznia o godz. 18:28

    Unifikacja przekazu, uniemożliwia swobodę wypowiedzi.
    Często ludzie posiadający nawet unikalną wiedzę, ograniczają się jedynie do powtarzania banalnych formułek, nie wykraczając poza „linię partii”.
    Z mojego punktu widzenia, to nie dyskurs, tylko propaganda.

  104. wiesiek59

    „to nie dyskurs, tylko propaganda.”

    No ale jaka to propaganda skoro Gliński uciekł ze studia – udał, że strzela focha i wyszedł. To jest antypropaganda.

    Przecież chodziło tylko o to by przekonująco uzasadnił swoją decyzję w sprawie obniżenia dotacji.
    Może w „przekazie dnia” było by unikać tego tematu i Gliński po prostu potraktował to dosłownie.

  105. ls42 24 stycznia o godz. 16:55 do Teo (dot. wpisu o 1.43)

    Is42,
    również z zainteresowaniem przeczytałem tę wyliczankę Teo, która może byłaby dobra jako propagandowy wykładzik dla elektoratu „niezdecydowanego” by przeciągać go na antypisowską stronę.
    Jak dla mnie, to Teo składa propozycję byśmy skusili się na ocenę który z owoców defekacji, PO czy PiS jest przyjemniejszy w smaku i będzie może lepiej strawialny.

    Tę propozycję Teo odrzucam w całości. Gdy np. wyobrażę sobie, że odrzucając PiS a do tego partia ta i jej lider mnie same przekonały i też do tego by przy tym postanowieniu trwał nie potrzebuję pomocy nikogo „miękko” traktującego PO. Załóżmy bowiem, że na taką alternatywę stawiam. Co widzę? Nie chcę robić wyliczanki
    a mam odrobinę wyobraźni i widzę np.:
    – Marka Biernackiego jako ministra sprawiedliwości, który sterowany jest przez oblata piszącego nowy KPA pod kątem – jak dogodzić megazłodziejom i gangsterom (w ramach reformy trzeciej władzy);
    – katechetkę Piotrowską kierującą MSW, której pierwszą decyzją jest odrzucenie nadzoru nad służbami specjalnymi z tego powodu, że nie ma o nich zielonego pojęcia;
    – Grzegorza Schetynę, który jako szef MSZ i historyk z wykształcenia przekonuje nas, że obóz koncentracyjny w Oświęcimiu wyzwoliła ukraińska armia;
    – kolejnego ministra sprawiedliwości, Grabarczyka którzy chciał sobie załatwić pozwolenie broń „na krzywy ryj” (bo badania u psychiatry nie przeszedł?);
    – sekowanie przez PO-PSLowski rząd jedynego posługującego się mózgiem ministra, którego pomysły na walką z przekrętami VAT-owskimi odrzucane był raz po razie na posiedzeniach RM, że nie wspomnę o jego pomyśle na 500+ na każde dziecko w formie zwolnienia z podatku (co w konsekwencji wytrąciłoby broń z ręki PiS) i zapobiegło jego zwycięstwu wyborczemu;

    Is42, ja mogę tę wyliczankę kontynuować do rana jako argumenty do tezy, że PO przyniosła PiSowi zwycięstwo wyborcze i podała na tacy.
    To ja mam gdzieś takie „na ramię broń” bo istnienie PO w polityce, to gwarancja, że PiS będzie rządził do końca świata i jeden dzień dłużej jeśli sam się nie zeżre od środka, co w przypadku poważniejszej niedyspozycji „Prezesa” zdarzy się prawie na pewno.

  106. https://journal-neo.org/2019/01/20/the-tale-of-count-soros-and-the-young-latvian-state-he-destroyed/
    ==========

    Pan Soros, w ramach promowania demokracji, złupił Łotwę…
    Ale, to nie ostatni łup.
    „MĘŻCZYZNA MUSI ZARABIAĆ”!!!!

  107. Nie jest to pierwsza wypowiedz p. Ministra ktora bulwersuje ludzi nie tylko w Polsce ale i w Europie. Proponuje przeczytac artykul zatytulowany: „Brussels scrambles to deal with Poland’s Brexit curveball” w Politico.
    Kliknij artykul zeby otworzyc (komentarze mozna pominac).

  108. byk
    24 stycznia o godz. 17:39
    kto wie, czy po brexicie, nie zacznie grzebac jeszcze glebiej;
    Kto wie czy nie jeszcze jeden pogrzeb więcej…

  109. Bar Norte
    24 stycznia o godz. 18:43

    Pan Gliński, moim zdaniem, nie robi w tym fachu, do którego ma predyspozycje osobowościowe.
    Powinien zostać co najmniej biskupem…….
    Człowiek bez właściwości, świecący jedynie światłem odbitym.
    Być dobrym socjologiem, niekoniecznie znaczy być politycznym rekinem.

    Nie wiem jak okreslić taką przypadłość.
    Ludzie dobrzy w swoim fachu, wkraczając do polityki, tracą całą swoją ekspercką wiedzę.
    Zaczynają nimi sterować emocje, nie wyuczone wcześniej KOMPETENCJE.
    przestają myśleć, zdają się na odruchy- niekoniecznie właściwe.

    Charakter ludzi doskonale wychodzi na jaw w sytuacjach zagrożenia i przy dużej wódce.
    Stress wywołany wizytą w studio, odsłonił jedną z właściwości osobowości pana Glińskiego.
    Nieodporność w sytuacjach kryzysowych.

  110. legat
    24 stycznia o godz. 18:53
    Dobrze uzupełniłeś wyliczankę TEO. Zakładam, że takiej politycznej spowiedzi nie podda się żaden polityk, niemniej zbliża się czas wyborów i można kandydatom na posłów próbować stawiać takie pytania, wybiórczo aby im nie ułatwiać zadania, skoro już o kandydatach będziemy co nieco wiedzieć, przynajmniej znać ich imiona i nazwiska, bo tych informacji nie mogą przed wyborcami ukryć.

    Jest sprawa jak obecni posłowie zdadzą rachunek ze swojej czteroletniej posługi w sejmie. Lista tych wybrańców jest publicznie dostępna. Ci powinni zostać ustawowo zobowiązani do przedstawienia indywidualnych rozliczeń z poselskiej działalności
    Pozdr

  111. wiesiek59

    Zgadzam się.

  112. @Wiesiek 59
    Wydaje mi sie, ze minal czas rekinow. Nie da sie przeciez porownac klasy politykow z lat powojennych z dzisiejsza skorumpowana do cna mierzwa.
    Dzis to co najwyzej szczupaki.De Gaulle i Macron? Roosevelt i Trump?
    Stalin i Putin? Gomulka i Morawiecki? Wyliczac by mozna jeszcze dlugo.
    Obecna klasa polityczna to takie ciastko bez smaku, tu i owdzie trafia sie
    przstarzaly rodzynek.I lepiej juz nie bedzie bo swiat polityki w dotychczasowym ksztalcie zanika. Dzis praktycznie kazdy, kto ma odpowiednia determinacje moze do tego swiata sie dostac i zadnych szczegolnych wlasciwosci ani kompetencji nie potrzeba. Polityka steruje swiat piarowcow.

  113. jobrave
    24 stycznia o godz. 12:50
    To jest kulturalna obrona Gospodarza i słuszna.
    Ukłony

  114. legat
    24 stycznia o godz. 18:53
    Powiem jak Tewie Mleczarz albo Wałęsa: Masz racje a nawet przeciwnie.
    Jest oczywiste, że czarną dziurą zła jet kościół i gdyby go nie było to pisu też by nie było.Kaczyński byłby stetryczałym, klótliwym, złośliwym żoliborskim dziwakiem, Brudziński dalej by penetrował pociągi, Cymański byłby powiatowym wodzirejem, Suski fabrykowałby peruki, Pięta podrywał Dudzie leśne ruchadła,,itd Taka paralelna historia gdyby watykańskiej mafii nie było.
    Ale póki co, kler się mocno trzyma i może, może trochę traci dzięki pedofilii, pazerności , bo nie głupocie. Ta jest jego ostoją.
    Ale sytuacja jest wyjątkowa. Pis ośmiesza Polskę, niszczy wszystko co mu staje na drodze; sądownictwo, oświate, wojsko, dyplomację, konie, puszczę..Jest to totalny dewastator. Prawda, że za tym stoi Rydzyk, ale jego na razie też nie można ruszyć.
    Jest demokracja, jest jaka jest , słaba, podatna na wynaturzenia, którą koścół sprytnie wykorzystał piorąc przez proboszczów z ambony mózgi owieczek.
    Więc jedynym wyjściem z tego pata jest jednak; stworzyć zjednoczony front przeciwko tej szarańczy niszczącej nasz kraj.
    Chyba , że jakas rewolucja jak w Wenezueli albo może znasz jakiś inny sposób, bo chyba odejście szkodnika nr1 w zaświaty i pozagryzanie się pisowskich diadochów, to ten Twój plan minimum ? Bo jesli nie, to znaczy, że jestes symetrystą.
    Ps
    Kiedy Wlk.Brytania znalazła sie sama naprzeciwko wszechpotężnej Rzeszy, wtedy za Churchilem stanęli solidarnie wszyscy od lewa do prawa. A kiedy skończyła sie wojna Churchil przegrał wybory z Attlee. Jesteśmy w sytuacji wojennej z wrogiem wewnetrznym, którego musimy pokonać, a potem kiedy sytuacja wróci do jakieś normalności, wtedy będziemy rozwiązywać kolejne problemy, a przede wszystkim problem kościoła.

  115. Andrzej Zybertowicz profesor u Moniki Olejnik. O zamachu smoleńskim i mafii gdańskiej.
    Niestety żona wyłączyła mi telewizor bo jakoś profesora nie lubi

  116. @Lewy
    „a potem kiedy sytuacja wróci do jakieś normalności, wtedy będziemy rozwiązywać kolejne problemy, a przede wszystkim problem kościoła.”

    Obalenie PiS-u nie oznacza powrotu do normalnosci. Czym niby mialaby byc ta normalnosc przy takich podzialach w spoleczenstwie, ze to juz doslownie – na noze idzie. Przeciez ci ludzie nie znikna, nawet jak przegraja wybory. Dopiero wtedy zacznie sie zadyma! Po to wlasnie aby do zadnej normalnosci nie doszlo ani na sekunde. Plany strategiczne na to” co po PiS” powinny juz istniec, a tymczasem nie wiadomo nawet czy opozycja w ogole bedzie zdolna zebrac sie do kupy! A jak sie zbierze i wygra to i tak sie pozre zaraz po wyborach. Na ulice wyjda bialo-czerwone kamizelki? Wszystko na to wskazuje. Obrona Terytorialna jest szkolona po to wlasnie.
    „Na obywatela wyyystomp!”

  117. Sekretarz stanu USA Mike Pompeo wezwał w czwartek rządy państw latynoamerykańskich do uznania Juana Guaido za tymczasowego prezydenta Wenezueli. Nazwał rząd Nicolasa Maduro bezprawnym i „niedemokratycznym do szpiku kości”.

    Czytaj więcej na https://fakty.interia.pl/swiat/news-pompeo-rzad-maduro-niedemokratyczny-do-szpiku-kosci,nId,2800266#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome
    ===========

    Jakie kwalifikacje ma ten pan- poza bezczelnością i arogancją- by rozstrzygać sprawy dziejące się w innych krajach?

    Chyba sytuacja nabiera tempa, niestety.

  118. @Lewy
    A PiS bedzie ryczal – patrzcie, patrzcie, jak bylismy u wladzy to byl porzadek i normalnosc wlasnie. Ludzie maja krotka pamiec, szybko zapomna czym na prawde byla ta pisowska normalnosc jak na ulice znowu wypadna palkarze.

  119. W Jaworze na Dolnym Śląsku Niemcy będą budować drugą fabrykę mercedesów.

    Dzisiaj słyszałem taką rozmowę; 70% mieszkań jest wynajmowanych na tym osiedlu, a skontaktować się z właścicielami nie sposób, te problemy są z powodu RODO. Zarządca wspólnoty ma problem gdy powstają zaległości czynszowe.

    Na Sycylii można przejąć dom za 1 Euro, ale trzeba mieć setki tysięcy na remont.

    Męczy mnie ta informacja o 94 miliardach zaległości niewpłaconych do budżetu (?)
    Tu liczę na rzetelne wyjaśnienie od MR
    PS. Wiem, że politycy nie wszystko mogą, że ten i tamten minister nie nadąża, ale przynajmniej niech się trzymają jednego pomysłu konsekwentnie, skoro już Niemcy u nas budują

  120. @Narodowcow tez sie holubi i niejako trzyma w odwodzie aby w odpowiednim momencie napuscic zadymiarzy zaczadzonych propaganda
    na normalnych ludzi, ktorzy zaczna protestowac, aby potem jednych i drugich ze soba zrownac w przekazach.

  121. jakub01
    24 stycznia o godz. 20:02

    Moje kryterium oceny polityka jest proste.
    Ocenić wyniki działań dla kraju- po co najmniej 25 latach.
    Takie kryterium nie ma zastosowania w obecnej bieżączce zdarzeń.
    W nawale znaczących faktów, nie ma na to czasu

  122. @Is 42
    W Hiszpanii Rosjanie buduja cale rosyjskie osiedla, Niemcy buduja w Grecji, czy bylej Jugoslawii. Generalnie jednak w Europie buduja ludzie z pieniedzmi, zwlaszcza ze za pieniadze mozna sie w tej europejskiej twierdzy znalezc, zamknac i urzadzic. To poczatek konca panstw narodowych, z ktorych pozostanie nazwa terytorium ale nie homogeniczne spoleczenstwo. Wszyscy juz sa wszedzie. I dobrze. Czy mi kto w Hiszpanii broni nazywac sie Polka?

  123. @Wiesiek 59
    To z pewnoscia wlasciwe kryterium ale chyba niemozliwe do spelnienia.
    Obawiam sie, ze tego czasu nie bedzie juz nigdy.

  124. Saldo mortale
    24 stycznia o godz. 12:37

    „Gostek rosi o Wenecji mylac Lido i Tadzia od smierci lub od Manna w Wenecji z Gettem skopiowanym w Wikipedii. Mauro, jest glabem kapuscianym lub kalafiorowym,”.

    Norman Davies „Europa” t. 2 (page 855, e-book), cytat: „W Wenecji dzielnica żydowska nazywała się Il Ghetto – był to skrót od nazwy borghetto (miasteczko) albo zniekształcona forma wyrazu gietto, oznaczająca odlewnię, która tam kiedyś istniała”. „Ich powstanie było wynikiem zbieżności poglądów urzędników miejskich, którzy domagali się segregacji, z prawami religijnymi samych Żydów, które zabraniały im mieszkania wśród gojów”. (koniec cytatu)

    Nie jest prawdą, że dzielnica żydowska (zarówno Ghetto Nuovo jak i Ghetto Vecchio) mieściła się ― jak sugerujesz, nie mając pewności ― na wyspie Lido. Nie, leżała na sąsiedniej i dużo większej wyspie San Marco (na przyszłość odpal Google Maps). Nie mniej ciszę się, że oglądałaś (oglądałeś) znany film Viscontego, bo to przecież kultura wyższa. Przed tobą „Czarodziejska Góra”, „Doktor Faustus”, „Lotta w Weimarze”― do czytania, nie oglądania, żeby nie był zbyt łatwo.

    Niżej jako gift fotka Tadzia (Björn Andrésen), z filmu Viscontiego, po latach. 🙂

    https://image.tmdb.org/t/p/w600_and_h900_bestv2/5UMqYad6Fs0iSCiRkIoMMjazDlE.jpg

  125. @Wiesiek 59
    Te biezaczke zdarzen historia ujmie kiedys w kilku zdaniach podsumowujacych. Moze historycy bedza grzebac sie w szczegolach choc dotyczyc to bedzie historii relatywnie nowej. 25 lat dzisiaj to wiecznosc!
    Taki sposob postrzegania czasu narzucily nam technologie, ich tempo rozwoju i sztuczne postarzanie produktu. Zyjemy na karuzeli a z gory sypia sie cukierki. Mozna sie od tego porzygac ale zeby cos zobaczyc..?

  126. @ Wiesiek,
    za te przejazdzke i za te tandetne cukierki musimy oczywiscie zaplacic ale za to my Zachodnia Cywilizacja jestesmy ponad…!

  127. jobrave
    24 stycznia o godz. 14:47

    „Niecały tydzień przed łódzką zbrodnią „Gazeta Wyborcza” opublikowała artykuł Tomasza Wołka, który alarmował, że Kaczyński – wtedy jeszcze w opozycji – prowadzi Polskę do wojny domowej, podpala ją, wywraca i niszczy cały dorobek.

    „Kaczyński podjął grę śmiertelnie dla Polski niebezpieczną. Wydaje się, że gotów podpalić Polskę, byle dopiąć swego. Już zdołał podzielić społeczeństwo, rozbudzić agresję, ożywić nastroje bliskie zapalnej, pogromowej atmosferze lat 20. i 30. Już wie, że legalnymi, demokratycznymi metodami do władzy nie wróci. Pozostają zatem nieskrywane rachuby na kryzys, zamęt, zamieszki, destabilizację, wręcz rozkład państwa. Na coś w rodzaju wojny domowej. W gruncie rzeczy już ją rozpoczął. To wszystko dzieje się naprawdę, na naszych oczach, w jarzącym blasku pochodni. On chce państwo wywrócić. Tej aż nadto realnej groźbie zapobiec muszą nie tylko rząd oraz instytucje państwa. Wierzę bowiem, że o naszej przyszłości przesądzą nie „prawdziwi Polacy”, lecz zgoła bezprzymiotnikowi obywatele pragnący po prostu żyć w normalnym, spokojnym, bezpiecznym kraju”.

    Czy można postawić tezę, że „bezprzymiotnikowy obywatel pragnący po prostu żyć w normalnym, spokojnym, bezpiecznym kraju” Ryszard Cyba posłuchał wezwania Tomasza Wołka”?

    Zastanawiała się Kataryna, felietonistka tyg.”Do Rzeczy” (4/2019).

  128. @Wiwsiek 59
    A do tego co i raz komus sie wmawia, ze kleczy choc przez cale zycie o tym nie wiedzial. No to sie dowiedzial. Rosja wstaje z kolan, Polska wstaje z kolan, Francja i Niemcy juz tyle razy, ze az dziw bierze, ze im jeszcze sie te kolana zginaja w stawach. A ludzie dalej biora sie na ten godnosciowy rzekomo bzdet.

  129. Bar Norte
    24 stycznia o godz. 18:43

    „ … skoro Gliński uciekł ze studia – udał, że strzela focha i wyszedł”.

    Nie chciał źle mówić o Adamowiczu, na tak zadane pytanie by musiał.

  130. @
    Brexit tez mial Anglikow podniesc z kolan a tymczasem d…a blada. Im dalej w las tym mniej drzew.

  131. jakub01
    24 stycznia o godz. 20:31

    „Plany strategiczne na to” co po PiS” powinny juz istniec, a tymczasem nie wiadomo nawet czy opozycja w ogole bedzie zdolna zebrac sie do kupy”!

    Any way, kupy nikt nie rusza (z wiadomych powodów), ale czy to oznacza, że kupa atrakcyjna jest dla wyborców? No zlituj się. 🙂

  132. @Mauro Rossi
    Szczerze podziwiam te Twoja umiejetnosc udzielenia blyskawicznej odpowiedzi na kazde pytanie, na kazdy temat. Skad Ty wiesz, co Glinski chcial powiedziec? Tym bardziej, ze on sam mogl tego nie wiedziec.

  133. @Mauro,
    „Any way, kupy nikt nie rusza (z wiadomych powodów), ale czy to oznacza, że kupa atrakcyjna jest dla wyborców? No zlituj się. ”
    A czy ja twierdze, ze jest? Zjednoczona Prawica uwazasz, jest wieksza atrakcja jako kupa? Zreszta takie zonglowanie slowkami i ciaglym na tym blogu mowieniu o kupie jako kupie jest troche durnowate. Wystarczy rzec o kupie spraw czy ludzi, czy czegokolwiek aby jakis zartownis zaraz blyskotliwie przyrownal to do odchodow. Na prawde to taki wyrafinowany dowcip?

  134. Polityczny pies ogrodnika. Węgrzy naród koczowniczy zostali przyjęci w Europie choć przyszli zza Uralu. Teraz w konstytucji zabraniają obcym na osiedlanie nad Dunajem. Tak sobie myślę,że mieć takiego bratanka to chyba za karę. Co to moczem znaczy swoje terytorium.

  135. W Warszawie szykuje się polityczne grillowanie Iranu. A może więcej. Wojna krzyżowa nie wykluczona po krzyżowych zarzutach. A wszystko dla Izraela i jego przestrzeni życiowej. Tak sobie myślę,że istnienie Izraela sprowadza nieszczęścia na sąsiadów na podobieństwo Holokaustu. Bliski Wschód tylko dla Żydów. To jest chore. Świat ma ginąć za Izrael. Warszawa nową Jałtą a Iran Afganistanem.

  136. Jaką ciężką pracę musi wykonywać Ziobro aby zwalczać patologie w parafiach. Najmniejszych ojczyznach katolików. A wystarczy nie kraść aby zlikwidować sądy i policję. Tak sobie myślę komu zależy na patologiach w parafiach. Nie ma parafii z zerową statystyką kryminalną. Włoski patent. Tego zazdroszczą nam w świecie tzw. zachodniej cywilizacji.

css.php